W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Hyundai stawia na oryginalny design
Obok nowych Hyundaiów trudno przejść obojętnie, a wszystko za sprawą między innymi ich designu. Nowa Kona wyróżnia się cienkimi listwami ledowymi, które z przodu i z tyłu biegną przez całą szerokość pojazdu (reflektory usytuowano w narożnikach). Efekt "wow" dotyczy także większego Ioniqa 5, w którym połączono minimalizm z retrofuturystycznymi detalami (np. światła). Kokpity również mają nowoczesny projekt. W obu modelach mamy dwa połączone ze sobą ekrany, a także dodatkową przestrzeń do wykorzystania w środkowej części.
Hyundai Ioniq 5 — dał początek
To pierwszy Hyundai, który od podstaw powstał jako pojazd elektryczny. Do wyboru są dwie wersje napędu i dwie wersje akumulatorów. Z baterią o pojemności 58 kWh występuje jednostka 170-konna, a z akumulatorem 77 kWh wersje o mocy 229 bądź 325 KM. Maksymalny średni zasięg przekracza 500 km. W najsłabszej wersji "setkę" uzyskuje się po 8,5 s, a w najmocniejszej po 5,1 s (a jest jeszcze sportowy Ioniq 5 N). Ładowanie z mocą 350 kW pozwala zwiększyć do 80 proc. poziom energii już po 18 minutach.
Hyundai Kona — druga odsłona hitu
Hyundai Kona zdobył sporą popularność na rynku. W 2023 r. model ten doczekał się następcy. Miejski crossover dostępny jest w wielu wersjach napędowych, w tym całkowicie elektrycznej. W przypadku tej ostatniej do wyboru mamy opcję 136- lub 204-konną. Słabsza na pokładzie ma akumulator o pojemności 49 kWh, a jej średni zasięg wg producenta ma wynosić 380 km (WLTP). Dla mocniejszej wersji użyto baterii o pojemności 65 kWh i może ona przejechać nawet 510 km. Czas ładowania w zakresie 10-80 proc. z punktu o mocy 100 kW wynosi tylko 45 min.