Hyundai nie zwalnia tempa i prezentuje coraz nowsze modele SUV-ów, które zgodnie z obowiązującym trendem mają w gamie silnikowej zelektryfikowane odmiany. Kierowcy mają do wyboru aż cztery rodzaje aut z napędem tego typu – miękkie hybrydy, hybrydy, hybrydy typu plug-in ładowane z gniazdka oraz odmiany w pełni elektryczne.
Kierowcy, którzy są zainteresowani zakupem zelektryfikowanego SUV-a Hyundaia mogą wybrać jeden z trzech modeli: miejską Konę, kompaktowego Tucsona lub największy model w gamie, czyli Santa Fe. Warto wspomnieć, że ofercie znajduje się już także całkowicie elektryczny Ioniq 5 - flagowy model o mocy od 170 do nawet 305 KM.
Hyundai Kona Hybrid lub Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona to SUV, który z racji niewielkich rozmiarów sprawdzi się podczas codziennej jazdy po mieście. Niech jednak nikogo nie zwiodą te rozmiary, bowiem auto okazuje się przy tym na tyle przestronne, że zapewnia wysoki komfort podczas dalszych wyjazdów.
Hyundai Kona napędzany jest przez układ hybrydowy generujący 141 KM i 265 Nm. Takie parametry to zasługa zastosowania benzynowego silnika produkującego 105 KM i 147 Nm oraz elektrycznego – 43,5 KM i 170 Nm.
Współpraca tych jednostek sprawia, że Hyundai Kona rozpędza się do 100 km/h po 11 s, a maksymalnie autem można jechać 161 km/h. Napęd przekazywany jest na przednie koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej, 6-stopniowej skrzyni.
Hyundai Kona ma alternatywę w postaci Hyundaia Kony Electric. Tegoroczna nowość występuje w dwóch wersjach. W słabszej elektryczny silnik generuje 136 KM i 395 Nm. Na pokładzie tej odmiany znalazł się akumulator o pojemności 39, kWh, a zgromadzony w nim prąd wystarczy na pokonanie 305 km.
To dystans, który w zupełności zaspokoi potrzeby kierowców poruszających się głównie w mieście. Także dynamika okazuje się wystarczająca, bowiem setkę auto uzyskuje po 9,9 s, a prędkość maksymalna to 155 km/h.
W przypadku kierowców, którzy planują częstsze wypady poza miasto lepszym wyborem będzie mocniejsza, 204-konna wersja (395 Nm), w której znalazł się akumulator o pojemności 64 kWh, a zasięg wynosi aż 484 km. Dynamika topowej odmiany też daje powody do zadowolenia, ponieważ setkę uzyskuje się już po 7,9 s, a maksymalnie można autem podróżować 167 km/h.
Przy użyciu ładowarki o mocy 50 kW akumulatory da się uzupełnić w zakresie 10-80 proc. po 48 min. (słabsza odmiana) lub po 64 min. w przypadku mocniejszego Hyundaia Kony Electric.
Jeżeli ktoś przedkłada, jak najbardziej korzystną cenę zakupu nad podążanie za nowościami, może w dalszym ciągu zdecydować się na poprzednie wydanie Hyundaia Kony Electric. W tej postaci auto dostępne jest już tylko z 204-konnym silnikiem. Przy zakupie tej wersji przewidziano rabat w wysokości aż 25 proc.
Hyundai Tucson – miękka hybryda, hybryda lub hybryda plug-in
Hyundai Tucson to typowy, kompaktowy SUV, który dzięki przestronnemu wnętrzu, wygodnym siedzeniom oraz pojemnemu bagażnikowi świetnie sprawdza się jako pojazd dla aktywnej rodziny. Z drugiej strony za sprawą bogatego wyposażenia oraz materiałów wysokiej jakości można liczyć na namiastkę luksusowego charakteru.
Przygoda ze zelektryfikowanym Hyundaiem Tucsonem zaczyna się od 48-woltowej, miękkiej hybrydy, która występuje aż w trzech postaciach. Najtaniej można kupić benzyniaka o mocy 150 KM i momencie obrotowym o wartości 250 Nm. Pozwala to rozpędzić auto do setki po 9,6 s, a prędkość maksymalna wynosi w tym przypadku 189 km/h.
Dla kierowców oczekujących lepszych osiągów przewidziano 180-konną (265 Nm) miękką hybrydę, również opartą na benzynowym silniku. W tej postaci strzałka prędkościomierza dociera do 100 km/h po 9 s, a maksymalnie dociera do 201 km/h.
Niezależnie od wybranej wersji moment obrotowy dociera do kół za pośrednictwem dwusprzęgłowej, 7-stopniowej przekładni. Jednak słabszy benzyniak to raczej propozycja dla kierowców, którzy nie zjeżdżają z ubitych traktów – ma napęd na przód. Za to 180-konna wersja 4x4 dobrze radzi sobie zarówno na wyboistych szutrach, jak i na błotnistych duktach. Kłopotu nie ma także podczas poruszania się zimą na śliskich podjazdach.
Hyundai Tucson Hybrid to propozycja dla kierowców, którzy cenią hybrydy, a jednocześnie nie mają możliwości codziennego ładowania akumulatorów. W tej postaci samochód ma układ o mocy 230 KM i momencie obrotowym wynoszącym 350 Nm. Na takie parametry składa się 180 KM i 265 Nm silnika benzynowego oraz 60 KM i 264 Nm elektrycznej jednostki napędowej.
Hyundai Tucson Hybrid występuje z napędem na przód lub na obie osie. W pierwszym przypadku setkę osiąga się po 8 s, a w drugim po 8,3 s, natomiast prędkość maksymalna dla obu odmian jest taka sama i wynosi 193 km/h.
Hyundai Tucson Hybrid plug-in – dużo mocy i elektryczny tryb jazdy
Hyundai Tucson Hybrid plug-in to najmocniejsza propozycja w gamie kompaktowego, koreańskiego SUV-a. Na układ hybrydowy o mocy 265 KM i momencie obrotowym 350 Nm składa się działanie benzyniaka (180 KM i 265 Nm) oraz elektrycznej jednostki (91 KM i 304 Nm).
Auto występuje tylko z napędem 4x4, setkę osiąga po 8,6 s, a maksymalnie może jechać 190 km/h. Ogromnym atutem Hyundaia Tucsona w wersji plug-in okazuje się zapotrzebowanie na paliwo. Według normy WLTP auto pali średnio tylko 1,4 l/100 km.
Na pokładzie samochodu znalazł się akumulator o pojemności 13,8 kWh, a zmagazynowana w nim energia umożliwia pokonanie – w trybie elektrycznym – 62 km w cyklu mieszanym lub nawet 74 km w trakcie miejskiej jazdy.
Hyundai Santa Fe – pod prądem na dwa sposoby
Hyundai Santa Fe to topowy SUV koreańskiej marki. Za sprawą wyjątkowo bogatego wyposażenia oraz szlachetnych materiałów wykończeniowych w każdej postaci ma luksusowy charakter i może na równi konkurować z markami premium. Tym bardziej, że zarówno przestronność, jak i komfort resorowania są na najwyższym poziomie. Do tego dochodzą perfekcyjnie wyprofilowane siedzenia, które zapewniają wygodną jazdę także wtedy, gdy wybieramy się w długą trasę.
Do charakteru auta perfekcyjnie pasuje zelektryfikowana gama silników. Do wyboru jest 230-konna hybryda oraz hybryda plug-in generująca 265 KM. To takie same jednostki, jakie zastosowano w przypadku Hyundaia Tucsona.
Hyundai Santa Fe – na przód lub 4x4
Odmiana hybrydowa występuje z napędem na przód lub jako 4x4. W pierwszej postaci setkę uzyskuje po 8,9 s, a w drugiej po 9,1 s. Z kolei wersja plug-in oferowana jest wyłącznie z napędem na wszystkie koła, a sprint do setki zajmuje jej 8,8 s.
Wszystkie modele mają identyczną szybkość maksymalną – 187 km/h, a moment obrotowy dostarczany jest w każdym z nich za pośrednictwem 6-stopniowej, automatycznej przekładni.
Atutem tej odmiany jest możliwość jazdy w trybie czysto elektrycznym. Podczas jazdy mieszanej zasięg wynosi 58 km, a w mieście 69 km.
Podczas zakupu każdego zelektryfikowanego SUV-a Hyundaia można liczyć na atrakcyjne warunki. W ramach oferty Easy Eco SUV-y Hyundaia dostępne są z wyjątkową sumą korzyści lub z wachlarzem promocyjnych opcji finansowania. Ich wybór zależy od bieżących możliwości finansowych Klientów – zarówno indywidualnych, jak i firm.