W 2014 roku członkowie europejskiego stowarzyszenia producentów motocykli - ACEM - podpisali memorandum dotyczące stworzenia inteligentnych systemów komunikacji również dla jednośladów. Oprócz tego jednomyślnie zdecydowano, że BMW, Honda i Yamaha rozpoczną pracę nad systemem już w tym roku, a zostanie on oficjalnie przedstawiony w 2020 roku.

Inicjatywa nosi nazwę Cooperative-Intelligent Transportation System (C-ITS) i obejmuje rozwiązania oparte o GPS, a także komunikację między pojazdami. Te drugie rozwiązania miałyby polegać przede wszystkim na przekazywaniu sobie przez pojazdy informacji o ich zamiarach, a także o sytuacjach awaryjnych i utrudnieniach w ruchu. Przeciwnicy takich rozwiązań uznają to za element inwigilacji, ale z drugiej strony - wyobraźcie sobie sytuację, w której jedziecie motocyklem i zamierzacie wyprzedzać samochód, którego kierowca jest na przykład rozkojarzony i zamierza zmienić pas bez spojrzenia w lusterko. System będzie mógł ostrzec go sygnałem dźwiękowym i wizualnym o obecności innego pojazdu na pasie ruchu, który kierujący chce zająć. Do tego dochodzą klasyczne systemy informowania o korkach, wypadkach czy sytuacji pogodowej. Jeżeli komunikacja zostanie połączona również z systemami służb (policji, straży pożarnej, pogotowia), to już na etapie planowania trasy nawigacja będzie wiedziała, które miejsca omijać, a my nie będziemy musieli zaglądać do mapy korków w Google Maps.

BMW, Honda i Yamaha testowały już swoje rozwiązania na europejskich drogach. Najtrudniejszym zadaniem będzie zbudowanie takiego systemu, który nie będzie bazował tylko i wyłącznie na masztach, ponieważ nie we wszystkich krajach infrastruktura drogowa będzie przystosowana do tego typu rozwiązań. W Stanach Zjednoczonych system komunikacji vehicle-to-vehicle opiera się właśnie na takiej infrastrukturze - samochód przekazuje informację do najbliższego masztu, który przekazuje go pozostałym pojazdom.

Dużo do projektu może wnieść technologia BMW Connected Drive stosowana w samochodach bawarskiej marki. Samochód monitoruje sytuację dookoła niego i ostrzega kierowcę o zagrożeniach i działa w oparciu o komunikację vehicle-to-vehicle. System jest sprzężony z wyświetlaczami HUD, dzięki czemu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi aby zobaczyć ostrzeżenie. Oprócz tego w zaktualizowanym maksi skuterze C650GT jest dostępny w opcji asystent martwego pola, co w świetle informacji o planowanym rozwoju C-ITS można uznać za wstęp do działań w warunkach bojowych.