• Renault Express Van ma część ładunkową o pojemności od 3,3 do 3,7 m3
  • Samochód może być napędzany silnikiem benzynowym o mocy 100 KM lub wysokoprężnym generującym 75 KM bądź 95 KM
  • W benzynowej odmianie maksymalna ładowność wynosi 780 kg, a w dieslu – 650 kg
  • Nowe Renault Express Van - sprawdź ceny

Renault Express Van jest wprawdzie dostawczym modelem, ale to nie przeszkodziło w zaprojektowaniu nadwozia o atrakcyjnej stylistyce. Ciekawy wygląd to w dużej mierze zasługa przylegających do atrapy chłodnicy reflektorów C-Shape. Z kolei atrakcyjną sylwetkę udało się uzyskać za sprawą mocno pochylonej, przedniej szyby, z która płynnie przechodzi w dach osłaniający część pasażerską oraz przestrzeń ładunkową. Wszystko to sprawia, że samochód prezentuje się całkiem zgrabnie.

Renault Express Van – komfortowy dostawczak

Zastrzeżeń nie budzi również kabina pasażerska. Do jej wykończenia użyto materiałów dobrej jakości, a poza tym powody do zadowolenia dają prawidłowo wyprofilowane siedzenia oraz wygodna pozycja za kierownicą. Żadnych zastrzeżeń nie budzi również obsługa urządzeń pokładowych czy ilość miejsca na nogi oraz nad głowami.

Atutem części pasażerskiej jest również świetne wykorzystanie wnętrza pod względem miejsc na drobiazgi niezbędne podczas pracy. Dość powiedzieć, że w kokpicie wygospodarowano miejsce na różnego rodzaju półki czy schowki o łącznej pojemności 48 l.

Renault Express Van – najmniejszy w gamie, ale i tak pojemny

A skoro jesteśmy przy kwestii pojemności, to nie sposób nie docenić części ładunkowej, której kubatura wynosi od 3,3 m3 do 3,7 m3. Istotne jest również to, że już przy stałej przegrodzie do auta zmieszczą się przedmioty o długości dochodzącej do 1,91 m. Jeżeli natomiast zdecydujemy się na kratową przegrodę, obrócimy ją i dodatkowo złożymy siedzenie pasażera, to uzyskujemy pakę o długości aż 2,36 m.

Nie bez znaczenia jest także wysoka ładowność Renault Expressa Vana, która w przypadku aut z silnikiem benzynowym dochodzi do 780 kg, a w pojazdach z jednostką wysokoprężną do 650 kg.

Renault Express Van – załadunek to łatwizna

Łatwe jest także pakowanie towaru, bowiem do ładowni można dostać się przez boczne odsuwane drzwi o szerokości aż 716 mm (to najlepsza wartość wśród dostawczaków tej wielkości) lub przez dwuskrzydłowe drzwi tylne.

Renault Express Van może być napędzane jednym z trzech silników. Do wyboru jest benzyniak 1.3 TCe o mocy 100 KM oraz dwa diesle 1.5 dCi generujące 75 KM lub 95 KM. Słabsza, wysokoprężna jednostka występuje dodatkowo w wersji Ecoleader.

W tej konfiguracji po ograniczeniu prędkości do 100 km/h można liczyć na niższe zużycie paliwa. Wszystkie silniki seryjnie współpracują z manualną, 6-stopniową skrzynią.

Renault Express Van – pakowny i bezpieczny

Konstruktorzy pojazdu nie zapomnieli, oczywiście o bezpieczeństwie. W nowym Renault Express Van kierowca lepiej kontroluje otoczenie samochodu, wspomagany m.in. przez asystenta monitorowania strefy za samochodem, który w wersji bez tylnych szyb pokazuje co się dzieje z tyłu na ekranie umieszczonym w miejscu lusterka wstecznego

Na pokładzie nie brakuje również asystenta martwego pola, szerokokątnego lusterka (zmniejsza martwe pole z prawej strony samochodu bez szyb w części ładunkowej) oraz kamery cofania. Obraz z kamery jest wyświetlany na ekranie systemu multimedialnego lub w wewnętrznym lusterku wstecznym.