Volkswagen Amarok
Auto Świat Wiadomości Mocny pod każdym względem

Mocny pod każdym względem

Volkswagen AmarokVolkswagen
Sprawdź ceny

Volkswagen Amarok to pickup, którego siłą jest nie tylko duża liczba koni mechanicznych pod maską, lecz także napęd na wszystkie koła oraz wysokie zdolności transportowe. Jednocześnie udowadnia, że sprawdza się jako towarzysz rodzinnych podróży. Sprawdziliśmy ofertę najnowszej generacji tego modelu.

W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera

Volkswagen Amarok – nie boi się ciężkiej pracy

To pickup, więc jego przeznaczeniem jest pomoc w ciężkiej pracy. Samochodem można transportować ładunki o maksymalnej masie nawet do 1045 kg na pace o wymiarach (dł./szer./wys.) 1651/1584/525 mm. Przy takiej wielkości części ładunkowej można zmieścić między nadkolanami w poprzek europaletę. W razie konieczności samochodem da się holować przyczepy o masie dochodzącej do 3500 kg. Samochód dostępny jest z podwójną kabiną i w trzech wersjach: Style, mocno terenowej PanAmericana oraz najbardziej luksusowej Aventure.

Sprawdź ceny

Volkswagen Amarok – wyjątkowa dzielność w terenie

Volkswagen Amarok standardowo występuje ze stałym napędem na wszystkie koła. Oprócz tego w jeździe po bezdrożach pomaga odpowiednia konstrukcja nadwozia. Kąty natarcia/rampowy/zejścia wynoszą odpowiednio 30/21/23 stopni, natomiast maksymalny prześwit to 235 mm. Samochodem można pokonywać brody o głębokości dochodzącej do 800 mm. Podczas podróżowania po bezdrożach pomocą służy także reduktor, blokada mechanizmu różnicowego oraz asystent zjazdu.

Sprawdź ceny

Volkswagen Amarok – mocy pod dostatkiem

Amarok oferowany jest w Polsce z 3-litrowym turbodieslem V6 generującym 240 KM oraz 600 Nm. Takie parametry sprawiają, że samochód rozpędza się sprawnie i setkę uzyskuje się po 8,8 s, natomiast maksymalnie można jechać 180 km/h. Producent określa średnie zużycie paliwa na poziomie 10,1 l/100 km. Niezależnie od wybranej wersji wyposażeniowej w standardzie jest 10-stopniowa, automatyczna skrzynia. Do mocnego silnika pasuje zestrojenie zawieszenia, które pomimo wysoko położonego środka ciężkości nie pozwala na nadmierne przechyły karoserii na zakrętach.

Sprawdź ceny

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji