W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Volkswagen Amarok – nie boi się ciężkiej pracy
To pickup, więc jego przeznaczeniem jest pomoc w ciężkiej pracy. Samochodem można transportować ładunki o maksymalnej masie nawet do 1045 kg na pace o wymiarach (dł./szer./wys.) 1651/1584/525 mm. Przy takiej wielkości części ładunkowej można zmieścić między nadkolanami w poprzek europaletę. W razie konieczności samochodem da się holować przyczepy o masie dochodzącej do 3500 kg. Samochód dostępny jest z podwójną kabiną i w trzech wersjach: Style, mocno terenowej PanAmericana oraz najbardziej luksusowej Aventure.
Volkswagen Amarok – wyjątkowa dzielność w terenie
Volkswagen Amarok standardowo występuje ze stałym napędem na wszystkie koła. Oprócz tego w jeździe po bezdrożach pomaga odpowiednia konstrukcja nadwozia. Kąty natarcia/rampowy/zejścia wynoszą odpowiednio 30/21/23 stopni, natomiast maksymalny prześwit to 235 mm. Samochodem można pokonywać brody o głębokości dochodzącej do 800 mm. Podczas podróżowania po bezdrożach pomocą służy także reduktor, blokada mechanizmu różnicowego oraz asystent zjazdu.
Volkswagen Amarok – mocy pod dostatkiem
Amarok oferowany jest w Polsce z 3-litrowym turbodieslem V6 generującym 240 KM oraz 600 Nm. Takie parametry sprawiają, że samochód rozpędza się sprawnie i setkę uzyskuje się po 8,8 s, natomiast maksymalnie można jechać 180 km/h. Producent określa średnie zużycie paliwa na poziomie 10,1 l/100 km. Niezależnie od wybranej wersji wyposażeniowej w standardzie jest 10-stopniowa, automatyczna skrzynia. Do mocnego silnika pasuje zestrojenie zawieszenia, które pomimo wysoko położonego środka ciężkości nie pozwala na nadmierne przechyły karoserii na zakrętach.