Peugeot 408
Auto Świat Wiadomości Peugeot 408 przyciąga spojrzenia. Co to za model?

Peugeot 408 przyciąga spojrzenia. Co to za model?

Peugeot 408Peugeot / Auto Świat
Sprawdź ofertę

Peugeot 408 to trzy samochody w jednym. Ma nadwozie typu fastback, które pod sportowo stylizowanym płaszczykiem skrywa zalety limuzyny oraz kombi. Jeżeli do tego doda się jeszcze powiększony prześwit oraz czarne plastikowe nakładki na nadkolach, to zyskujemy namiastkę charakteru zarezerwowanego dla SUV-ów.

W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera

Peugeot 408 – niepodrabialny styl

Peugeot 408 ma nadwozie o wymiarach 4690/1850/1480 mm (dł./szer./wys.), rozstaw osi to 2790 mm, a prześwit – 189 mm. Na pierwszy plan wysuwa się potężna maska zwieńczona grillem w kolorze nadwozia, który przechodzi płynnie w "przymrużone" reflektory zakończone "kłami" świateł dziennych. Z boku dynamiki dodają przetłoczenia na drzwiach i zwężająca się ku tyłowi linia okien. Z tyłu dominuje duży zderzak ze wkomponowanym dyfuzorem, a czarny kolor obu tych elementów nawiązuje do nakładek na nadkolach.

Sprawdź ofertę

Peugeot 408 – nowoczesne wnętrze

Kabina 408 spodoba się kierowcom ceniącym nowoczesne rozwiązania. To przede wszystkim zasługa dwóch 10-calowych ekranów. Przed kierowcą znalazł się i-Cockpit, na którym eksponowane są wskaźniki, a dotykowy centralny ekran z programowalnymi, wirtualnymi przyciskami służy do obsługi urządzeń pokładowych. Charakterystycznym elementem pojazdu jest kierownica spłaszczona od góry i od dołu. Wnętrze jest też całkiem przestronne. Podczas podróży z rodziną do dyspozycji jest bagażnik, który w hybrydach ma pojemność 471-1546 l, a w benzyniaku – 536-1561 l.

Sprawdź ofertę

Peugeot 408 – benzyniak i dwie hybrydy

W bazowej wersji pod maską pracuje silnik 1.2 PureTech generujący 130 KM. Poza nim można mieć jedną z dwóch hybryd typu plug-in o mocy 180 KM bądź 225 KM. W słabszej wersji zastosowano 150-konny motor benzynowy, a w mocniejszej 180-konny. W obu przypadkach na pokładzie jest też 110-konny elektryk, a moment obrotowy tych odmian to 360 Nm. Po naładowaniu akumulatorów na 100 proc. w trybie czysto elektrycznym można pokonać do 63 km według normy WLTP. W każdej wersji silnikowej napęd przekazywany jest na przednie koła za pośrednictwem 8-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów.

Sprawdź ofertę

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji