Samochody Opel Antara produkowane są w Korei Południowej, w fabryce GM Daewoo Auto&Technology, na tej samej linii produkcyjnej na której powstaje Chevrolet Captiva.

Jednakże wspólny rodowód obydwu pojazdów nie powinien nikogo zmylić. Antara to pojazd który nie tylko cenowo, ale także jakością i poziomem wykończenia plasuje się piętro wyżej.

Porównując modele Chevroleta i Opla mamy wrażenie jakby na wybiegu modelek, ta sama osoba prezentowała różne kreacje. Obydwa modele mają bowiem sylwetkę samochodu SUV z dużym prześwitem, oraz wysokim i szerokim nadwoziem, ale detale wykończenia nadwozia, nie pozwalają na pomyłkę. Inna jest przednia partia nadwozia z reflektorami i lampami przeciwmgielnymi, inne są światła tylne, przeprofilowania na błotnikach i kształt szyb bocznych.

Te odmienności powodują, że Crossover Opla -dzięki zwartej zabudowie (długość nadwozia wynosi 457 cm), wystającym nadkolom i efektownym wykończeniom dolnych krawędzi- stwarza wrażenie sportowego stylu, jakiego nie dostrzeżemy w Chevrolecie.

Takie też  było zamierzenie stylistów GM. O ile Chevrolet ma konkurować z samochodami klasy Kia Sorrento, o tyle Opel ma zachęcać klientów poszukujących pojazdów wśród Toyoty RAV4, Nissana X-Trail a nawet BMW X3.

Przekonuje o tym także wykończenie wnętrza. Jak przystało na pojazd pretendujący do miana modelu kultowego, zabudowanie deski rozdzielczej Antary, nie jest siermiężne jak w wersjach "terenowych", ale jest podobne do współczesnych osobowych wersji Opla. Trapezowy zarys konsoli środkowej, na której w centralnym miejscu umieszczono przyciski wyboru komputera pokładowego, nawigacji, audio, klimatyzacji,  oraz kierownicę ze sterowaniem audio i komputerem znamy już z Corsy, Astry czy Vectry. Ponadto wśród elementów wyposażenia standardowego znaleźć można: zdalnie sterowany zamek centralny, klimatyzację, elektrycznie otwierane szyby przednie i tylne, oraz system audio z radiem i odtwarzaczem CD. W droższej wersji Edition możemy oczekiwać m.in. kół ze stopów lekkich z oponami 235/60 R 17, oraz zapewniające większy komfort elektroniczny system klimatyzacji (ECC) i podgrzewanie przednich siedzeń. Najwyższy pakiet wyposażeniowy Antary (jak w Oplach osobowych noszący nazwę Cosmo) zawiera dodatkowo 18-calowe obręcze z lekkich stopów z oponami 235/55 R 18, wykończenie skórzane kierownicy i gałki dźwigni zmiany biegów, tapicerkę skórzano-materiałową, komputer pokładowy, tempomat, asystent parkowania ParkPilot, oraz czujnik deszczu.

Oprócz wyposażenia jak w "osobówce", Antara oferuje również bagażnik jak klasyczne kombi. Pojemność poniżej rolety osłaniającej bagaże wynosi 370 litrów, po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do 865 litrów, a w przypadku załadowaniu pojazdu aż po dach, przestrzeń bagażowa wynosi 1420 litrów. Ponadto praktyczne rozmieszczenie bagaży, zapewniono dzięki zastosowaniu -znanego już z modeli kombi Astry i Vectry- systemu Flex-Organizer. W systemie tym, na dwóch listwach na ściankach bocznych przedziału bagażowego, można mocować siatki, poprzeczne ścianki, drążki i haczyki, co pozwala podzielić przestrzeń bagażową w oddzielne sekcje, aby zabezpieczyć bagaże przed przemieszczaniem się lub uszkodzeniem w czasie jazdy.

Dodatkowo w Antarze dostępny będzie także system Flex-Fix (miał premierę przed kilkoma tygodniami w nowej Corsie), czyli zintegrowany uchwyt na rowery, wysuwany z tylnego zderzaka.

Nie oznacza to jednak, że projektanci poświęcili uwagę jedynie efektownej karoserii i luksusowemu wyposażeniu. Rydwan Opla -podobnie jak Captiva- jest wyposażony w system inteligentnego napędu na 4 koła. W jego konstrukcji zastosowano elektro-hydrauliczny mechanizm różnicowy, który w zależności od warunków drogowych i prędkości jazdy automatycznie (bez udziału kierowcy) rozdziela moment pomiędzy osiami, zapewniając bezpieczne prowadzenie samochodu. Zachowanie kontroli nad autem dodatkowo ułatwiają systemem ABS, ESP ze wspomaganiem hamowania na zakrętach CBC (Cornering Brake Control), systemem DCS (Descent Control System) ułatwiający jazdę z góry bez potrzeby hamowania, a także systemem ARP (Active Rollover Protection), który zapobiega dachowaniu.

Jednakże Opel Antara nie jest samochodem idealnym. Osoby szukające szybkiego bolida nawet wybierając wersję 3,2 o mocy 227 KM (pojazd jest dostępny z silnikami benzynowymi 2,4 - 140 KM i 3,2 - 227 KM, oraz wysokoprężnym 2,0 - 150 KM), nie poczują satysfakcji jaką będą mieli kierowcy wersji osobowych z dużymi silnikami. Także miłośnicy jazd w terenie poczują niedosyt, gdyż model ten nie przejedzie przez wszystkie "wertepy". Na pytanie do kogo jest skierowana Antara, szef Opla Hans Demant odpowiedział "chcieliśmy zbudować pojazd z użytecznością wersji osobowej, ale dodatkowo spełniający wymogi użytkowników wersji Off Road"

Na ile operacja ta się udała i czy faktycznie Antara zasłuży na miano pojazdu kultowego, ocenią klienci. W Polskich salonach samochód pojawi się w listopadzie bieżącego roku.