Citroen C3 Picasso to nie będzie po prostu zmodyfikowana wersja C3, ale całkowicie nowy, wyróżniający się nowatorską konstrukcją model, w którym pomieszane zostały krągłe i kwadratowe kształty.

Niewielkie, jak na minivana gabaryty - 4,08 m długości, 1,73 m szerokości i 1,62 wysokości - nie wpływają jednak jakoś ujemnie na przestronność wnętrza i przestrzeni bagażowej. M.in. dzięki pionowej niemal tylnej linii pojemność bagażnika wynosi aż 500 litrów w konfiguracji 5-miejscowej. Istnieje jednak możliwość przewożenia jeszcze większych przedmiotów dzięki dzielonym i przesuwanym niezależnie w zakresie 150 mm tylnym siedzeniom. Samo składanie tych siedzeń odbywa się za pomocą przycisków umieszczonych w górnej części siedzisk. Dodatkowo ruchoma podłoga bagażnika zapewnia idealną płaską powierzchnię bagażową aż do oparć przednich foteli.

Trzyczęściowa przednia szyba, cienkie słupki oraz podwyższone siedzenia zapewniają bardzo dobrą widoczność. Całe zresztą wnętrze jest bardzo dobrze doświetlone, a to dzięki olbrzymiej powierzchni przeszklonej, która w wersji z panoramicznym dachem wynosi do 4,52 m2.

Choć nie są jeszcze znane dokładne szczegóły techniczne C3 Picasso, wiadomo, że auto będzie oferowane z dwoma silnikami benzynowymi nowej generacji - VTi 95 KM oraz VTi 120 KM oraz z gamą diesli o mocy od 90 do 110 koni mechanicznych.

Tym samym, wraz z debiutem rynkowym C3 Picasso, który przewidziany został na pierwszy kwartał przyszłego roku, Citroen będzie dysponować największą gamą minivanów na rynku. Poza wspomnianymi już wcześniej modelami Xsara Picasso oraz C4 Picasso w dwóch wersjach nadwoziowych, w sprzedaży wciąż jeszcze znajdują się największy C8 oraz Berlingo, który w wersji osobowej z powodzeniem spełnia również rolę rodzinnego minivana.