Logo
WiadomościPremieryBentley Flying Spur teraz bardziej "zielony". Debiutuje hybryda plug-in

Bentley Flying Spur teraz bardziej "zielony". Debiutuje hybryda plug-in

Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Bentley Flying Spur Hybrid jest drugim modelem brytyjskiego producenta ultraluksusowych pojazdów napędzanym hybrydą plug-in. Kombinacja silnika benzynowego 2.9 V6 biturbo i jednostki elektrycznej daje mu 544 KM mocy i 750 Nm momentu obrotowego.

Bentley Flying Spur Hybrid
Zobacz galerię (12)
Bentley
Bentley Flying Spur Hybrid

Bentley ogłosił niedawno, że do 2030 roku chce osiągnąć neutralność klimatyczną, wyrażającą się zerową emisję CO2 i zelektryfikować wszystkie swoje modele. Na pierwszy ogień poszedł SUV Bentayga Hybrid, teraz czas na limuzynę. Bentley Flying Spur Hybrid jest o 97 KM i 50 Nm mocniejszy od Bentaygi PHEV.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

W zespole napędowym nowej hybrydy benzynowe V6 o pojemności 2,9 l współpracuje z silnikiem elektrycznym, umieszczonym pomiędzy jednostką spalinową a skrzynią biegów. Silnik V6 biturbo osiąga moc 416 KM i moment obrotowy 550 Nm, a jego budowa jest podobna do instalowanego także we Flying Spurze 4.0 V8. Synchroniczny motor elektryczny z magnesami stałymi rozwija moc 136 KM i moment obrotowy 400 Nm. Do jego zasilania służy akumulator o pojemności 14,1 kWh, a zasięg Bentleya Flying Spura w trybie czysto elektrycznym to ponad 40 km (wg WLTP). Pełne naładowanie akumulatora trwać ma 2,5 godziny.

Moc systemowa układu wynosi 544 KM, a maksymalny moment obrotowy – 750 Nm. Bentley Flying Spur Hybrid rozpędza się od startu do "setki" w imponujące 4,3 s, o dobre pół sekundy krócej niż Bentayga i rozwija maksymalną prędkość 283 km/h.

Bentley Flying Spur Hybrid – trzy tryby jazdy

W nowym hybrydowym Bentleyu Flying Spurze możliwe są trzy tryby jazdy: "EV Drive", "Hybrid" i "Hold". Jeśli akumulator jest wystarczająco naładowany, pojazd automatycznie uruchamia się w trybie "EV Drive", czyli czysto elektrycznym. Tryb hybrydowy łączy oba napędy, zapewniając maksymalny zasięg, podczas gdy tryb "Hold" oszczędza pojemność akumulatora na później.

Przeczytaj też:

Stylistycznie i pod względem jakości wykonania hybrydowa limuzyna nie różni od wersji benzynowej. Do wyboru jest 7 standardowych kolorów nadwozia i aż 60 dodatkowych indywidualnych opcji. Dodatkowo płatny jest również pakiet Blackline (czarne zamiast jasnych detali nadwozia). Samochód standardowo otrzymuje 20-calowe koła, w opcji 21- lub 22-calowe. Na zewnątrz hybrydę wyróżniają detale: plakietka "Hybrid" na przednim błotniku, cztery owalne końcówki wydechu i gniazdko do ładowania akumulatora przykryte klapką.

We wnętrzu zwykły dla Bentleya luksus, wiele kolorów skóry i dwie opcje wykończenia kabiny w dwóch kolorach. Tu hybrydę wyróżniają dodatkowe informacje (np. o zasięgu, poziomie naładowania baterii i ładowaniu) prezentowane za pośrednictwem wyświetlacza head up, centralnego 12,3-calowego ekranu multimediów i zestawu wskaźników.

Start zamówień nastąpi w trakcie tego lata, a pierwsze Bentleye Flying Spury Hybrid dotrzeć mają do klientów jeszcze w 2021 r.

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium