• Druga ładowana z gniazdka hybryda Bentleya jest mocniejsza i szybsza niż Bentayga Hybrid
  • Mocny układ napędowy zapewnia hybrydowej limuzynie rewelacyjne osiągi
  • Pełne naladowanie akumulatora ma potrwać 2,5 godziny, po których auto przejedzie 40 km w trybie elektrycznym
  • Stylistyka, luksus, najwyższy poziom wykończenia takie jak w innych Bentleyach
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Bentley ogłosił niedawno, że do 2030 roku chce osiągnąć neutralność klimatyczną, wyrażającą się zerową emisję CO2 i zelektryfikować wszystkie swoje modele. Na pierwszy ogień poszedł SUV Bentayga Hybrid, teraz czas na limuzynę. Bentley Flying Spur Hybrid jest o 97 KM i 50 Nm mocniejszy od Bentaygi PHEV.

W zespole napędowym nowej hybrydy benzynowe V6 o pojemności 2,9 l współpracuje z silnikiem elektrycznym, umieszczonym pomiędzy jednostką spalinową a skrzynią biegów. Silnik V6 biturbo osiąga moc 416 KM i moment obrotowy 550 Nm, a jego budowa jest podobna do instalowanego także we Flying Spurze 4.0 V8. Synchroniczny motor elektryczny z magnesami stałymi rozwija moc 136 KM i moment obrotowy 400 Nm. Do jego zasilania służy akumulator o pojemności 14,1 kWh, a zasięg Bentleya Flying Spura w trybie czysto elektrycznym to ponad 40 km (wg WLTP). Pełne naładowanie akumulatora trwać ma 2,5 godziny.

Moc systemowa układu wynosi 544 KM, a maksymalny moment obrotowy – 750 Nm. Bentley Flying Spur Hybrid rozpędza się od startu do "setki" w imponujące 4,3 s, o dobre pół sekundy krócej niż Bentayga i rozwija maksymalną prędkość 283 km/h.

Bentley Flying Spur Hybrid – trzy tryby jazdy

W nowym hybrydowym Bentleyu Flying Spurze możliwe są trzy tryby jazdy: "EV Drive", "Hybrid" i "Hold". Jeśli akumulator jest wystarczająco naładowany, pojazd automatycznie uruchamia się w trybie "EV Drive", czyli czysto elektrycznym. Tryb hybrydowy łączy oba napędy, zapewniając maksymalny zasięg, podczas gdy tryb "Hold" oszczędza pojemność akumulatora na później.

Stylistycznie i pod względem jakości wykonania hybrydowa limuzyna nie różni od wersji benzynowej. Do wyboru jest 7 standardowych kolorów nadwozia i aż 60 dodatkowych indywidualnych opcji. Dodatkowo płatny jest również pakiet Blackline (czarne zamiast jasnych detali nadwozia). Samochód standardowo otrzymuje 20-calowe koła, w opcji 21- lub 22-calowe. Na zewnątrz hybrydę wyróżniają detale: plakietka "Hybrid" na przednim błotniku, cztery owalne końcówki wydechu i gniazdko do ładowania akumulatora przykryte klapką.

We wnętrzu zwykły dla Bentleya luksus, wiele kolorów skóry i dwie opcje wykończenia kabiny w dwóch kolorach. Tu hybrydę wyróżniają dodatkowe informacje (np. o zasięgu, poziomie naładowania baterii i ładowaniu) prezentowane za pośrednictwem wyświetlacza head up, centralnego 12,3-calowego ekranu multimediów i zestawu wskaźników.

Start zamówień nastąpi w trakcie tego lata, a pierwsze Bentleye Flying Spury Hybrid dotrzeć mają do klientów jeszcze w 2021 r.