„Bentayga Hybrid to pierwszy na świecie zelektryfikowany luksusowy SUV” – tak brzmią pierwsze słowa komunikatu prasowego Bentleya. Tzn, że nie ma wstydu, trzeba się chwalić. Jednak hybrydowa Bentayga, stojąc przy oferowanych już wersjach V8 i Speed, zapewne może poczuć się trochę jak kopciuszek, bo pod jej maskę trafił „zaledwie” sześciocylindrowy silnik. Jednak łączna wydajność tandemu spalinowo-elektrycznego nie wygląda źle – 449 KM i 700 Nm to niewiele mniej niż w wersji V8 i powinno wystarczyć do sprawnego przemieszczania się tym kolosem.
Z drugiej strony Bentley Bentayga Hybrid ma coś, czego inne odmiany nie mają. Przede wszystkim będzie to auto, którym w trasie nie trzeba będzie co chwilę nerwowo szukać stacji benzynowej – zasięg podany przed producenta to ponad 860 km. To jednak nie koniec – hybrydowa Bentayga to auto plug-in, czyli ładowane z zewnątrz, a to oznacza, że samochodem można podróżować także w cichym i „czystym” trybie elektrycznym. Co prawda przy bateriach o pojemności 17,3 kWh i tej masie auta, nie można spodziewać się cudów, ale jednak w warunkach miejskich z pewnością da się z niego korzystać.
Bentley zapewnia, że w trybie elektrycznym można przejechać do 50 km i rozpędzić się do 150 km/h. Co równie ważne, samochód da się naładować do pełna w 2,5 godziny (oczywiście za pomocą szybkiej ładowarki).
Bentley Bentayga Hybrid – trzy tryby jazdy
W celu optymalizacji jazdy Bentayga oferuje trzy dedykowane tryby pracy – EV Drive, Hybrid Mode oraz Hold Mode. Pierwszy włącza się każdorazowo przy uruchomieniu silnika i pozwala na wykorzystanie w pełni elektrycznego napędu. Pomaga w tym m.in. system nawigacji połączony z mechanizmem wibrującego pedału, który uaktywnia się przy dojeżdżaniu do skrzyżowania lub obszaru, na którym obowiązuje ograniczenie prędkości. W ten sposób kierowca może zawczasu zwolnić i utrzymać większą płynność jazdy, tym samym ograniczając straty energii.
Tryb Hybrid Mode pozwala zmaksymalizować zasięg oraz efektywność pojazdu przy wykorzystaniu obydwu napędów. Po wpisaniu punktu docelowego w system nawigacji sztuczna inteligencja dostosuje dobór napędu do etapu podróży, przykładowo włączając napęd elektryczny przy przejeżdżaniu przez obszar zabudowany. Algorytmy pozwalają na pełne wykorzystanie akumulatora podczas podróży.
Trzeci tryb Hold Mode dostosowuje pracę napędu spalinowego i elektrycznego tak, by zapewnić wysoki stopień naładowania akumulatora. Program ten jest docelowym ustawieniem przy wyborze jazdy sportowej.
Bentley Bentayga Hybrid – drobny lifting nadwozia
Bentayga została też lekko odświeżona zgodnie z nową stylistyką marki. Przeprojektowano każdy panel frontu i tyłu samochodu. Wyraźną zmianą są nowe, eliptyczne lampy tylne, nawiązujące do tych z modelu Continental GT.
Odświeżono także wnętrze pojazdu. Projektanci wprowadzili nowe wykończenie drzwi, przeprojektowaną kierownicę czy obudowę nowego systemu multimedialnego o przekątnej 10,9 cala. Aby zwiększyć komfort podróży wprowadzono nowy model foteli oraz rozszerzono ofertę ustawień siedzeń. W zależności od potrzeb klienta Bentayga może mieć pięć lub cztery miejsca siedzące.