Bawarczycy nie zwalniają tempa i na salonie samochodowym w Los Angeles (od 22 listopada do 1 grudnia) pokażą kolejną światową premierę. Do zapowiedzianych wcześniej SUV-ów X5 i X6 w wersjach M dołączy kompaktowe, czterodrzwiowe coupe, które wypełni w ofercie marki lukę pomiędzy serią 1 i 3, a jednocześnie uczyni serię 2 najbardziej zróżnicowaną w całym portfolio BMW. Przypomnimy tylko, że obecnie BMW 2 to także dwudrzwiowe coupe oraz minivany Active Tourer i Grand Tourer.

BMW serii 2 Gran Coupe – sprawdzona platforma

BMW 2 Grand Coupe zostało zaprojektowane na platformie UKL, którą wykorzystują także seria 1, MINI oraz crossover X2. Pod względem wymiarów nadwozia (4526 /1800/1420 mm) jest niewiele mniejsze od serii 3, a w zestawieniu z głównym konkurentem, czyli Mercedesem CLA okazuje się o 16 cm krótsze, 3 cm węższe i o 6 cm niższe. To sprawia, że model BMW wydaje się bardziej zwarty i co najmniej tak samo atrakcyjny. Pas przedni został przejęty niemal w całości z serii 1. Drobne modyfikacje objęły tylko wloty powietrza oraz grill, który, na szczęście, nie ma modnych ostatnio w BMW monstrualnych rozmiarów. Od słupków A stylistyka jest już zupełnie odrębna od „jedynki”. Linia boczna drzwi unosząca się do góry oraz opadająca dachu zwieńczona zintegrowanym z pokrywą bagażnika spoilerem oraz bezramkowe okna nadają sylwetce zgrabny wygląd, choć trzeba przyznać, że w pierwszych komentarzach, jakie do nas dotarły, design akurat prowokował skrajne opinie. To jednak w końcu kwestia gustu. Na pewno podobać może się tylna część ze smukłymi ledowymi lampami i wyzierającymi spod zderzaka prostokątnymi końcówkami wydechu. 

Deska rozdzielcza wraz z konsolą środkową jest identyczny jak w nowej „jedynce”, a to oznacza w topowych wersjach nawet dwa 10,25-calowe ekrany systemu 7.0. BMW Live Cockpit Professional, 9,2-calowy head-up display, inteligentnego asystenta „Hej BMW” i wykończenie klasy premium. W sumie dostępnych ma być 5 linii wyposażeniowych. Podobna jest też ilość miejsca dla pasażerów, choć opadająca linia dachu ogranicza nieco przestrzeń nad głowami. Bagażnik ma przyzwoite 430 l (CLA 460 l).

BMW serii 2 Gran Coupe – trzy silniki do wyboru

W momencie debiutu sprzedażowego, wiosną przyszłego roku w ofercie znajdą się turbodoładowane odmiany benzynowe: 3-cylindrowa 1.5/140 KM (218i) i 4-cylindrowa 2.0/235 KM (M235i xDrive) oraz 4-cylindrowy diesel 2.0/190 KM (220d). Pierwszy z tych silników dostępny będzie tylko z napędem na przednie koła i z manualną 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową dwusprzęgłowoą Steptronic. Także tylko przedni napęd zaoferuje odmiana wysokoprężna z 8-biegową skrzynią automatyczną. Natomiast topowa wersja M235i xDrive seryjnie oferowana będzie z napędem na obydwie osie i 8-biegową skrzynią Steptronic Sport. Co ciekawe, nowe BMW 2 Gran Coupe nie dostanie odmiany tylnonapędowej w przeciwieństwie np. do następcy 2 Coupé, dla której przewidziano również silniki 6-cylindrowe.

Ceny auta zaczynają się od 121 900 zł za wersję 218i Gran Coupe z manualną skrzynią biegów, od 157 600 zł za 220d Gran Coupe z „automatem” i od 214 700 zł za M231i xDrive Gran Coupe.

BMW serii 2 Gran Coupe – naszym zdaniem

Ofensywa modelowa BMW trwa w najlepsze. Koncepcja czterodrzwiowego coupé sprawdziła się już w wyższych segmentach i wiele wskazuje na to, że podobnie będzie w klasie kompaktów premium. Może nie wszystkim spodoba się design tego BMW, ale Mercedesowi CLA z pewnością przybył groźny rywal.