Teraz przyjdzie mu rywalizować, w chyba najbardziej prestiżowym segmencie na europejskim kontynencie, z takimi autami jak chociażby VW Golf, Opel Astra, Ford Focus czy Renault Megane. Najtańsza wersja X w nadwoziu Coupe kosztować będzie do końca roku 53.500 zł, a od stycznia 57.500 zł, zaś w Berline ta sama wersja kosztować będzie odpowiednio 54.500 i 58.500 zł. Ciekawe, czy preferencyjna cena pozwoli koncernowi uzyskać na naszym rynku do końca roku planowaną sprzedaż w wysokości 390 sztuk.
Citroen C4 to niejako dwa odrębne modele. Bo wersje Berline i Coupe różnią się wyraźnie w wyglądzie zewnętrznym. Berline jest bardziej zaokrąglona, zaś Coupe ma bardziej dynamiczną formę. Oczywiście pewne elementy są wspólne, jak chociażby rozciągający się na całą szerokość osłony chłodnicy znak firmowy koncernu, światła w kształcie bumerangu zachodzące na błotnik czy boczne lusterka w kształcie chorągiewki w przednich drzwiach.
Dużą uwagę Citroen poświęcił podczas prac projektowych na właściwości aerodynamiczne, dzięki czemu uzyskał rekordowy w segmencie współczynnik oporu powietrza: 0,28 dla wersji Coupe i 0,29 dla Berline. Tak dobry wynik uzyskany został m.in. poprzez wysuniętą szybę przednią stanowiącą przedłużenie maski silnika, długą linię dachu spadającą ku tyłowi oraz linii bocznej zwężającej się ku tyłowi.
W momencie wprowadzenia na rynek C4 oferowany będzie z pięcioma silnikami benzynowymi oraz trzema wysokoprężnymi. Silniki benzynowe: 1.4i 16V (90 KM), 1.6i 16V (110 KM), 2.0i 16V (138 KM), nowy 2.0i 16V (143 KM) wprowadzony także w modelu C5 oraz nowy 2.0i 16V (180 KM), który został po raz pierwszy zastosowany w C4 coupe. Trzy oferowane silniki wysokoprężne diesla HDi, są wyposażone w system wtrysku Common Rail drugiej generacji: silnik HDi 92 występuje po raz pierwszy w samochodzie PSA Peugeot Citroen, a nowe silniki HDi 110 i HDi 138 zostały niedawno wprowadzone do gamy Citroena.
Wśród nowości technologicznych, jakie zastosowane zostały w C4 wyróżnia się alarm niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL), który przy prędkości powyżej 80 km/h wykrywa przekroczenie linii ciągłej lub przerywanej bez włączonego kierunkowskazu. Zastosowane zostały także dwufunkcyjne reflektory ksenonowe do świateł mijania i drogowych, które umożliwiają optymalne oświetlenie drogi na zakrętach. W wyposażeniu C4 znajduje się też ogranicznik i regulator prędkości, układ wspomagania parkowania przodem i tyłem oraz alarm zbyt niskiego ciśnienia w oponach.
Wnętrze C4 zostało zaprojektowane z myślą o zapewnieniu ergonomii, a jednocześnie jest dosyć obszerne i przestronne. Nowością, do której jednak trzeba się przyzwyczaić, jest kierownica z nieruchomym środkiem, która ma zapewnić łatwiejszy dostęp do znajdujących się na niej przełączników. W środkowej części tablicy rozdzielczej został umieszczony nowatorski zestaw wskaźników w postaci przezroczystego wyświetlacza. Kontrast wyświetlanych informacji zmienia się stosownie do pory dnia i panujących warunków.
Przyjemność podróżowania zapewnić ma specjalnie opracowany rozpylacz zapachów. Opracowany wspólnie z firmą Robertet zestaw 9 zapachów jest rozpylany poprzez układ klimatyzacji i może być regulowany za pomocą pokrętła służącego do dozowania wonnego powietrza.