- Tym razem od premiery do produkcji droga będzie bardzo krótka. Nowy Jeep Recon Moab zacznie opuszczać fabrykę w Toluca już na początku przyszłego roku
- W czwartym kwartale 2026 r. opuści rodzimy kontynent i rozpocznie globalną ekspansję
- To duży elektryczny SUV, który ma zaoferować osiągi sportowego samochodu. Moc premierowej wersji to aż 650 KM, a przyspieszenie od 0 do 60 mil na godz. wynosi 3,6 s. Zasięg? Do 450 km
- Oznaczanie Trail Rated oznacza, że nowy SUV nie będzie się obawiał trudnego terenu. Zawieszenie i standardowe 33-calowe opony w wersji Moab zapewniają prześwit 9,4 cala. Terenowe parametry obejmują kąt natarcia 34 st., kąt zejścia 34,5 st. oraz kąt rampowy 23,5 st.
- Jeep Recon ma jeszcze kilka asów w rękawie
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Jeep Recon Moab — co w ogóle za samochód? Oddajmy głos szefowi Jeepa
Jeep Recon 2026 to odważny krok naprzód dla marki — w pełni elektryczny SUV, który pozostaje wierny naszym podstawowym wartościom: wolności, przygodzie i możliwościom terenowym. To "Trail Rated" zaprojektowany od podstaw z myślą o konkretnym celu i gotowy zabrać entuzjastów Jeepa w przyszłość, nie rezygnując z legendarnej wydajności, której oczekują. Dzięki Jeepowi Recon udowadniamy, że elektryfikacja nie tylko współgra z doskonałością off-roadową, ale może ją podnieść na wyższy poziom, oferując natychmiastowy moment obrotowy, precyzyjną kontrolę oraz cichsze i lepiej połączone wrażenia z jazdy, które są charakterystyczne dla marki Jeep
— powiedział Bob Broderdorf, dyrektor generalny marki Jeep. Mamy więc do czynienia z dużym, luksusowo wyposażonym, ale i terenowym SUV-em. Producent jest bardzo pewny swojego modelu. Czy jest tak dobry, jak zapowiada, Amerykanie i Kanadyjczycy dowiedzą się już w 2026 r. Produkcja Jeepa Recon ruszy w przyszłym roku.
Przeczytaj także: Koniec pewnej ery. Amerykańskie czołgi dostaną elektryczny silnik
Za to pod koniec przyszłego roku Jeep Recon zacznie pojawiać się na kolejnych rynkach. Europa jest bardzo prawdopodobnym celem ekspansji. W końcu to elektryk. Pamiętajcie, że wszystkie dane techniczne, jakie tu podajemy, dotyczą wersji północnoamerykańskiej. Na innych rynkach mogą być trochę inne.
Jaki silnik ma Jeep Recon? Moc, osiągi i zasięg
Jeep podaje, że sercem napędu są przednie i tylne moduły napędu elektrycznego (EDM) — każdy o mocy 250 kilowatów, które oferują elektryczny napęd 4x4 oraz natychmiastowy moment obrotowy na każde żądanie. Każdy moduł EDM łączy w sobie silnik elektryczny, przekładnię i elektronikę sterującą w jednej, zwartej jednostce, co zwiększa efektywność. Napęd 4xe Jeepa Recon ma działać błyskawicznie.
Znamy moc i moment obrotowy (zapewne) topowej odmiany. To odpowiednio 650 KM i 840 Nm. Amerykanie podają, że przyspieszenie od 0 do 60 mil na godz. trwa zaledwie 3,6 s. Do przyspieszenia do 100 km na godz. trzeba będzie pewnie dopisać jedną albo dwie dziesiąte sekundy.
Akumulator o pojemności 100 kWh i napięciu 400 V jest w pełni chroniony wytrzymałymi stalowymi osłonami podwozia. Ma pozwolić na przejechanie 450 km. Nie wiemy, ile będzie to wg naszych norm.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPoznaj kontekst z AI
Czy Jeep Recon poradzi sobie w terenie? To SUV, ale z emblematem Trail Rated
Ma to być jeden z najsprawniejszych w trudnym terenie elektrycznych SUV-ów na rynku. Jeep podaje, że zawieszenie i standardowe 33-calowe opony w wersji Moab zapewniają prześwit 9,4 cala (niecałe 24 cm). Kąt natarcia to 34 st., kąt zejścia 34,5 st. oraz kąt rampowy 23,5 st.
Kierowca będzie mógł wybrać jeden z kilku trybów jazdy: Auto, Sport, Snow i Sand. W wersji Moab dostępny będzie także Rock. Jeep Recon jest wyposażony w Selec-Speed Control do jazdy z niską prędkością na trudnych wzniesieniach i spadkach. Po jego włączeniu system utrzymuje ustawioną prędkość, pozwalając kierowcy skupić się na prowadzeniu pojazdu.
Jak wygląda wnętrze Jeepa Recon? Bagażnik i schowki
Jeep Recon został zaprojektowany z myślą o maksymalnej użyteczności. Dwupoziomowa konsola środkowa zapewnia miejsce na niezbędne rzeczy, w tym bezprzewodową ładowarkę i przestrzeń na większe przedmioty. Modułowe panele drzwi z elastycznymi paskami pozwalają na dostosowanie wnętrza do indywidualnych potrzeb. Jeep ma pojemny bagażnik (1865 l po złożeniu siedzeń) oraz naprawdę przepastny przedni schowek (85 l).
Centralnym punktem wnętrza jest cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala, który współpracuje z największym w historii marki Jeep, 14,5-calowym poziomym ekranem dotykowym systemu multimedialnego. Rozwiązania te mają zapewnić maksymalny komfort zarówno podczas codziennej jazdy, jak i na wymagających szlakach terenowych. Amerykanie twierdzą, że cyfrowe sterowanie systemem klimatyzacji HVAC oferuje przejrzysty i intuicyjny interfejs, a tradycyjne pokrętła głośności oraz strojenia zachowują fizyczną obsługę tam, gdzie jest ona najbardziej potrzebna. Cieszy, że nie pozbyto się wszystkich przycisków i przełączników.
System multimedialny Uconnect 5 — najnowocześniejszy w historii marki Jeep — zapewnia przejrzystość obrazu, jasność oraz szerokie możliwości personalizacji. Minimalistyczny interfejs łączy nowoczesny design z ergonomicznymi rozwiązaniami, a cyfrowe przyciski zostały zaprojektowane tak, by ich rozmiar ułatwiał obsługę nawet w trudnym terenie. Większe, dynamiczne wyświetlacze poprawiają czytelność map oraz widoków z kamer, umożliwiając kierowcy bieżący dostęp do najważniejszych informacji.