Logo

Jeep Recon Moab oficjalnie. Pierwszy taki SUV z oznaczeniem Trail Rated. To dużo znaczy

  • Tym razem od premiery do produkcji droga będzie bardzo krótka. Nowy Jeep Recon Moab zacznie opuszczać fabrykę w Toluca już na początku przyszłego roku
  • W czwartym kwartale 2026 r. opuści rodzimy kontynent i rozpocznie globalną ekspansję
  • To duży elektryczny SUV, który ma zaoferować osiągi sportowego samochodu. Moc premierowej wersji to aż 650 KM, a przyspieszenie od 0 do 60 mil na godz. wynosi 3,6 s. Zasięg? Do 450 km
  • Oznaczanie Trail Rated oznacza, że nowy SUV nie będzie się obawiał trudnego terenu. Zawieszenie i standardowe 33-calowe opony w wersji Moab zapewniają prześwit 9,4 cala. Terenowe parametry obejmują kąt natarcia 34 st., kąt zejścia 34,5 st. oraz kąt rampowy 23,5 st.
  • Jeep Recon ma jeszcze kilka asów w rękawie
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Jeep Recon Moab — co w ogóle za samochód? Oddajmy głos szefowi Jeepa

Jeep Recon 2026 to odważny krok naprzód dla marki — w pełni elektryczny SUV, który pozostaje wierny naszym podstawowym wartościom: wolności, przygodzie i możliwościom terenowym. To "Trail Rated" zaprojektowany od podstaw z myślą o konkretnym celu i gotowy zabrać entuzjastów Jeepa w przyszłość, nie rezygnując z legendarnej wydajności, której oczekują. Dzięki Jeepowi Recon udowadniamy, że elektryfikacja nie tylko współgra z doskonałością off-roadową, ale może ją podnieść na wyższy poziom, oferując natychmiastowy moment obrotowy, precyzyjną kontrolę oraz cichsze i lepiej połączone wrażenia z jazdy, które są charakterystyczne dla marki Jeep

— powiedział Bob Broderdorf, dyrektor generalny marki Jeep. Mamy więc do czynienia z dużym, luksusowo wyposażonym, ale i terenowym SUV-em. Producent jest bardzo pewny swojego modelu. Czy jest tak dobry, jak zapowiada, Amerykanie i Kanadyjczycy dowiedzą się już w 2026 r. Produkcja Jeepa Recon ruszy w przyszłym roku.

Przeczytaj także: Koniec pewnej ery. Amerykańskie czołgi dostaną elektryczny silnik

Za to pod koniec przyszłego roku Jeep Recon zacznie pojawiać się na kolejnych rynkach. Europa jest bardzo prawdopodobnym celem ekspansji. W końcu to elektryk. Pamiętajcie, że wszystkie dane techniczne, jakie tu podajemy, dotyczą wersji północnoamerykańskiej. Na innych rynkach mogą być trochę inne.

Jeep Recon Moab
Jeep Recon MoabJeep
Jeep Recon Moab
Jeep Recon MoabJeep

Jaki silnik ma Jeep Recon? Moc, osiągi i zasięg

Jeep podaje, że sercem napędu są przednie i tylne moduły napędu elektrycznego (EDM) — każdy o mocy 250 kilowatów, które oferują elektryczny napęd 4x4 oraz natychmiastowy moment obrotowy na każde żądanie. Każdy moduł EDM łączy w sobie silnik elektryczny, przekładnię i elektronikę sterującą w jednej, zwartej jednostce, co zwiększa efektywność. Napęd 4xe Jeepa Recon ma działać błyskawicznie.

Znamy moc i moment obrotowy (zapewne) topowej odmiany. To odpowiednio 650 KM i 840 Nm. Amerykanie podają, że przyspieszenie od 0 do 60 mil na godz. trwa zaledwie 3,6 s. Do przyspieszenia do 100 km na godz. trzeba będzie pewnie dopisać jedną albo dwie dziesiąte sekundy.

Akumulator o pojemności 100 kWh i napięciu 400 V jest w pełni chroniony wytrzymałymi stalowymi osłonami podwozia. Ma pozwolić na przejechanie 450 km. Nie wiemy, ile będzie to wg naszych norm.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Kiedy Jeep Recon Moab trafi do produkcji?
Jakie osiągi ma Jeep Recon?
Jakie parametry terenowe ma Jeep Recon?
Jak wygląda wnętrze Jeepa Recon?

Czy Jeep Recon poradzi sobie w terenie? To SUV, ale z emblematem Trail Rated

Ma to być jeden z najsprawniejszych w trudnym terenie elektrycznych SUV-ów na rynku. Jeep podaje, że zawieszenie i standardowe 33-calowe opony w wersji Moab zapewniają prześwit 9,4 cala (niecałe 24 cm). Kąt natarcia to 34 st., kąt zejścia 34,5 st. oraz kąt rampowy 23,5 st.

Kierowca będzie mógł wybrać jeden z kilku trybów jazdy: Auto, Sport, Snow i Sand. W wersji Moab dostępny będzie także Rock. Jeep Recon jest wyposażony w Selec-Speed Control do jazdy z niską prędkością na trudnych wzniesieniach i spadkach. Po jego włączeniu system utrzymuje ustawioną prędkość, pozwalając kierowcy skupić się na prowadzeniu pojazdu.

Jeep Recon Moab
Jeep Recon MoabJeep
Jeep Recon Moab
Jeep Recon MoabJeep

Jak wygląda wnętrze Jeepa Recon? Bagażnik i schowki

Jeep Recon został zaprojektowany z myślą o maksymalnej użyteczności. Dwupoziomowa konsola środkowa zapewnia miejsce na niezbędne rzeczy, w tym bezprzewodową ładowarkę i przestrzeń na większe przedmioty. Modułowe panele drzwi z elastycznymi paskami pozwalają na dostosowanie wnętrza do indywidualnych potrzeb. Jeep ma pojemny bagażnik (1865 l po złożeniu siedzeń) oraz naprawdę przepastny przedni schowek (85 l).

Jeep Recon Moab
Jeep Recon MoabJeep

Centralnym punktem wnętrza jest cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala, który współpracuje z największym w historii marki Jeep, 14,5-calowym poziomym ekranem dotykowym systemu multimedialnego. Rozwiązania te mają zapewnić maksymalny komfort zarówno podczas codziennej jazdy, jak i na wymagających szlakach terenowych. Amerykanie twierdzą, że cyfrowe sterowanie systemem klimatyzacji HVAC oferuje przejrzysty i intuicyjny interfejs, a tradycyjne pokrętła głośności oraz strojenia zachowują fizyczną obsługę tam, gdzie jest ona najbardziej potrzebna. Cieszy, że nie pozbyto się wszystkich przycisków i przełączników.

Jeep Recon Moab
Jeep Recon MoabJeep

System multimedialny Uconnect 5 — najnowocześniejszy w historii marki Jeep — zapewnia przejrzystość obrazu, jasność oraz szerokie możliwości personalizacji. Minimalistyczny interfejs łączy nowoczesny design z ergonomicznymi rozwiązaniami, a cyfrowe przyciski zostały zaprojektowane tak, by ich rozmiar ułatwiał obsługę nawet w trudnym terenie. Większe, dynamiczne wyświetlacze poprawiają czytelność map oraz widoków z kamer, umożliwiając kierowcy bieżący dostęp do najważniejszych informacji.

Udostępnij:
Autor Filip Trusz
Zastępca Redaktora Naczelnego AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium