• Wiele firm zapowiada na nowy sezon przede wszystkim przeprojektowane wnętrza znanych modeli, by poprawić komfort i funkcjonalność
  • W przyszłym roku nastąpią zmiany w przepisach homologacyjnych, co przede wszystkim odczują producenci kamperów
  • Podstawę do kamperów zwykle stanowi Fiat Ducato. Firmy jednak coraz chętniej sięgają po modele Citroena, Forda, Mercedesa (Sprinter), Peugeota i Volkswagena (Crafter)

Zamiast rozbijać namiot wystarczy tylko zaparkować samochód w odpowiednim miejscu, podłączyć prąd i ewentualnie opróżnić toaletę – tak w skrócie można określić wakacje z kamperem. Miłośnicy wygodnych domów na kołach nie mogą bowiem narzekać na brak luksusu, szczególnie w porównaniu turystami spędzającymi wolny czas pod tradycyjnym namiotem.

Fani przyczep czy kamperów mogą zresztą liczyć na znacznie więcej, gdyż producenci nie próżnują i stale poszukują ciekawych rozwiązań. W końcu wielkimi krokami zbliżają się jedne z najważniejszych targów w Europie – Caravan Salon 2019 w Dusseldorfie.

Trudno zatem się dziwić, że mimo wakacji firmy z branży karawaningowej nie biorą wolnego tylko szykują nowości już na kolejny sezon 2019-2020. Wielu specjalistów zapowiada przede wszystkim przeprojektowane wnętrza znanych modeli, co oznacza nie tylko poprawę komfortu (lepsze doświetlenie i wentylacja), ale także funkcjonalności (np. o poprawioną aranżację łazienki i toalety, by efektywnie wykorzystać przestrzeń). Łatwiej zatem o różne pomysłowe schowki, by w kamperze zmieścić nie tylko oprzyrządowanie kuchni, pościel, wyposażenie kempingowe czy standardowy bagaż. Łatwiej także o przechowanie nawet większego ekwipunku, czyli np. rowerów a nawet motocykli.

Jest się czym chwalić w branży karawaningowej. Wiele firm (m.in. Chausson, Possl, Rapido) podkreśla walory dodatkowych okien dachowych i szklanego dachu. Citroen przypomina o wygodzie transportu motocykli (Jumper Biker). Pilote reklamuje przesuwaną toaletę. Innova podkreśla zalety napędu na cztery koła (prócz także m.in. polski Balcamp czy niemiecki CS) a Hymer wygodniejsze opróżnianie wody z wykorzystaniem elektryki. Volkswagen szczyci się w modelu California górnymi schowkami zaprojektowanymi na wzór miejsc na bagaż podręczny w samolotach. Westfalia chwali się zaś pomysłowymi rozwiązaniami z elektrycznie przesuwanym łóżkiem, by wydłużyć miejsce do leżenia.

Szczegóły w galerii.