Trzy lata temu ten pomysł miał jeszcze formę prototypu. W 2019 r. Lamborghini przedstawiło studyjną podwyższoną wersję Huracana. Dziś pokazuje seryjną odmianę, a w lutym 2023 r. zacznie jej produkcję.
Lamborghini Huracan Sterrato. Design i dane
Sterrato na tle "zwykłego" Lamborghini Huracana EVO wyróżniają nie tylko dodatkowe przednie światła, relingi i chwyt powietrza na dachu oraz inne nadkola, progi i tylny dyfuzor, ale przede wszystkim prześwit. W Sterrato jest on aż o 4,4 cm większy niż w EVO. Powiększono także rozstaw kół: z przodu o 3 cm, z tyłu o 3,4 cm.
Lamborghini Huracan Sterrato mierzy 452,5 cm długości, 195,6 cm szerokości i 124,8 cm wysokości, co oznacza, że od EVO coupe jest o pół centymetra dłuższe, o 2,3 cm szersze i aż o 8,3 cm wyższe. To jednak wciąż daleko do SUV-a Urus, wyższego od Huracana Sterrato o 39 cm.
Lamborghini Huracan Sterrato otrzymał napęd 4x4 i 5,2-litrowe V10 o mocy 610 KM i maksymalnym momencie obrotowym 560 Nm. Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 3,4 s, a prędkość maksymalna 260 km/h.
Nowa wersja otrzymała dodatkowy tryb jazdy Rally dla podłoża o mniejszej przyczepności. Nie da się jednak teraz ocenić, do jakiego terenu przystosowano ten supersamochód. Nazwa "Sterrato" oznacza po polsku "drogę nieutwardzoną" lub "polną drogę".
Lamborghini Huracana Sterrato wyposażono w karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 38 cm (z przodu) i 35,6 cm (z tyłu). Przednie szczęki hamulcowe mają sześć, a tylne cztery tłoczki. Obręcze koła są 19-calowe. Cały samochód waży 1470 kg.
Lamborghini Huracan Sterrato. Seria limitowana
Produkcja Lamborghini Huracana Sterrato ruszy w lutym 2023 r. i będzie ściśle limitowana. Ogółem ma powstać całkiem sporo, bo 1499 sztuk tego modelu. To jednak żaden problem, ponieważ klient tego supersamochodu ma do wyboru 350 lakierów nadwozia i ponad 60 wzorów tapicerki.