Lancia Delta seria 1 to model po face liftingu. Z zewnątrz zmieniła się w nim osłona chłodnicy, która nadała obecnie Delcie charakterystyczny i zunifikowany dla całej nowej gamy modeli Lancii wygląd.

Pod maską Delty pojawił się nowy oszczędny silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem - 1.6 Multijet o mocy 105 KM zużywający zaledwie 4,6 l/100km w cyklu mieszanym. Nowy silnik 1.6 Multijet zapewnia przyjemność jazdy, co pojazują wartości przyspieszenia (od 0 do 100 km/h w zaledwie 10,7 sekundy) i maksymalnej prędkości (186 km/h).

Dzięki zastosowaniu tej nowoczesnej jednostki, Lancia Delta kosztuje teraz o 4000 zł mniej w porównaniu do wersji podstawowej z silnikiem wysokoprężnym w poprzedniej serii 0.

Najważniejsze zmiany Lancii Delta seria 1 w porównaniu do seria 0:

- nowy wygląd zewnętrzny, zmiana osłony chłodnicy,

- nowy silnik 1.6 Multijet o mocy 105 KM,

- zmiana nazewnictwa poszczególnych wersji na: Steel, Silver, Gold, Platinum,

- kierownica i dźwignia zmiany biegów pokryte skórą na wyposażeniu standardowym dla wszystkich wersji,

- zmiany wyposażenia wersji Gold i Platinum - standardowo instalowane reflektory Bi-ksenonowe,

- elektrycznie regulowane i ogrzewane fotele przednie standardem w wersji Platinum,

- aktywne zawieszenie opcją do wszystkich wersji,

- nowe pakiety wyposażenia,

- dostępność wersji Hard Black.

Wśród innowacyjnych rozwiązań technologicznych dostępnych w Lancii Delta można wymienić m.in. system Magic Parking, który pomaga kierowcy ocenić, czy potencjalne miejsce parkowania ma wymiary odpowiednie dla jego pojazdu, a następnie bezpiecznie wykonać manewr parkowania. W pierwszym etapie system dokonuje pomiaru długości wolnego miejsca i sygnalizuje, czy jest dla pojazdu wystarczające. Następnie wykonuje automatycznie skręt pojazdu na biegu wstecznym, pozostawiając kierowcy zadanie odpowiedniego dostosowania prędkości.

System Driving Advisor uprzedza kierowcę o nieumyślnym zbliżeniu się do krawędzi drogi. System jest aktywny, gdy samochód porusza się z prędkością 65-180 km/h - w sytuacji potencjalnego zagrożenia wysyła na koło kierownicy sygnał, zwracając tym uwagę kierowcy na przekroczenie linii rozdzielającej pasy.

System Blue&Me pozwala na rozmowy telefoniczne i słuchanie muzyki w sposób prosty i bezpieczny w trakcie prowadzenia samochodu. Dzięki technologii Bluetooth® stwarza możliwość komunikowania się z samochodu ze światem zewnętrznym poprzez własne urządzenia (np. telefony komórkowe, tablety, palmtopy).

System Aktywnego Zawieszenia - Reactive Suspension System, poprzez elektroniczną kontrolę amortyzatorów w czasie rzeczywistym, pozwala na zmniejszenie niepożądanych ruchów nadwozia samochodu w każdych warunkach jazdy. Dzięki odpowiednim czujnikom system analizuje nawierzchnię jezdni, a następnie dobiera na tej podstawie najbardziej właściwe zasady kontroli. Funkcja zwana Sky-Hook umożliwia izolowanie wnętrza pojazdu, które staje się pozbawione drgań. System Reactive Suspension System skraca drogę hamowania pojazdu (o ok. 5%).

Absolute Handling System (nowocześniejsza wersja ESP) to system, który interweniuje w warunkach zbliżonych do granicznych, kiedy zagrożona jest stabilność pojazdu. Dodatkowo Absolute Handling System współpracuje z systemem Hill Holder (pomoc kierowcy w ruszaniu pod górę), systemem zapobiegający poślizgowi kół ASR (Anti Slip Regulation), który przy każdej prędkości za pomocą hamulców i kontroli silnika dba o optymalizację trakcji, oraz system MSR (Motor Schleppmoment Regelung), który interweniuje w razie nagłej redukcji biegów, przywracając moment obrotowy silnika.

Jednak system Absolute Handling w nowych samochodach Lancia Delta jest jeszcze bardziej rozwinięty. Wprowadza bowiem tak ważne funkcje jak na przykład LTF (Linearization Torque Feedback) i TTC (Torque Transfer Control). Ponadto system kontroli interweniuje w dyskretny sposób dzięki zespoleniu z DST (Drive Steering Torque) - aktywnym elektronicznym układzie kierowniczym, który automatycznie dokonuje korekt i kontroluje także nadsterowność na nawierzchni o małej przyczepności. System DST (Drive Steering Torque) pomaga utrzymać kontrolę nad pojazdem i powoduje, że interwencja systemu Absolute Handling jest bardziej dyskretna.

System TTC (Torque Transfer Control) poprawia przełożenie momentu obrotowego silnika na koła. Gwarantuje również poprawę właściwości jezdnych pojazdu na zakrętach - auto jest bezpieczniejsze w warunkach słabej przyczepności, a także daje kierowcy dużo przyjemności w jeździe sportowej. Innymi słowy, system TTC symuluje elektronicznie obecność samoblokującego mechanizmu różnicowego.

Cena samochodu zaczyna się od 68 990 zł za wersję z silnikiem 1,4 Turbojet o mocy 120 KM. Najtańszy 105-konny diesel 1,6 Multijet kosztuje od 74 990 zł.