Na wystawie samochodowej w Genewie zaprezentowany zostanie prototypowy jeszcze model Lancia Ypsilon Sport. Auto to zostało zaprojektowane wspólnie z Centrum Stylistycznym Zagato z Mediolanu. Z jednej strony nowa Lancia nie będzie zbytnio różniła się od wersji standardowej (te same główne rozmiary i płyta podłogowa) i będzie mogła służyć do codziennej jazdy, a dodatkowo nie ubędzie jej na elegancji. Z drugiej jednak strony, kiedy nadarzy się okazja lub wymagać tego będzie sytuacja, bez problemu to raczej miejskie auto uzyska większe prędkości.

Za odpowiednie osiągi odpowiadać będzie 1,9-litrowy turbodiesel Multijet o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 306 Nm przy 2.000 obr/min. w połączeniu z ręczną, sześciobiegową skrzynią biegów. Pozwoli to autu jechać z prędkością 212 km/h i przyspieszyć do "setki"w 7,9 sekundy. Odpowiednie osiągi nie byłyby możliwe bez zmian konstrukcyjnych. Wzmocnione zostało zawieszenie, zwiększono tarcze hamulcowe (z przodu 320 mm, z tyłu 240 mm), auto obniżono o 15 mm, co ma zapewnić większą stabilność przy szybszej jeździe. Aby sportowa Lancia lepiej trzymała się drogi na 17-calowych kołach zamocowano opony o rozmiarze 205/45 oraz wyposażono ją w elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP), który jednak można w trakcie jazdy odłączyć.

Sportowy charakter został także oddany w nieco zmienionym wyglądzie zewnętrznym. Zmodyfikowano nieznacznie przód, auto dostało większe, sześciokątne wloty powietrza typowe dla stylistyki aut wychodzących z pracowni Zagato. Nowe są także felgi, boczne progi czy nadkola. Nad głowami, od przedniej do tylnej szyby, rozciąga się szklany dach.

Oczywiście nie zabraknie też sportowych elementów wewnątrz kabiny. Przede wszystkim sportowa kierownica MOMO i fotele, analogowe zegary podświetlane na czerwono, zmodyfikowana konsola centralna czy też nowa tapicerka.