Auto Świat Wiadomości Premiery Lexus wprowadza do Europy luksusowego vana. Tego jeszcze nie było

Lexus wprowadza do Europy luksusowego vana. Tego jeszcze nie było

Ni stąd, ni zowąd Lexus postanowił wzbogacić swoją europejską gamę modelową o nietypowy pojazd. Nie jest to żaden helikopter ani jacht, ale będzie można poczuć się w nim jak na fotelach klasy biznes na pokładzie linii Emirates. Do tej pory luksusowe vany tej marki były zarezerwowane dla rynków azjatyckich. Lexus LM 350h ma to jednak zmienić.

Lexus LM 350h. Ekskluzywny van z Azji debiutuje w Europie
Zobacz galerię (69)
Lexus
Lexus LM 350h. Ekskluzywny van z Azji debiutuje w Europie
  • Lexus LM to coś, czego próżno szukać na europejskim rynku, za to łatwo znaleźć w krajach azjatyckich. To osobowy van ociekający luksusem niczym Rolls-Royce
  • Można go porównać do kamerdynera na kołach, dbającego o niemal każdy aspekt życia pasażera. Ma lodówkę, 48-calowy ekran HD i fotele lotnicze z sensorami temperatury...
  • Hybrydowy Lexus LM 350h zadebiutuje na europejskim rynku jesienią 2023 r. Jego konkurentem może być elektryczny Maxus MIFA 9, czyli luksusowy chiński "dziwoląg"

Czy jesteśmy zaskoczeni debiutem Lexusa LM w Europie? To mało powiedziane! Nie spodziewaliśmy się, że kiedykolwiek zobaczymy w polskiej ofercie tej marki luksusowego vana, wszak takie auta to produkt charakterystyczny dla egzotycznych krajów. Lexus postanowił jednak zaserwować komfort z pierwszej klasy opakowany w praktyczne nadwozie i nam. Nie, żeby był pierwszy w Europie z vanem klasy premium, ale Volkswagen Multivan i Mercedes-Benz Klasy V to jednak nie ta liga.

Lexus LM 350h to prawdziwa salonka na kołach

Japończycy mówią, że to pierwszy model marki w Europie, który "łączy komfort ekskluzywnej limuzyny z nadwoziem przestronnego minivana". O tym, że to naprawdę najwyższa półka wśród samochodów luksusowych świadczy litera L w nazwie – taka jak w modelach LS i LC.

Nikogo nie powinno więc dziwić, że na pokładzie Lexusa LM mogą znaleźć się cztery rozkładane fotele lotnicze, 48-calowy ekran HD, lodówka, 23-głośnikowy zestaw audio Mark Levinson, a nawet specjalny system Lexus Climate Concierge dbający o odpowiednią temperaturę, jakość powietrza i dyskretne oświetlenie wnętrza. Projektując te elementy wyposażenia, japońscy inżynierowie kierowali się japońską filozofią gościnności Omotenashi.

I nagle ekran dla pasażerów BMW i7 wygląda biednie
I nagle ekran dla pasażerów BMW i7 wygląda biednieLexus

Jak to w Lexusie, skupili się też na jakości montażu i materiałach wykończeniowych. "Szoferka" nie odbiega pod tym względem od 4-osobowej salonki dla VIP-ów w tylnej części auta – tu również znajdziemy tapicerkę ze skóry L-anilinowej czy drewniane panele ułożone w kształcie japońskiej jodełki. Elegancko wykończona ma być także wersja 7-osobowa, choć tu nie można liczyć na fotele lotnicze z sensorami monitorującymi temperaturę różnych części ciała.

Lexus LM w Europie wystąpi jako hybryda. Zabierze cię do spa

O względy klientów z wyższych sfer podobnym samochodem chcą u nas walczyć Chińczycy. Maxus MIFA 9, którym mieliśmy okazję już jeździć po Hanowerze, to jednak van występujący wyłącznie z napędem elektrycznym. Lexusa LM napędza tymczasem znany z modeli NX 350h i RX 350h układ hybrydowy z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym. Maksymalna moc systemowa to 250 KM, a maksymalny moment obrotowy – 239 Nm. Każdy Lexus LM ma napęd na cztery koła E-Four, który może kierować 80 proc. momentu na tylną oś.

Nadwozie auta rodzinnego, ale luksus jak w limuzynie!
Nadwozie auta rodzinnego, ale luksus jak w limuzynie!Lexus

Lexus chwali się zastosowaniem nowoczesnych systemów tłumiących nadmierne wibracje (Rear Seat Comfort) i hałas (Active Noise Control). Ba, w samochodzie zastosowano pięciowarstwową (!) wygłuszającą podsufitkę, asystenta głosowego dla pasażerów tylnej części auta, fotele z pneumatycznym systemem podparcia lędźwi, ogrzewaniem karku i... tysiąc innych niespotykanych udogodnień.

Jest nawet pokładowe spa, czyli system Nanoe X oczyszczający powietrze, powstrzymujący wirusy i bakterie, usuwający nieprzyjemne zapachy, a także... kontrolujący wilgoć, co ma zapobiegać przesadnemu wysuszeniu skóry i włosów w trakcie jazdy. Lexus Climate Concierge łączy te ustawienia ze stopniem zasunięcia rolet okiennych, kątem pochylenia oparć czy kolorem i jasnością oświetlenia nastrojowego. Czy to już komfort absolutny? Przekonamy się jesienią tego roku, bo wtedy Lexus LM 350h ma oficjalnie przybyć do Europy.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji