Jak widać w kraju kwitnącej wiśni inżynierowie i marketingowcy Mitsubishi dopiero teraz zauważyli, że największy konkurent ich chluby dysponuje już od dawna wersją z łatwiejszym dostępem do przestrzeni bagażowej, nieznacznie bardziej przyjazną rodzinom fanów rajdowych emocji. Impreza kombi od Subaru jest także w Polsce dostępna w wersji WRX Turbo.

Kombi Lacera Evo powstało z połączenia zaprezentowanego w marcu tego roku sedana IX generacji i standardowego Lancera kombi. Z tego drugiego pochodzą elementy konstrukcyjne poszycia nadwozia (dach i części boków), a z pierwszego zapożyczono zawieszenie - specjalnie wzmocnione dla kombi, układ napędu na obie osie 4WD z ręcznie kontrolowanym systemem elektronicznej kontroli trakcji AWC (3 tryby pracy na różnych nawierzchniach) i oczywiście jednostkę napędową.

TU zobacz specyfikacje i ceny Mitsubishi Lancer

Doładowany, 2.0-litrowy, 280-konny silnik Mivec z intercoolerem w wersji GT współpracuje z 6-biegową, manualną skrzynią W specyfikacji GT-A w standardzie jest ta sama jednostka, która poprzez zastosowanie innej, mniejszej turbosprężarki daje 272 KM i mniejszy moment obrotowy. W GT-A jest także 5-stopniowa przekładnia automatyczna.

Od sedana - poza oczywiście widocznymi elementami zmieniającymi nadwozie - Lancera Wagon GT odróżnia zastosowanie przy montażu specjalnych wzmocnień tylnej partii nadwozia, tak by zachować sztywność całej konstrukcji, równą tej z znanym już Evo. Nie wiadomo na razie, kiedy i czy kombi trafi do Europy - jeżeli tak, to na pewno angielscy klienci (kierownica po prawej stronie) będą mieli pierwszeństwo do uszczknięcia kilku z 2.500 sztuk limitowanej serii rodzinnego rajdowca.

Więcej informacji o marce Mitsubishi:

NOWOŚĆ - zobacz specjalną stronę marki

Outlander z sercem Evo

Elektryczna Evo-lucja