Dłuższa, bardziej smukła, o delikatniejszych rysach, pięciometrowa limuzyna posiada teraz dużo bardziej zbalansowany wygląd. Pod maską samochodu znajdzie się odświeżona jednostka, która dysponuje teraz jeszcze większą mocą. Na jego wydajność wpłynęły także modyfikacje w obrębie redukcji wagi pojazdu.

W porównaniu z poprzednią wersją samochód posiada łagodniej przebiegające kąty nadwozia, poszerzony grill, zmienioną linię bagażnika wraz z tylnymi reflektorami. Z tyłu samochodu w oczy rzucać będą się także podwójne, chromowane rury wydechowe. Nowe nadwozie osadzono na siedemnastocalowych felgach aluminiowych. Wewnątrz samochodu zmieniono całkowicie deskę rozdzielczą, przełączniki, konsolę środkowa oraz zintegrowany system dźwiękowy. Nowością są podgrzewane przednie fotele, dostosowujące się do jazdy. Tapicerka dostępna będzie w nowych dwutonowych zestawach kolorystycznych.

Nowa Kia została wyposażona w sześciocylindrową jednostkę Lamda o pojemności 3,8 litra. Zastąpiła ona dotychczasowy 3,5 litrowy silnik. Wykonano go w całości z aluminium. Potrafi wygenerować moc rzędu 266 koni mechanicznych przy 6.000 obr./min. Prędkość 100 km/h osiąga on  w ciągu 7,5 sekundy, więc jest to czas lepszy o prawie dwie sekundy w porównaniu z poprzednią wersją. Maksymalna prędkość samochodu wynosić będzie 230 km/h. Za współpracę z silnikiem odpowiada pięciostopniowa skrzynia automatyczna, pozwalająca także na sekwencyjną zmianę biegów. Spalanie samochodu utrzymuje się na poziomie 10,9 l/100km/h.

Wszystkie modyfikacje nie wpłynęły negatywnie na komfort podróżowania. Elektrycznie kontrolowany system zawieszenia został przyspieszony, dzięki zmianie oprogramowania. Komputer monitoruje teraz dużo sprawniej prędkość samochodu i względem niej dostosowuje twardość amortyzatorów do ubytków nawierzchni. Podczas ostrych zakrętów stają się one twardsze, tak aby zapobiec ewentualnemu dachowaniu.

Odświeżona Kia Opirus wejdzie do salonów najprawdopodobniej wraz z początkiem stycznia 2007 roku. Nowa wersja samochodu będzie miała za zadanie zdobyć dużą rzeszę sympatyków na całym świecie, gdyż koncern zamierza podwoić produkcję tego modelu do 2010 roku.