O ile Vision GLK Freeside jest uniwersalnym przedstawicielem segmentu SUV, który sprawdza się zarówno na drogach, jak i na bezdrożach, o tyle wariant Townside ma przede wszystkim imponować dynamiką na asfalcie. Oba pojazdy łączą w sobie pomysły inspirowane tradycyjnym, kanciastym kształtem terenowego Gelandewagen, a jednocześnie można w nich znaleźć pełno odniesień do rozwiązań typowych dla samochodów osobowych Mercedes-Benz. GLK Townside, jak przystało na pojazd segmentu SUV, sprawia dość solidne wrażenie, ale jednocześnie widać w nim nieco bardziej elegancką linię.

Oba warianty prototypowego GLK dysponują adaptacyjnym zawieszeniem Agility Control. Zapewnia ono precyzję prowadzenia samochodu przy dynamicznej jeździe, wysoki komfort podróżowania, a także podwyższone bezpieczeństwo czynne. O ile

Vision GLK Freeside został wyposażony tak, by jak najlepiej spisać się podczas jazdy po bezdrożach (specjalnie mocowane elementy nadwozia, wytrzymałe osłony podwozia), to Vision GLK Townside ze swoim bardziej sportowo zestrojonym zawieszeniem będzie się świetnie sprawdzał w terenie pokrytym gładkim asfaltem.

Koncepcyjny Mercedes został wyposażony w ekonomiczny i ekologiczny silnik Bluetec sprzężonyo z siedmiobiegową przekładnią automatyczną 7G-TRONIC i układem przeniesienia napędu na wszystkie koła 4-MATIC.

Auto zostało wyposażone w wiele rozwiązań zwykle zarezerwowanych dla samochodów wyższych klas. Samochód zaopatrzono m.in. w system PRE-SAFE minimalizujący skutki ewentualnych wypadków drogowych i system inteligentnego oświetlenia ILS dostosowujący strumień światła do jazdy, a także w centrum rozrywkowo-informacyjne COMAND APS. Pasażerowie na tylnych fotelach mają do dyspozycji prawdziwe centrum rozrywki z dwoma ekranami. Dodatkowo komfort jazdy gwarantuje trójstrefowa automatyczna klimatyzacja Thermotronic.

Zobacz najgorętsze premiery NAIAS Detroit 2008!