Zarówno w dalekiej przyszłości Kabura jak i w nie tak odległej Mazda CX-7 mają przybliżyć japońskiego producenta do rynku północnoamerykańskiego. Mazda CX-7, która w sprzedaży najprawdopodobniej pojawi się w pierwszej dekadzie 2006 roku ma być modelem wprowadzającym, a zarazem rozpoznawczym dla kolejnych produktów.

Mazda CX7:

Mimo, że targi (NAIAS) w Detroit będą głównym miejscem debiutu CX-7 to auto wcześniej pojawi się także w Los Angeles. Siedmioosobowy SUV jest kontynuatorem nowej, sprawdzonej linii Mazdy zastosowanej w modelach Mazda6 czy też RX-8.

Model CX-7 ma mieć przede wszystkim sportowy charakter. Chromowany grill czy też 18"calowe koła potwierdzają założenia projektantów. Z uwagi na to, że auto skierowane jest na rynek Stanów Zjednoczonych zamontowano także odpowiednio mocny silnik. CX-7 napędzany jest turbodoładowanym, 4-cylindrowym motorem DISI o pojemności 2,3 l. i mocy 244 KM.

Podstawowa wersja CX-7 będzie przednionapędowa  jednak dzięki systemowi ATS AWD Active Torque-Split All-Wheel Drive) kierowca będzie miał możliwość zakupu wersji napędzanej na obie osie z rozdziałem mocy 50/50. Dodatkowo CX-7 wyposażone będzie w systemy bezpieczeństwa ABS, system kontroli stabilności DSC, system kontroli trakcji TSC oraz w sześciostopniową skrzynię biegów Sport AT. O sportowych elementach nie zapomniano również wewnątrz auta. Mazda CX-7 seryjnie wyposażona będzie między innymi w sportowe fotele i charakterystyczne, okrągłe zegary.

Pierwsze modele Mazdy CX-7 dostępne będą w Stanach Zjednoczonych już na wiosnę przyszłego roku. Wersja europejska pojawi się później, być może w 2007 roku.

Mazda Kabura:

Mazda Kabura w przeciwieństwie do modelu CX-7 nieprędko pojawi się w sprzedaży. Być może i wcale ponieważ auto jest typowym modelem koncepcyjnym. Sylwetka Kabury opracowana została przy współpracy trzech studiów dizajnerskich z USA, Europy i Japonii, które wcześniej pracowały nad projektami Mazdy: Sassou i Senku. W porównaniu z poprzednikami Kabura ma mniej nudny wygląd, szczególnie z przodu, który zdobi sporych rozmiarów grill i reflektory w kształcie litery I.

Kompaktowe, sportowe coupe swoją nazwę bierze od japońskiego "Kabura-ya" co mniej więcej w przetłumaczeniu uważane jest za sygnał do walki. Japoński wojownik napędzany jest na tylną oś więc być może ma zamiar zmierzyć się z amerykańskimi pożeraczami szos.