Auto Świat Wiadomości Premiery McLaren 720S Spider – supercabrio

McLaren 720S Spider – supercabrio

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Brytyjczycy pokazali auto, które o każdej porze roku potrafi rozpalić zmysły i dostarczyć solidną dawkę emocji. Dysponuje mocą 720 KM i potrafi przyspieszać do setki w mniej niż 3 s. Może być twoje, pod warunkiem że masz wolne ok. 1,1 mln zł.

McLaren 720S Spider
Zobacz galerię (17)
McLaren
McLaren 720S Spider

Nowy McLaren 720S Spider mógłby być idealnym prezentem pod choinkę, ale pierwsze zamówione egzemplarze zostaną dostarczone klientom dopiero wiosną 2019 roku. Może to i lepiej bo to w końcu kabriolet, którym jazda z otwartym dachem daje największą frajdę. O to, by była to przyjemność ekstremalna, zadbali inżynierowie McLarena.

Za dawcę organów posłużył więc model 720S Coupe, którego w dużym uproszczeniu pozbawiono sztywnego dachu. Zastąpiła go składana konstrukcja z włókien węglowych, która choć jest dość skomplikowana, to masa Spidera w porównaniu z Coupe wzrosła tylko o 49 kg. W efekcie cabrio McLarena z masą własną 1332 kg może być zaliczane do najlżejszych w tej klasie – porównywalne Ferrari 488 Spider waży 1420 kg. Dach rozkłada się w ciągu zaledwie 11 s i da się to robić podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Co ciekawe, można zamówić go w wersji z elektrochromatycznym szklanym panelem, który za dotknięciem przycisku ściemnia się lub rozjaśnia regulując w ten sposób dopływ światła do wnętrza.

McLaren 720S Spider – technologiczna perfekcja

Sama konstrukcja nadwozia opiera się na ultralekkim i wytrzymałym szkielecie karbonowym Monocage II-S – to rozwinięcie Monocage II z modelu 720S, w którym wyeliminowano centralny „kręgosłup” biegnący od przodu do tyłu nad kabiną. Kabriolet ma też inną budowę tylnej części nadwozia z uwagi na konieczność zintegrowania tam konstrukcji dachu. Charakterystyczne tylne półprzezroczyste burty nadają sylwetce auta wygląd coupe ale pełnią przede wszystkim istotną funkcję w aerodynamice optymalizując przepływ powietrza. Aktywny tylny spoiler dopasowuje pozycję do prędkości i poza dostarczaniem odpowiedniej siły docisku lub poprawianiem aerodynamiki może też pełnić funkcję hamulca aerodynamicznego podczas ostrego hamowania.

McLaren 720S Spider – genetycznie szybki

McLaren 720S Spider został wyposażony w ten sam potężny silnik, jaki pracuje w Coupe, czyli 4-litrowe V8 twin-turbo o mocy 720 KM i momencie 770 Nm, które trafiają na koła tylne poprzez 7-biegową skrzynię SSG z trzema trybami pracy: Comfort, Sport i Track. Osiągi obydwu wersji są identyczne, co oznacza przyspieszenie do setki w 2,9 s, do 200 km/h w 7,9 s, a do 300 km/h (tak, to nie pomyłka) w 22,4 s. Prędkość maksymalna Spidera może dochodzić do 341 km/h z zamkniętym dachem i do 325 km/h, gdy wybierze się jazdę pod gołym niebem! Przejechanie 1/4 mili zajmuje temu modelowi 10,4 s, a na zatrzymanie się z prędkości 200 km/h do zera potrzebuje 4,6 s lub 118 m. Ze 100 km/h wystarczy odpowiednio 2,8 s oraz 30,3 m. Przyznacie, że to imponujące wartości.

Auto można już zamawiać. Cena wyjściowa to 237 tys. funtów plus należne podatki, dopłaty i kaprysy. Ale czego nie robi się dla przyjemności...

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski