- Mercedes-AMG SL 63 S E Performance ma hybrydowy układ generujący 816 KM oraz 1420 Nm
- Samochód osiąga setkę po 2,9 s, a maksymalnie można nim jechać 317 km/h
- Mercedes-AMG SL 63 S E Performance to najmocniejsze wydanie w historii modelu SL
- Mercedes-AMG SL 63 S E Performance – potężna moc i napęd 4x4
- Mercedes-AMG SL 63 S E Performance – inspirowany Formułą 1
- Mercedes-AMG SL 63 S E Performance – rasowa stylistyka
- Mercedes-AMG SL 63 S E Performance – zawsze sportowe fotele
- Mercedes-AMG SL 63 S E Performance – aktywne zawieszenie
- Mercedes-AMG SL 63 S E Performance – dane techniczne
Mercedes-AMG SL obecnej generacji zadebiutował w 2021 r. Samochód dostępny jest w trzech wersjach silnikowych do wyboru: Mercedes-AMG SL 43 o mocy 381 KM, Mercedes-AMG SL 55 4Matic+, którego jednostka generuje 476 KM oraz 585-konny Mercedes-AMG SL 63 4Matic+.
Od 2024 r. gamę uzupełni wersja, której osiągi przyćmią nie tylko wersje oferowane do tej pory, lecz także możliwości konkurentów. Nowy Mercedes-AMG SL 63 S E Performance to najpotężniejsze wydanie niemieckiego roadstera w historii tego modelu.
Mercedes-AMG SL 63 S E Performance napędzany jest 4-litrowym benzyniakiem V8 biturbo oraz elektryczną jednostką. W efekcie zastosowania tego duetu do dyspozycji jest aż 816 KM oraz 1420 Nm!
Mercedes-AMG SL 63 S E Performance – potężna moc i napęd 4x4
Umieszczony z przodu benzynowy agregat współpracuje z elektryczną jednostką znajdującą się z tyłu pojazdu. Takie rozmieszczenie zapewnia autu lepszy rozkład mas, a to wpływa na prowadzenie pojazdu. Ponadto znajdujący się z tyłu silnik elektryczny oddziałuje bezpośrednio na tylne koła i dzięki temu może bardziej bezpośrednio przekształcać moc w napęd, zapewniając dodatkowe przyspieszenie podczas ruszania, przyspieszania i wyprzedzania.
W razie potrzeby, w miarę wzrostu uślizgu kół tylnej osi, jego siła napędowa jest przekazywana także na przednie koła. To zasługa mechanicznego połączenia w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ za pośrednictwem wału i przednich półosi.
Mercedes-AMG SL 63 S E Performance – inspirowany Formułą 1
Litowo-jonowy akumulator zastosowany w tym aucie inspirowany jest techniką sprawdzoną w Formule 1. Ma pojemność 6,1 kWh, moc ciągłą 70 kW i moc szczytową 150 kW. Ładowanie odbywa się poprzez ładowarkę pokładową prądu zmiennego (AC) o mocy 3,7 kW – na stacji ładowania, za pomocą wallboxa lub z domowego gniazdka.
Baterię zaprojektowano z myślą o szybkim dostarczaniu i pobieraniu energii, a nie o jak największym zasięgu. W efekcie zyskuje się dodatkowy zastrzyk mocy, np. podczas wyprzedzania. Dlatego w trybie elektrycznym można pokonać maksymalnie 13 km (do wyboru są cztery stopnie rekuperacji).
Możliwości Mercedesa-AMG SL 63 S E Performance można wypróbować korzystając z jednego z ośmiu trybów jazdy AMG Dynamic Select: Electric, Battery Hold, Comfort, Smoothness, Sport, Sport+, RACE lub Individual. Dostosowują one najważniejsze parametry, takie jak reakcja napędu i skrzyni biegów, charakterystyka układu kierowniczego, tłumienie czy brzmienie. Można je aktywować za pomocą przycisku i centralnego wyświetlacza w konsoli środkowej lub przełączników na kierownicy AMG.
Mercedes-AMG SL 63 S E Performance uruchamia się zazwyczaj w elektrycznym trybie i w programie jazdy Comfort. O tym, że samochód może ruszać w podróż, informuje ikona Ready w zestawie wskaźników. Ponadto gotowość do jazdy sygnalizuje donośny, typowy dla AMG dźwięk rozruchu, który stanowi akustyczną informacją emitowaną przez głośniki we wnętrzu.
Mercedes-AMG SL 63 S E Performance – rasowa stylistyka
Mercedes-AMG SL 63 S E Performance, różni się od innych wersji nie tylko mocniejszym silnikiem, lecz także stylistyką. Z tyłu zastosowano podświetlona na czerwono nazwa wersji, a uwagę zwracają również rowkowane, podwójne końcówki układu wydechowego o trapezoidalnym kształcie.
Z boku o zastosowanym napędzie informują umieszczone na błotnikach emblematy E PERFORMANCE. Standardowo hybryda porusza się na 20-calowych wieloramiennych obręczach AMG z lekkich stopów, zoptymalizowanych pod względem aerodynamiki i lakierowanych na czarny mat, z błyszczącym akcentem.
Mercedes-AMG SL 63 S E Performance – zawsze sportowe fotele
W Mercedesie-AMG SL 63 S E Performance zastosowano elektrycznie regulowane sportowe fotele AMG, które łączą dobre podparcie boczne z wysokim komfortem. Bardziej sportowe są opcjonalne fotele AMG Performance ze zintegrowanymi zagłówkami i otworami wentylacyjnymi w oparciach.
Mercedes-AMG SL 63 S E Performance zyskał aktywną aerodynamikę, przystosowaną do zelektryfikowanego napędu. Do zrównoważonego stylu jazdy przyczynia się aktywny element aerodynamiczny ukryty w podwoziu, przed silnikiem.
Karbonowy profil reaguje na wybór programu jazdy i automatycznie wysuwa się o około 40 mm w dół przy prędkości 80 km/h. W ten sposób tworzy tzw. efekt Venturiego, który poprawia przyczepność samochodu.
Mercedes-AMG SL 63 S E Performance – aktywne zawieszenie
Aktywnym elementem jest też wysuwany tylny spoiler zintegrowany z pokrywą bagażnika. Zmienia on swoje położenie w zależności od warunków. Od 80 km/h wzwyż spoiler przyjmuje pięć nowych pozycji nachylenia, tak aby zoptymalizować stabilność albo zmniejszyć opór powietrza.
Mercedes-AMG SL 63 S E Performance ma w standardzie zawieszenie AMG Active Ride Control z półaktywną stabilizacją przechyłów. W połączeniu, z regulowanymi elektronicznie, półaktywnymi amortyzatorami poprawia ono stabilność auta podczas jazdy na zakrętach, a gdy trzeba, zapewnia wysoki komfort resorownia.
Mercedes-AMG SL 63 S E Performance został wyposażony w skrętną tylną oś. Do 100 km/h tylne koła zwracają się w tę samą stronę co przednie (to poprawia zwrotność auta), a powyżej 100 km/h w przeciwną (lepsza stabilność pojazdu).
Do zatrzymania samochodu służą instalowane seryjnie ceramiczno-kompozytowe hamulce AMG z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami z przodu oraz 1-tłoczkowymi zaciskami pływającymi z tyłu.
Mercedes-AMG SL 63 S E Performance – dane techniczne
Silnik | benz. V8 biturbo + elektryczny |
Pojemność skokowa | 3982 ccm |
Moc maksymalna | 612 KM przy 5750 obr./min + 204 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 850 Nm przy 2500 obr./min + 320 Nm |
Moc maksymalna układu hybrydowego | 816 KM |
Maksymalny moment obrotowy układu hybrydowego | 1420 Nm |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/aut. 9b |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 2,9 s |
Prędkość maksymalna | 317 km/h |
Średnie zużycie paliwa | 7,7 l/100 km |
Średnie zużycie prądu | 11,5 kWh/100 km |
Zasięg w trybie elektrycznym | 13 km |
Pojemność akumulatora | 6,1 kWh |