Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Premiery > Mercedes-AMG SL 63 S E Performance. Kultowy roadster w wyjątkowo mocnym wydaniu

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance. Kultowy roadster w wyjątkowo mocnym wydaniu

Mercedes-AMG SL doczekał się wersji, która nie tylko zachwyca jazdą bez dachu nad głową, lecz także niesamowitymi osiągami. W nowej postaci samochód ma moc 816 KM, setkę uzyskuje po 2,9 s, a jego prędkość maksymalna to 317 km/h. To jeszcze nie koniec atrybutów, jakimi obdarzono nowy model.

Mercedes-AMG SL 63 S E PerformanceŹródło: Mercedes
  • Mercedes-AMG SL 63 S E Performance ma hybrydowy układ generujący 816 KM oraz 1420 Nm
  • Samochód osiąga setkę po 2,9 s, a maksymalnie można nim jechać 317 km/h
  • Mercedes-AMG SL 63 S E Performance to najmocniejsze wydanie w historii modelu SL

Mercedes-AMG SL obecnej generacji zadebiutował w 2021 r. Samochód dostępny jest w trzech wersjach silnikowych do wyboru: Mercedes-AMG SL 43 o mocy 381 KM, Mercedes-AMG SL 55 4Matic+, którego jednostka generuje 476 KM oraz 585-konny Mercedes-AMG SL 63 4Matic+.

Od 2024 r. gamę uzupełni wersja, której osiągi przyćmią nie tylko wersje oferowane do tej pory, lecz także możliwości konkurentów. Nowy Mercedes-AMG SL 63 S E Performance to najpotężniejsze wydanie niemieckiego roadstera w historii tego modelu.

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance
Mercedes-AMG SL 63 S E PerformanceŹródło: Mercedes

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance napędzany jest 4-litrowym benzyniakiem V8 biturbo oraz elektryczną jednostką. W efekcie zastosowania tego duetu do dyspozycji jest aż 816 KM oraz 1420 Nm!

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance – potężna moc i napęd 4x4

Umieszczony z przodu benzynowy agregat współpracuje z elektryczną jednostką znajdującą się z tyłu pojazdu. Takie rozmieszczenie zapewnia autu lepszy rozkład mas, a to wpływa na prowadzenie pojazdu. Ponadto znajdujący się z tyłu silnik elektryczny oddziałuje bezpośrednio na tylne koła i dzięki temu może bardziej bezpośrednio przekształcać moc w napęd, zapewniając dodatkowe przyspieszenie podczas ruszania, przyspieszania i wyprzedzania.

W razie potrzeby, w miarę wzrostu uślizgu kół tylnej osi, jego siła napędowa jest przekazywana także na przednie koła. To zasługa mechanicznego połączenia w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ za pośrednictwem wału i przednich półosi.

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance – inspirowany Formułą 1

Litowo-jonowy akumulator zastosowany w tym aucie inspirowany jest techniką sprawdzoną w Formule 1. Ma pojemność 6,1 kWh, moc ciągłą 70 kW i moc szczytową 150 kW. Ładowanie odbywa się poprzez ładowarkę pokładową prądu zmiennego (AC) o mocy 3,7 kW – na stacji ładowania, za pomocą wallboxa lub z domowego gniazdka.

Baterię zaprojektowano z myślą o szybkim dostarczaniu i pobieraniu energii, a nie o jak największym zasięgu. W efekcie zyskuje się dodatkowy zastrzyk mocy, np. podczas wyprzedzania. Dlatego w trybie elektrycznym można pokonać maksymalnie 13 km (do wyboru są cztery stopnie rekuperacji).

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance
Mercedes-AMG SL 63 S E PerformanceŹródło: Mercedes

Możliwości Mercedesa-AMG SL 63 S E Performance można wypróbować korzystając z jednego z ośmiu trybów jazdy AMG Dynamic Select: Electric, Battery Hold, Comfort, Smoothness, Sport, Sport+, RACE lub Individual. Dostosowują one najważniejsze parametry, takie jak reakcja napędu i skrzyni biegów, charakterystyka układu kierowniczego, tłumienie czy brzmienie. Można je aktywować za pomocą przycisku i centralnego wyświetlacza w konsoli środkowej lub przełączników na kierownicy AMG.

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance uruchamia się zazwyczaj w elektrycznym trybie i w programie jazdy Comfort. O tym, że samochód może ruszać w podróż, informuje ikona Ready w zestawie wskaźników. Ponadto gotowość do jazdy sygnalizuje donośny, typowy dla AMG dźwięk rozruchu, który stanowi akustyczną informacją emitowaną przez głośniki we wnętrzu.

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance – rasowa stylistyka

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance, różni się od innych wersji nie tylko mocniejszym silnikiem, lecz także stylistyką. Z tyłu zastosowano podświetlona na czerwono nazwa wersji, a uwagę zwracają również rowkowane, podwójne końcówki układu wydechowego o trapezoidalnym kształcie.

Z boku o zastosowanym napędzie informują umieszczone na błotnikach emblematy E PERFORMANCE. Standardowo hybryda porusza się na 20-calowych wieloramiennych obręczach AMG z lekkich stopów, zoptymalizowanych pod względem aerodynamiki i lakierowanych na czarny mat, z błyszczącym akcentem.

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance – zawsze sportowe fotele

W Mercedesie-AMG SL 63 S E Performance zastosowano elektrycznie regulowane sportowe fotele AMG, które łączą dobre podparcie boczne z wysokim komfortem. Bardziej sportowe są opcjonalne fotele AMG Performance ze zintegrowanymi zagłówkami i otworami wentylacyjnymi w oparciach.

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance
Mercedes-AMG SL 63 S E PerformanceŹródło: Mercedes

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance zyskał aktywną aerodynamikę, przystosowaną do zelektryfikowanego napędu. Do zrównoważonego stylu jazdy przyczynia się aktywny element aerodynamiczny ukryty w podwoziu, przed silnikiem.

Karbonowy profil reaguje na wybór programu jazdy i automatycznie wysuwa się o około 40 mm w dół przy prędkości 80 km/h. W ten sposób tworzy tzw. efekt Venturiego, który poprawia przyczepność samochodu.

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance – aktywne zawieszenie

Aktywnym elementem jest też wysuwany tylny spoiler zintegrowany z pokrywą bagażnika. Zmienia on swoje położenie w zależności od warunków. Od 80 km/h wzwyż spoiler przyjmuje pięć nowych pozycji nachylenia, tak aby zoptymalizować stabilność albo zmniejszyć opór powietrza.

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance ma w standardzie zawieszenie AMG Active Ride Control z półaktywną stabilizacją przechyłów. W połączeniu, z regulowanymi elektronicznie, półaktywnymi amortyzatorami poprawia ono stabilność auta podczas jazdy na zakrętach, a gdy trzeba, zapewnia wysoki komfort resorownia.

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance został wyposażony w skrętną tylną oś. Do 100 km/h tylne koła zwracają się w tę samą stronę co przednie (to poprawia zwrotność auta), a powyżej 100 km/h w przeciwną (lepsza stabilność pojazdu).

Do zatrzymania samochodu służą instalowane seryjnie ceramiczno-kompozytowe hamulce AMG z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami z przodu oraz 1-tłoczkowymi zaciskami pływającymi z tyłu.

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance – dane techniczne

Silnik benz. V8 biturbo + elektryczny
Pojemność skokowa 3982 ccm
Moc maksymalna 612 KM przy 5750 obr./min + 204 KM
Maksymalny moment obrotowy 850 Nm przy 2500 obr./min + 320 Nm
Moc maksymalna układu hybrydowego 816 KM
Maksymalny moment obrotowy układu hybrydowego 1420 Nm
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. 9b
Przyspieszenie 0-100 km/h 2,9 s
Prędkość maksymalna 317 km/h
Średnie zużycie paliwa 7,7 l/100 km
Średnie zużycie prądu 11,5 kWh/100 km
Zasięg w trybie elektrycznym 13 km
Pojemność akumulatora 6,1 kWh
Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków