Ponieważ pod względem bezpieczeństwa, komfortu, prowadzenia C-klasa kombi nie będzie odstawać od wersji czterodrzwiowej, dlatego też na pierwszy plan wysuwają się takie cechy jak przestronna i funkcjonalna przestrzeń bagażowa. W Mercedesie tym pojemność bagażnika przy rozłożonych wszystkich siedzeniach wynosi 485 litrów (o 15 więcej niż w poprzedniku), którą możemy powiększyć aż do 1.500 litrów (o 146 więcej), co jest najlepszym wynikiem wśród wszystkich dostępnych na rynku modeli w klasie średniej premium. W aucie zmieszczą się przedmioty mierzące nawet 2,82 m, tj. aż o 17 cm więcej niż u poprzednika.

Posiadacze tego kombiaka powinni docenić także szereg rozwiązań, które ułatwią rozmieszczanie i załadunek bagażu. Tylne siedzenia są przesuwane i składane w proporcji 1/3 do 2/3. W części bagażowej dostępne są siatki zabezpieczające, wieszaki, klapa bagażnika otwierana i zamykana jest po naciśnięciu przycisku na pilocie.

Mercedes klasa C kombi dostępna będzie z szeroką gamą silników, które zostały poddane lekkim modyfikacjom, tak że średnie zużycie paliwa zostało obniżone o 12 procent. W momencie debiutu rynkowego auto będzie dostępne z trzema dieslami i pięcioma jednostkami benzynowymi.

Gama jednostek wysokoprężnych będzie się rozpoczynać od wersji 200 CDI (136 KM, 270 Nm), poprzez 220 CDI (170 KM, 400 Nm), aż do sześciocylindrowego 320 CDI (224 KM, 510 Nm). Decydując się na silnik benzynowy będziemy mieć do wyboru dwie jednostki 4-cylindrowe: C 180 Kompressor (156 KM, 230 Nm) oraz C 200 Kompressor (184 KM, 250 Nm) oraz trzy sześciocylindrowe - C 230 (204 KM, 245 Nm), C 280 (231 KM, 300 Nm) i C 350 (272 KM, 350 Nm). Wszystkie wersje wyposażone są w 6-biegową skrzynię manualną, a jedynie C 350 w 7-stopniową przekładnią automatyczną.