Auto Świat Wiadomości Premiery Mercedes GLB wyceniony także w złotówkach - diesel tańszy od benzyny

Mercedes GLB wyceniony także w złotówkach - diesel tańszy od benzyny

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Jest już pierwszy oficjalny cennik Mercedesa GLB. W siedmioosobowym kompaktowym SUV najtańszy będzie podstawowy diesel. Za wersję benzynową zapłacimy nieco więcej.

Mercedes GLB
Zobacz galerię (8)
Mercedes-Benz
Mercedes GLB
  • Bez względu na to czy wybierzemy silnik benzynowy czy wysokoprężny, to zawsze możemy liczyć na jeden rodzaj przekładni – automatyczną.
  • Najtańsza wersja GLB skrywa diesla pod maską i kosztuje 157 200 zł. Tyle trzeba zapłacić za odmianę 180d o mocy 116 KM
  • Napęd na cztery koła dostępny z mocniejszymi silnikami Diesla (150 KM i 190 KM) oraz benzynowym (224 KM)

Jeszcze kilka lat temu to było nie do pomyślenia. Za podstawową wersję wysokoprężną trzeba było zapłacić wyraźnie więcej niż za benzynowy odpowiednik. W przypadku nowego Mercedesa GLB jest oczywiście na odwrót. A jakże mogłoby być inaczej, kiedy przysłowiowy ropniak jest na cenzurowanym?

Mercedes GLB - dwa litry tańsze od silnika 1.3

Najtańsza wersja GLB skrywa diesla pod maską i kosztuje 157 200 zł. Tyle trzeba zapłacić za odmianę 180d z czterocylindrowym, dwulitrowym motorem o mocy 116 KM. W przypadku benzyny, najtańsza jest zaś wersja GLB 200, którą wyceniono na 165 tys. zł. W zamian otrzymamy cztery cylindry i skromny silnik 1.3 o mocy 163 KM.

W pierwszym cenniku znajdziemy w sumie sześć różnych wersji Mercedesa GLB. Gamę diesli tworzą jeszcze GLB 200d (175 500 zł za silnik 2.0/150 KM) i dwie wersje z napędem na cztery koła: GLB 200d 4Matic (185 tys. zł) i GLB 220d 4Matic (195 700 zł za silnik 2.0/190 KM). Amatorzy silników benzynowych mają, póki co, skromniejszy wybór. Prócz silnika 1.3 (GLB 200), dostępne będzie także GLB 250 4Matic z 2-litrowym motorem o mocy 224 KM. Tyle i aż tyle na start. W sumie cennik GLB kończy się tam, gdzie zaczyna GLC.

Mercedes GLB - automat w serii

Bez względu na to czy wybierzemy silnik benzynowy czy wysokoprężny, to zawsze możemy liczyć na jeden rodzaj przekładni – automatyczną. To 8-biegowa skrzynia DCT, która jest instalowana we wszystkich odmianach, prócz silnika benzynowego 1.3. W przypadku jednostki o najmniejszej pojemności dodawany jest 7-stopniowy automat DCT.

Na oficjalne szczegóły dotyczące wyposażenia polskich wersji trzeba będzie jeszcze poczekać. W Niemczech bazowe odmiany, które opuszczają fabrykę w Meksyku dostępne są m.in. z reflektorami halogenowymi, tempomatem, wielofunkcyjną kierownicą obszytą skórą, automatyczną klimatyzacją, czujnikiem deszczu i 17-calowymi felgami aluminiowymi.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków