Najwięcej nowych modeli pochodzi od niemieckich koncernów - marek Grupy Volkswagen (VW, Audi, Skoda, Porsche, Seat i Lamborghini), BMW oraz Mercedesa. Interesujące nowości pokazały również: Ford, Honda, Hyundai, Opel, Renault i Land Rover, który w końcu odsłonił nową generację terenówki Defender.
Zapraszamy do galerii najważniejszych premier z salonu we Frankfurcie.
Seria 1 w końcu doczekała się następcy. Nie obyło się bez prawdziwej rewolucji - BMW rezygnuje z tylnego napędu w swoim kompaktowym modelu. Zgodnie z bawarską modą znów powiększono nerki, by nikt nie miał wątpliwości co do marki.
Jedynka ma więcej miejsca w środku, otrzymała najnowsze elementy wyposażenia i wciąż oferuje duży wybór siników Diesla.
BMW przedstawia także trzecią generację modelu X6 – samochodu, od którego w 2007 roku zaczęła się moda na sportowe SUV-y w stylu coupe.
W dobie elektrycznej rewolucji Porsche nie mogło sobie pozwolić na brak elektryka w gamie. Tesli trudno będzie utrzymać dotychczasowych klientów.
Wersja Turbo ma 680 KM i 850 Nm, a Turbo S aż 761 KM i 1050 Nm, po uwzględnieniu funkcji overboost. Zasięg Taycana wynosi odpowiednio: 450 i 412 km (WLTP).
Nareszcie doczekaliśmy się nowego Defendera. Następcy daleko jest do prostoty i minimalizmu poprzednika produkowanego w niemal niezmienionej formie przez kilka dekad. Z drugiej strony samochód ma być równie dzielny w trudnym terenie, jak protoplasta.
W nowoczesnym wnętrzu pomyślano także o praktyczności, która niezbędna jest w prawdziwej terenówce. Na drzwiach zamontowano mocne materiały, odporne na zabrudzenia i zarysowania, na podłodze pojawiły się trwałe, gumowane wykładziny, które łatwo będzie wyczyścić z błota.
Według prognoz polskiego oddziału Land Rovera ceny bazowego modelu w wersji krótkiej (Defender 90), będą startowały od 241 900 zł. Z kolei 5-drzwiowa odmiana (Defender 110) będzie kosztowała co najmniej 259 900 zł. W przyszłym roku można spodziewać się debiutu wersji hybrydowej.
Na scenę wjeżdża nowy Captur – jest większy, wyższy, bardziej przypomina małego SUV-a. I będzie dostępny jako hybryda plug-in.
Captur to modny crossover, który ma przejąć również klientów Clio kombi (wycofane z oferty). Co ciekawe, we Frankfurcie nie pojawiła się nowa, piąta generacja Clio, która niebawem trafi do sprzedaży.
Nareszcie możemy poznać seryjną wersję elektrycznego malucha z Japonii. Honda e napędzana jest silnikiem elektrycznym, dostępnym w dwóch wariantach mocy (136 KM lub 154 KM). Akumulator o pojemności 35,5 kWh jest jednym z najmniejszych w swojej klasie, a jednocześnie po pełnym ładowaniu zapewnia zasięg do 220 km.
Deskę rozdzielczą tworzy rozciągnięty na całą szerokość pojazdu wyświetlacz składający się z aż pięciu ekranów! Na skrajnych wyświetlany jest obraz z kamer, którymi zastąpiono lusterka boczne.
Lamborghini zrobiło swój pierwszy krok na drodze do elektryfikacji. Włosi chwalą się hybrydowym modelem Sian. Wszystkie 63 planowane egzemplarze zostały kupione jeszcze przed premierą!
Co ważne dla fanów, Lamborghini nie zastosowało downsizingu i nie uśmierciło potężnego wolnossącego silnik 6.5 V12. Sian jest najmocniejszym Lambo w historii. Moc systemowa wynosi 819 KM – 785 z nich generuje silnik spalinowy, a 34 KM – elektryczny. Supersamochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 2,8 s! Prędkość maksymalna wynosi ponad 350 km/h.
Czyżby w klasie popularnych miejskich maluchów nowy Hyundai i10 miał ochotę zostać modelem wzorcowym? W najnowszej odsłonie wygląda naprawdę obiecująco.
Auto w swojej trzeciej generacji właśnie debiutuje na salonie samochodowym we Frankfurcie, a w polskich salonach dilerskich pojawi się na początku 2020 roku.
Minimalnie większa, lżejsza i w trzech różnych wersjach napędowych: z miękką hybrydą, pełną hybrydą oraz w odmainie plug-in.
Po 17 latach od zakończenia produkcji, Ford Puma wraca w nowej odsłonie. Zgodnie z trendami, Ford uczynił ją crossoverem. Ma sportowy sznyt, ale też funkcjonalny bagażnik o pojemności 456 litrów.
Puma powstała na bazie Fiesty. Ma jednak od niej aż o 9 cm dłuższy rozstaw osi i o 7 cm szerszy rozstaw kół. Jeżeli Puma będzie jeździć tak dobrze, jak wygląda, to wróżymy jej duży sukces.
Ford ostatecznie zdecydował się wprowadzić do europejskiej oferty popularnego w Ameryce Explorera. Nowy model zdetronizuje Edge'a w gamie Forda i będzie jednym z największych SUV-ów na rynku.
Nowa generacja miejskiego Opla debiutuje – i to wcale nie niespodzianka! – w wersji elektrycznej. Zasięg? Do 330 km wg normy WLTP. Ceny? Od 124 490 zł
Dostępne będą też wersje spalinowe. Samochód jest spokrewniony technicznie z nowym Peugeotem 208 (Opel należy do francuskiej Grupy PSA).
To bez wątpienia jedna z najważniejszych premier tegorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie. Zarówno dla klientów jak i samego Volkswagena, dla którego nowy model ID.3 oznacza początek nowej, elektrycznej ery w historii marki. Choć sprzedaż samochodu rozpocznie się w połowie przyszłego roku, już dziś liczba zamówień wersji 1 Edition przekroczyła 30 tys. sztuk.
Do wyboru są trzy pojemności baterii. Bazowa – magazynująca energię 45 kWh – zapewni zasięg w cyklu WLTP do 330 km, średnia o pojemności 58 kWh – już 420 km, a topowa 77 kWh – aż 550 km.
Jeśli GLA jest dla Was za mały, a GLC ciut za duży, to Mercedes ma jeszcze coś w zanadrzu -siedmioosobowego SUV-a GLB.
Miejsce w ostatnim rzędzie jest jedynie dla osób o wzroście do 1,68 m. W praktyce zatem w trzecim rzędzie GLB w miarę komfortowo będą miały przede wszystkim dzieci.
Nowych SUV-ów nigdy dość. Mercedes przygotował drugą generację GLE Coupe, czyli dużego SUV-a o linii coupe, konkurenta dla BMW X6.
Audi nie zwalnia tempa i poszerza swoją ofertę o kolejny model. Tym razem to bazujący na A1 Sportbacku miejski crossover citycarver z prześwitem wyższym o 4 cm.
Do Audi Q3 już niedługo dołączy dynamiczniej wystylizowany wariant Sportback (o linii w stylu coupe).
Liftingowi poddano największego SUV-a Audi. Zmiany zaszły w wyglądzie nadwozia i wnętrza oraz pod kątem dostępnego wyposażenia. Pod maską bez wielkich rewolucji.
Nowe A6 allroad zachowuje typowe cechy poprzedników: większy prześwit, „terenowe” osłony i pneumatyczne zawieszenie. Pod maską diesel 3.0 w trzech wersjach mocy: od 231 do 349 KM. Napęd na obie osie (quattro) – w standardzie.
Gran Turismo Audi w swoim najostrzejszym wydaniu ma 600-konny silnik 4.0 V8 TFSI. Do "Setki" przyspiesza w 3,6 s. Po zdjęciu ogranicznika prędkość maksymalna wynosi 305 km/h (pakiet dynamiczny plus).
Zmodernizowane Smarty (Fortwo i Forfour) będą oferowane wyłącznie w wersja elektrycznych (EQ).
Oto Mini Cooper SE, czyli w pełni elektryczna wersja Mini. Pod dobrze znaną, trzydrzwiową karoserią ukryto silnik z BMW i3s. Do wykorzystania 184 KM mocy i zasięg szacowany na ok. 230–270 km. Do tego 7,3 s od 0 do 100 km/h.
Źródłem napędu nowego modelu jest układ hybrydowy. Łączna moc systemu to 245 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm pozwalają na przyspieszanie do „setki” w 7,4 s. Seryjna produkcja Seata Tarraco FR PHEV wystartuje w połowie przyszłego roku w zakładach Volkswagena w Wolfsburgu.
Skoda przywiozła do Frankfurtu modele Scala (zdjęcie) i Karoq w usportowionych wersjach Monte Carlo. Podczas targówmożna oglądać ponadto elektryczne Citigo e iV i odświeżonego Superba z napędem hybrydowym iV.