• Kałasznikow UV-4 to niewielki czteromiejscowy pojazd elektryczny, który przypomina nieco konstrukcje amerykańskiej firmy Polaris
  • Mierzy zaledwie 3,4 m długości (jest zatem dłuższy od popularnego polskiego malucha o ok. 0,4 m), 1,5 m szerokości i 1,7 m wysokości
  • Znamy takie dane jak szacowany zasięg (do 150 km) oraz prędkość maksymalną (do 80 km/h)

Produkcja broni to nie wszystko. Kałasznikow buduje także specjalistyczne pojazdy, które trafiają przede wszystkim do jednego odbiorcy – armii. W firmowej gamie znajdziemy roboty, statki, jak również drony i elektryczne motocykle. Od niedawna dostępne są także niewielkie samochody (dla dwóch osób), które wykorzystują m.in. funkcjonariusze policji w Moskwie. Kałasznikow ma jednak apetyt na więcej.

Od kilku lat firma chwali się projektami kolejnych nowych samochodów elektrycznych (pierwszy prototyp napędu osadzono w nadwoziu radzieckiego kombi z lat 70. czyli IŻ-2125), które zaprojektowano nie tylko z myślą o wojskowych. Najnowsze wcielenie modelu z rodziny Ovum to nic innego jak mały pojazd dla korporacji taksówkowych, wypożyczalni aut, a nawet dla klientów indywidualnych. Nazwano go UV-4.

Kałasznikow UV-4 to niewielki czteromiejscowy pojazd elektryczny, który przypomina nieco konstrukcje amerykańskiej firmy Polaris (z jej pojazdów korzysta m.in. polska żandarmeria wojskowa). Kojarzy się z pojazdami ATV, czyli wszędołazami, z których chętnie korzystają różne służby (wojsko, straż graniczna, itp.). Mierzy zaledwie 3,4 m długości (jest zatem dłuższy od popularnego polskiego malucha o ok. 0,4 m), 1,5 m szerokości i 1,7 m wysokości. A ile waży? Tylko lub aż 650 kg (czyli o ok. 150 kg więcej niż w dwumiejscowym modelu policyjnym). Producent jednak nie zdradza jaki udział w masie pojazdu mają wbudowane baterie.

O samym zespole baterii niewiele wiadomo prócz tego, że zainstalowano je w tym aucie. W pierwszym prototypie CV1 z nadwoziem kombi z lat 70 stosowano akumulator o pojemności 90 kWh. W przypadku UV-4 producent zdradza jedynie takie dane, jak szacowany zasięg (do 150 km) oraz prędkość maksymalną (do 80 km/h). Znamy także osiągi silnika elektrycznego. Kałasznikow deklaruje moc do 50 kW.

Kałasznikow UV-4 to nie jest jedyna nowość rosyjskiej firmy. Producent pochwalił się także wojskową wersją elektrycznego pojazdu UV-4, w której pojawiły się mocniejsze, regulowane zawieszenie, wzmocniony układ hamulcowy oraz nowe dodatki takie, jak udoskonalona przekładnia, klimatyzacja i ogrzewanie.