Zaprojektowana przez Lancia Style Centre nowa Delta bazuje na płycie podłogowej Fiata Bravo. Swoimi rozmiarami (4,5 m długości, 1,8 m szerokości, 1,5 m wysokości i 2,7 m rozstawu osi) wykracza poza typowy segment kompaktów, jednak Lancia Delta to znacznie więcej. Wyposażenie, użyte materiały (skóra, alcantara, chrom), wykończenie, a także stylistyka zewnętrzna pozwalają stanąć Delcie do rywalizacji z innymi modelami z segmentu premium.

Stylistycznie nowa Delta nawiązuje z jednej strony do innych modeli włoskiej marki, jednak z drugiej ma wiele elementów świadczących o jej bardziej dynamicznym charakterze. Charakterystyczny przedni grill jednoznacznie rozstrzyga, z jaką marką mamy do czynienia. Jednak już reflektory czy niżej umieszczone wloty powietrza to nowość u Lancii. Auto efektownie wygląda także z boku (podnosząca się linia okien, trapezoidalny tylny słupek) oraz z tyłu (zachodząca na błotniki światła typu LED, przeszklony tylny słupek).

Wnętrze Lancii Delta, poza tym, że elegancko wykończone, ma charakteryzować się także dużą ilością miejsca, szczególnie godną podziwu na tylnej przesuwanej wzdłuż kanapie. Dzięki temu pojemność bagażnika można łatwo regulować z 380 do 465 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń otrzymamy 1400 litrów.

Lancia Delta będzie oferowana wyłącznie z silnikami turbodoładowanymi w połączeniu z sześciobiegowymi skrzyniami (manualną, zautomatyzowaną bądź automatyczną). W momencie debiutu rynkowego dostępne będą trzy jednostki - dwie benzynowe 1,4 Turbo Jet o mocy 120 oraz 150 KM oraz 120-konny diesel 1,6 Multijet. Nieco później do gamy jednostek dołączą dwulitrowy Multijet o mocy 165 KM oraz 190-konny Twin Turbo Multijet. W jeszcze późniejszym czasie pojawić ma się również 200-konna jednostka benzynowa 1,8 Di Turbojet.