- Offroadowe elementy, mocne silniki i bogate wyposażenie podkreślają lifestylowy charakter Scouta
- Odmiana dla poszukiwaczy przygód, sportowców z obszernym ekwipunkiem, właścicieli psów, ale także mieszkańców przedmieść, gdzie brakuje asfaltowych dróg
- Wersja z napędem 4x2 to propozycja dla tych, którym bardziej zależy na wyglądzie niż możliwości poruszania się w trudniejszych warunkach
Uterenowione kombi zaczęły pojawiać się u nas na początku lat dwutysięcznych, kiedy nikt (przynajmniej w Europie) nie spodziewał się takiej popularności SUV-ów, jaką osiągnęły dziś. Jest jednak grupa użytkowników wiernych tej odmianie kombi i do nich właśnie skierowany jest Scout.
Dla entuzjastów karawaningu Skoda Octavia Scout ma tę zaletę, że może pociągnąć nawet dwutonową przyczepę (w wersji z najmocniejszym, 200-konnym dieslem). Także ci, którzy nie planują wakacji na kempingu, polubią Scouta. Większa długość (4703 mm) i szerokość (1829 mm) sprawiają, że jego kabina jest przestronniejsza, a kufer pojemniejszy – przy komplecie pasażerów mieści się w nim aż 640 l bagażu, czyli o plecak więcej niż w podstawowym kombi.
Skoda Octavia Scout ma też większy o 15 mm prześwit, wzmocnione zderzaki i aluminiową osłonę podwozia, dzięki czemu nie strach wyjechać nią na polne czy leśne drogi. Tylko 18-calowych alufelg (seryjne, opcjonalne nawet 19-calowe) trochę żal.
Tradycyjnie Scout miał napęd przenoszony na 4 koła. Tak jest i tym razem, wersje z silnikami benzynowym 2.0 TSI (190 KM) i dieslami 2.0 TDI (150 lub 200 KM) oferowane są w standardowo z napędem 4x4 i z 7-biegowy dwusprzęgłowym „automatem” DSG. Skoda zdecydowała się jednak dodać podstawowy wariant ze 150-konnym 1.5 TSI o mocy 150 KM i napędem na przednią oś przenoszonym za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej.
We wnętrzu zadbano o atrakcyjne detale, takie jak aluminiowe pedały, brązowe stebnowanie na tapicerce, chromowane ozdoby i logo Scout na fotelach. Na desce rozdzielczej króluje 10-calowy wyświetlacz. Przyciski na konsoli centralnej dostały zredukowane do minimum, podobnie jak dźwignia do obsługi DSG.
Skoda Octavia Scout zadebiutuje w lipcu. Wtedy poznamy więcej szczegółów, w tym zapewne ceny.
Wirtualny kokpit, 10-calowy ekran dotykowy pośrodku i szczątkowa dźwignia do obsługi DSG to elementy znane ze zwykłej Octavii. Detalami nowymi dla Scouta są brązowe przeszycia tapicerki i logotypy na fotelach. Scout ma bogatsze wyposażenie seryjne
Tych eleganckich alufelg trochę szkoda na szutrowe drogi i leśne koleiny