• Skoda Kodiaq Sportline nie jest typowym sportowym samochodem, ale jej stylistyka wyróżnia się na tle konkurencyjnych SUV-ów
  • W testowanym egzemplarzu pod maską pracował diesel o mocy 190 KM, a moment obrotowy przekazywany był na wszystkie koła za pomocą automatycznej, 7-biegowej skrzyni
  • Testowana Skoda Kodiaq Sportline ze 190-konnym dieslem kosztowała 175 100 zł, a po doliczeniu cen opcji koszty zakupu wzrosły do 220 450 zł

Skoda Kodiaq w pierwszej kolejności jest tradycyjnym kompaktowym SUV-em, idealnym dla rodzin, które aktywnie spędzają wolny czas. Jednak w ofercie jest również wersja Sportline, w której auto próbuje kusić choć namiastką sportowego wyglądu. W teście sprawdzamy, na ile jest to udany zabieg.

Czerwony lakier nadwozia kontrastuje z czarnymi obudowami zewnętrznych lusterek oraz z utrzymaną w tej samej barwie atrapie chłodnicy. Trzeba przyznać, że dzięki temu Skoda Kodiaq prezentuje się efektownie, a do tego wyczuwa się tu nutę sportowego stylu. Całości dopełniają 19-calowe, aluminiowe felgi (w opcji za 2600 zł są 20-calowe koła).

Wnętrze nie epatuje zbyt mocno sportowymi akcentami, ale spłaszczona u dołu kierownica, aluminiowe nakładki na pedałach i – przede wszystkim – sportowe fotele to elementy, które wyróżniają wersję Sportline w palecie Kodiaqa. Największe wrażenie robią właśnie pokryte skórą i alcantarą fotele ze zintegrowanymi zagłówkami – wprawdzie nie za bardzo współgrają z terenowym wizerunkiem pojazdu, ale są wygodne, świetnie podpierają na zakrętach, a przy tym mają efektowny wygląd. Jednak niezależnie od wystroju wnętrza Kodiaq to bardzo przestronny SUV – w obu rzędach siedzeń jest mnóstwo miejsca na nogi oraz nad głowami – z wyjątkowo pojemnym bagażnikiem (650-2065 l). Dodatkowym atutem jest możliwość dokupienia 3. rzędu siedzeń (4000 zł).

Do wizerunku pojazdu pasuje 190-konny diesel, pracujący pod maską testowanego egzemplarza. Ta najmocniejsza w wersji Sportline jednostka nadaje autu świetne przyspieszenie – w trybie sportowym „setkę” uzyskuje się po 8,4 s. Zaletą jest też niskie spalanie – w teście udało nam się osiągnąć średnio 8 l/100 km, a to o niecały litr więcej niż obiecuje Skoda (7,1 l). Atutem jednostki jest także cicha praca w całym zakresie prędkości obrotowych.

Skoda Kodiaq Sportline napędzana dieslem o mocy 190 KM w standardzie ma automatyczną, 7-stopniową przekładnię. Dzięki niej kierowca może cieszyć się komfortową jazdą bez konieczności przełączania biegów, a poza tym to właśnie skrzynia, obok mocnego silnika, jest odpowiedzialna za dobre osiągi. Biegi zmieniane są bez szarpnięć i dostatecznie szybko żeby zapewnić sprawne rozpędzanie pojazdu. Kiedy zajdzie taka potrzeba redukcja odbywa się również bez chwili zwłoki.

Skoda Kodiaq Sportline – różne tryby jazdy

Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że duet – silnik skrzynia biegów – spodoba się kierowcom o dynamicznym usposobieniu przede wszystkim wówczas, gdy wybierzemy sportowy tryb jazdy. W takiej konfiguracji biegi zmieniane są przy wyższym poziomie obrotów, a ponadto wyostrza się działanie jednostki napędowej.

Skoda Kodiaq Sportline, którą mieliśmy okazję testować miała na pokładzie adaptacyjne zawieszenie DCC (4000 zł). Dzięki niemu w trybie komfortowym podwozie idealnie radzi sobie z tłumieniem wybojów. Tyle tylko, że karoseria mocno się buja w trakcie pokonywania poprzecznych garbów. Podczas codziennej jazdy lepszy jest tryb Normal, w którym nie ma tej niedogodności. Z kolei w sportowym ustawieniu auto staje się nieprzyjemnie twarde, ale też bardziej poręczne w trakcie dynamicznego pokonywania zakrętów. W opanowaniu pojazdu pomaga precyzyjny układ kierowniczy.

Z ceną 175 100 zł (bez opcji) auto jest drogie na tle rywali. Za Renault Koleosa w topowej wersji Initiale Paris (190-konny diesel, napęd 4x4 i automatyczna skrzynia) zapłacimy 167 900 zł.

Skoda Kodiaq Sportline – to nam się podoba

Funkcjonalne wnętrze, dynamiczny i cichy silnik, wysoki komfort jazdy, niskie zużycie paliwa.

Skoda Kodiaq Sportline – to nam się nie podoba

Wysoka cena, w komfortowym ustawieniu auto zbyt mocno buja się na poprzecznych garbach.

Skoda Kodiaq Sportline – nasza opinia

Kodiaq to świetny SUV, który kusi praktycznym nadwoziem, dynamicznym silnikiem czy też dobrym prowadzeniem. Jednak w tym przypadku sportowe atrybuty są moim zdaniem trochę na wyrost. Lepszym wyborem oprócz standardowej wersji wydaje się Scout, który ma udoskonalone cechy terenowe.

Skoda Kodiaq Sportline – dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1968, t.diesel/R4/16
Moc 190 KM przy 3500 obr./min
Moment obrotowy 400 Nm przy 1750 obr./min
Skrzynia biegów aut. 7
Napęd 4x4
Prędkość maksymalna 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,4 s
Średnie zużycie paliwa 7,1 l/100 km
Długość/szerokośc/wysokość 4699/1882/1686 mm
Rozstaw osi 2790 mm
Pojemność bagażnika 650-2065 l
Cena podstawowa/testowanej wersji 175 100/220 450 zł