Auto Świat Wiadomości Premiery Nowa Toyota Prius. Dużo ładniejsza, prawie dwa razy mocniejsza i z fotowoltaiką

Nowa Toyota Prius. Dużo ładniejsza, prawie dwa razy mocniejsza i z fotowoltaiką

Mamy pierwsze zdjęcia najnowszej Toyoty Prius. Samochód wygląda rewelacyjnie i na dodatek przyspiesza od 0 do 100 km/h aż o 4,4 s krócej od poprzednika!

Nowa Toyota PriusToyota

Toyota Prius nigdy nie wyglądała tak sportowo. Piąta generacja postawiła na minimalizm urozmaicony kilkoma wyrazistymi detalami jak reflektory, tylne światła i boczne przetłoczenie zaczynające "bieg" na progach drzwi.

Nowa Toyota Prius: design i wymiary

Proporcje nadwozia są rewelacyjne. W porównaniu z poprzednikiem piąta generacja Toyoty Prius ma o 5 cm większy rozstaw osi, ale jest o 4,6 cm krótsza. Na dodatek nowość jest aż o 5 cm niższa i o 2,2 cm szersza. Obręcze kół mogą mieć do 19 cali średnicy.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Przed kierowcą znalazł się 7-calowy ekran zestawu wskaźników. Znacznie większy wyświetlacz dominuje nad środkową konsolą, niestety, Toyota na razie nie podaje jego przekątnej.

Fotele Toyoty Prius zamocowano niżej niż w poprzedniku, co współgra ze sportowym designem karoserii. Było to możliwe dzięki zastosowaniu nowej architektury.

Nowa Toyota Prius: napęd hybrydowy i osiągi

Piąte wcielenie Toyoty Prius to pierwszy samochód oparty na drugiej generacji modularnej platformy TNGA (Toyota New Global Architecture). W nowej hybrydzie zastosowano jej kompaktowy wariant GA-C, który ma trafić do kolejnych generacji Toyoty Corolli, C-HR i RAV4.

Nowa Toyota Prius
Nowa Toyota PriusToyota

Toyota Prius piątej generacji jest prawie dwa razy mocniejsza od poprzednika. O ile jego kluczowa wersja rozwijała 122 KM i przyspieszała od 0 do 100 km/h w 11,1 s, o tyle najnowsze wcielenie ma już 223 KM, a rozpędzenie do "setki" zajmuje mu jedynie 6,7 s.

Na dodatek producent deklaruje, że o przeszło połowę wydłużono zasięg jazdy w trybie czysto elektrycznym. Akumulatory trakcyjne o pojemności 13,6 kWh zainstalowano pod tylnymi siedzeniami.

Samochód można wyposażyć w umieszczone w dachu panele fotowoltaiczne. Toyota szacuje, że przez rok są one w stanie wygenerować prąd umożliwiający pokonanie aż 1250 km.

Pierwsza generacja Toyoty Prius zadebiutowała w 1997 r., stając się pierwszym na świecie seryjnie produkowanym samochodem osobowym z napędem hybrydowym. Cztery generacje Priusa sprzedano w łącznej liczbie prawie 5 mln sztuk.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:ToyotaToyotaHybrydaHybrydy
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków