Producent podaje, że Insignia ecoFLEX będzie emitowała do atmosfery 136 gram CO2 o spali średnio 5,2 l/100 km. Mocną cechą trubodiesla będzie także elatyczność wynikająca z wysokiego momentu obrotowego.

Insignia ecoFLEX ma przyspieszać od 0 do 100 km/godz. w ciągu 9,5 sekundy i osiągać maksymalną prędkość 221 km/godz. Maksymalny moment obrotowy rzędu 350 Nm będzie dostępny przy 1 750 obr./min. Dociśnięcie gazu do podłogi zwiększy go na 15 sekund do 380 Nm. Funkcję overboost będzie szczególnie łatwo docenić podczas wyprzedzania.

Insignia ecoFLEX podkreśla inżynieryjne doświadczenie Opla, udowadniając jednocześnie, iż możliwe jest połączenie oszczędności i doskonałych parametrów technicznych w doskonale wyglądającym samochodzie oferowanym za przystępną cenę - mówi Hans Demant, dyrektor generalny Adam Opel GmbH.

Projektanci udoskonalili model ecoFLEX poprzez dodanie poszycia pod zbiornikiem paliwa i obniżenie nadwozia o 10 mm, co spowodowało obniżenie wartości współczynnika aerodynamicznego do 0,26, co czyni flagowego Opla jednym z najbardziej aerodynamicznych sedanów na świecie. Pozostałe udoskonalenia obejmują elastyczny przedni spoiler i zmniejszenie liczby górnych wlotów chłodzenia. Ponadto, konstruktorzy zmienili przełożenia 6-biegowej skrzyni oraz zastosowali energooszczędne opony Michelin Primacy HP. W oszczędnej jeździe pomoże komputer, który będzie sugerował konieczność zmiany biegów symbolem strzałki na tablicy przyrządów.

Podobnie jak pozostałe modele Insigni, nowy ecoFLEX posiada certyfikat Euro5. Początkowo będzie on dostępny w wersjach nadwoziowych sedan i hatchback. Cennik otworzy suma 30 105 euro. Dostawy dla klientów rozpoczną się na początku lata tego roku. Dzięki niskiemu poziomowi emisji CO2 klienci w wielu krajach będą mogli uzyskać ulgi podatkowe.