Auto Świat Wiadomości Premiery Nowe Cayenne: Technologia plus wydajność

Nowe Cayenne: Technologia plus wydajność

W cztery lata po debiucie rynkowym, Porsche Cayenne zaczyna nowy rozdział w swojej karierze. Na dobre rozpocznie się on gdzieś w drugiej połowie przyszłego roku, bowiem wtedy pojawi się w salonach druga generacja tego modelu.

Nowe Cayenne: Technologia plus wydajność
Onet
Nowe Cayenne: Technologia plus wydajność

Nowe Porsche Cayenne to przede wszystkim większa moc połączona z odświeżonym designem. Cała stawka, w skład której wchodzą modele Cayenne, Cayenne S oraz Cayenne Turbo, otrzymała silniejsze jednostki benzynowe, wyposażone w bezpośredni wtrysk. Ta nowatorska technologia ukrywa się pod skrótem DFI (Direct Fuel Injection) i pozwala na wzrost dynamiki przy jednoczesnym obniżeniu spalania. Według zapewnień producenta, samochody będą oszczędniejsze od ośmiu do piętnastu procent w stosunku do poprzedniej generacji.

Podstawowa wersja sportowego SUV`a będzie dysponować mocą większą o 40 koni mechanicznych. Sześciocylindrowa jednostka, której pojemność wzrosła z 3,2 l do 3,6 l będzie dysponować mocą 290 koni mechanicznych. Nowy silnik pozwala osiągać prędkość 100 km/h w ciągu 8,1 sekundy, natomiast jego prędkość maksymalna wynosi 227 km/h.

Dzięki nowemu systemowi wtrysku paliwa oraz technologii VarioCam Plus, kontrolującej pracę zaworów, model Cayenne S będzie dysponować momentem obrotowym wynoszącym 500Nm (poprzednio 420Nm). Widlasta "ósemka" o pojemności 4,8 litra będzie w stanie wygenerować moc rzędu 385 KM. Dzięki takim predyspozycjom jego prędkość maksymalna wyniesie 252 km/h, a sprint do "setki" zajmie jedyne 6,6 sekundy.

Osiągi modelu Cayenne Turbo robią chyba największe wrażenie. Nowy, ośmiocylindrowy silnik wyposażony w podwójne doładowanie będzie w stanie wydobyć z siebie moc 500 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 700 Nm. Najmocniejsze Cayenne w nieco ponad pięć sekund osiąga prędkość 100 km/h.

Nad przenoszeniem napędu w aucie czuwać będzie technologia PTM (Porsche Traction Management). Przy standardowym trybie pracy pozwala ona rozdzielić moc między przednia, a tylną osią w proporcji 62:38. Zastosowane w modelu wielotarczowe sprzęgło umożliwia przekazywanie nawet stu procentowej mocy na jedno z kół. W Cayenne Turbo jako standard dostępne będzie aktywne zawieszenie o nazwie PASM (Porsche Active Suspension Management). Za dopłatą będzie można je poszerzyć o PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), które pozwoli na stabilniejszą jazdę na zakrętach oraz zwiększenie kontroli nad pojazdem podczas wykonywania niebezpiecznych manewrów. We wszystkich modelach pojawi się system PSM (Porsche Stability Management) wraz z asystentem hamowania, zaawansowanym systemem stabilizacji toru jazdy oraz "terenowym" ABS-em.

Cena bazowego modelu Cayenne na niemieckim rynku wynosić będzie w przeliczeniu około 200 tysięcy złotych. Za wersję sygnowaną literką "S" trzeba będzie dać nieco więcej, bo prawie 260 tysięcy złotych. Najdroższa, a zarazem najszybsza wersja (Cayenne Turbo) kosztować będzie w granicach 420 tysięcy złotych.

mojeauto.pl
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków