Koncepcyjny 308 RC Z jest czteromiejscowym coupe. Choć wymiarami plasuje się jak najbardziej w segmencie kompaktów (4.276 mm długości - tyle samo co w hatchbacku, 1,84 m szerokości - 25 mm więcej, 1,32 m wysokości) to jednak na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie znacznie mniejszego auta. Francuscy projektanci znacznie też odchudzili to auto. Dzięki zastosowaniu takich materiałów jak włókna węglowe, wzmocnione aluminium czy też polikarbon w miejsce tylnej szyby udało się zredukować wagę do zaledwie 1.200 kg.

Wiele elementów stylistycznych, głównie w przedniej części auta, nawiązuje do modelu 308 czy też do innych modeli francuskiej marki, jednak postarano się także o nieco bardziej dynamiczny charakter całości. Całkowicie nowatorskie są dach i tylna część samochodu. Jeszcze bardziej rozciągnięte są reflektory a nawet tylne światła. Pod muskularnymi nadkolami kryją się 19-calowe koła z oponami o rozmiarze 245/40.

We wnętrzu zmian praktycznie nie dokonywano, poza zastosowaniem innych, nieco bardziej ekskluzywnych materiałów. Wszędobylskie są więc skóra, aluminium oraz chromowane dodatki.

Pod maską 308 RC Z pracuje turbodoładowany, czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra będący efektem współpracy grupy PSA i BMW. Jednak zwiększono w nim moc, w porównaniu do modelu 207 RC, ze 175 do 218 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy tak zestrojonej jednostki wynosi 280 Nm, a dzięki funkcji Overboost może dodatkowo wzrosną do 300 Nm. Współpracująca z sześciobiegową manualną skrzynią jednostka rozpędza Peugeota do setki w 7 sekund i maksymalnie do 235 km/h. Przy czym jej apetyt na paliwo jest dość umiarkowany i zadowala się średnio 6,7 l/100 km.

TV Moto Vision - zobacz najnowszy odcinek!