Jedną z głównych zalet sedana, który zbudowany został w oparciu o tę samą platformę co pozostałe wersje C4, ma być znacznie większa przestrzeń dla pasażerów z tyłu oraz duży bagażnik. W tym celu wydłużony został o 10 cm rozstaw osi (2,71 m), całe auto jest też dłuższe o ponad 50 cm (4,77 m). To powiększenie auta umożliwia wszystkim pasażerom podróżowanie w niezwykle komfortowych warunkach, korzystając z dużej przestrzeni na nogi oraz na wysokości łokci.

Wraz z dużą kabiną pasażerską udało się uzyskać znacznie większy bagażnik, którego pojemność w sedanie wynosi 513 litrów. Dodatkowo duża klapa umożliwia łatwy dostęp do przestrzeni bagażowej.

Cechą charakterystyczną, nie tylko modelu C4, staje się kierownica (regulowana w dwóch płaszczyznach) z centralnym, nieruchomym zestawem przełączników sterujących. W centralnej części zostały umieszczone najważniejsze funkcje (system audio, telefon). W zależności od wersji wyposażenia C4 sedan może być wyposażony w manualną bądź automatyczną dwustrefową klimatyzację, elektrycznie regulowany fotel kierowcy oraz rozpylacz zapachów wkomponowany w deskę rozdzielczą.

W chwili wprowadzenia do sprzedaży na europejskim rynku Citroen C4 sedan oferowany będzie z dwoma silnikami o pojemności 1,6 litra i mocy 110 KM i współpracującymi z pięciobiegową mechaniczną skrzynią biegów. Jednostka benzynowa (1,6i 16v) uzyskuje maksymalny moment obrotowy na poziomie 147 Nm (przy 4 tys. obr/min), zaś silnik wysokoprężny (1,6 HDi) 240 Nm (przy 1.750 obr/min).

Wśród wyposażenia trójbryłowego C4 możemy znaleźć m.in. systemy ESP, AFU (wspomagający hamowanie awaryjne), ASR (ograniczający poślizg kół), automatyczne włączanie świateł i wycieraczek, ogranicznik i regulator prędkości, dwufunkcyjne ksenonowe reflektory kierunkowe oraz wspomaganie parkowania tyłem i przodem.