• Na zewnątrz: elegancki wygląd we włoskim stylu z nowymi ledowymi światłami
  • W kabinie: cyfrowy kokpit i system multimedialny obsługiwany za pośrednictwem 10-calowego ekranu lub głosowo
  • Pod maską: unowocześnione silniki w 4 wariantach mocy, 6-biegowa skrzynia manualna lub 9-stopniowy automat
  • Nowe technologie: systemy asystenckie umożliwiające autonomiczną jazdę na poziomie 2., pełna łączność ze światem, bezprzewodowe połączenie z ładowanym indukcyjnie telefonem, wirtualne lusterko
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Po niedawnym wprowadzeniu do sprzedaży elektrycznego Ducato, Fiat zaprezentował nową generację swojego bestsellerowego dostawczaka. Dużą popularność Fiat Ducato zawdzięcza nie tylko swoim zastosowaniom czysto komercyjnym. Model ten jest też cenioną bazą kamperów, stosowaną przez większość marek specjalizujących się w zabudowach mieszkalnych – są wśród nich Hymer, XGO, Knaus, Weinsberg, Westfalia, Sunlight, Forster i wiele innych. Przez 13 lat z rzędu uznawany jest przez europejskich użytkowników za najlepszy samochód kempingowy. Fiat Ducato posłużył też jako baza polskiemu Affinity Camper Vanowi.

Co nowego znalazło się w tej generacji Fiata Ducato? Na zewnątrz uwagę zwraca nowy grill, obudowa silnika i ledowe reflektory. W kabinie największą nowością jest cyfrowy kokpit z możliwością indywidualnej konfiguracji. Ponadto umieszczony centralnie ekran do obsługi multimedialnego systemu Uconnect ma przekątną 10 cali. W systemie zawarto nawigację z mapami TomTom 3D i bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay i Android Auto. Z Ducato można też pogadać, np. wskazać cel podróży – sterowanie głosowe uruchamiane jest komendą „Hej, Fiat”.

W kokpicie pojawiła się mniejsza wielofunkcyjna kierownica, w drzwiach dodano schowki. Zmodyfikowano klimatyzację. Elektryczny hamulec postojowy pozwala wygospodarować więcej miejsca w kabinie. Fiat Ducato może być teraz uruchamiany bez użycia kluczyka. Praktycznym rozwiązaniem zwłaszcza dla profesjonalistów jest ruchomy stolik, którego podstawą jest złożone oparcie środkowego siedzenia przedniej kanapy.

Fiat Ducato – cztery warianty mocy

W ofercie silników znalazły się zmodernizowane diesle Multijet3 spełniające ostatnią normę czystości spalin Euro 6D Final, dostępne w czterech wariantach mocy – 120, 140, 160 i 180 KM (maksymalny moment obrotowy w zakresie od 320 do 450 Nm). Skrzynia biegów może być manualna 6-biegowa lub automatyczna 9-stopniowa, która jest dostępna od wariantu 140-konnego. Unowocześnione silniki, oprócz niższego spalania, mają się wykazywać większą elastycznością, obniżonym poziomem wibracji i hałasu.

Z technicznych nowości warto wymienić także elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, które nie tylko poprawia zwrotność nowego Fiata Ducato i ułatwia parkowanie, lecz także umożliwia zastosowanie systemów asystenckich ułatwiających prowadzenie samochodu i zwiększających bezpieczeństwo. Należą do nich adaptacyjny tempomat, asystent utrzymania pasa ruchu, jazdy w korku, hamowania w przypadku pojawienia się nieoczekiwanych przeszkód, także pieszych i rowerzystów, rozpoznawanie znaków drogowych, monitorowanie uwagi kierowcy. Nowe Ducato osiąga 2. poziom autonomicznej jazdy. Praktycznymi gadżetami są bezprzewodowa ładowarka telefonu komórkowego i cyfrowe lusterko, które poprawia widoczność z tyłu pojazdu, zastępując tradycyjne lusterko.

Przestrzeń ładunkowa Fiata Ducato mieści się w zakresie od 8 do 17 m3. Załadunek ułatwia samopoziomujące zawieszenie pneumatyczne, które poprawia także komfort i właściwości jezdne.

Nowy Fiat Ducato i elektryczne e-Ducato są już w sprzedaży. Cenniki zostały opublikowane, ceny zależą od wielu parametrów, takich jak zabudowa, rozstaw osi, dopuszczalna moc całkowita czy moc silnika. Najtańsze Ducato Furgon o rozstawie osi 3,0 m i dmc 3.0 t z silnikiem o mocy 120 KM kosztuje 83 500 zł netto. Ceny e-Ducato zaczynają się od 257 000 zł.