Firma Affinity RV jest jeszcze raczej nieznana, co jednak po jej debiucie na stuttgarckich targach CMT 2020 zapewne się zmieni. Jeszcze przed premierą firma, mająca siedzibę w Ozorkowie pod Łodzią, na swojej stronie internetowej odliczała czas do odsłony Affinity Camper Vana. Teraz możemy już podziwiać jej pierwszego kampera w całej okazałości. A jest na co popatrzeć!
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoAffinity Camper Van – tylko jeden układ
Jedyną ważną decyzją, jak klient musi podjąć, jest ta dotycząca bazy – Fiat Ducato czy Peugeot Boxer? Oba auta napędzane są dieslem – we Fiacie jest to silnik 2.3 o mocy 160 KM, w Peugeocie 2.2 (165 KM). Oba mają w standardzie automatyczną klimatyzację, tempomat z ogranicznikiem prędkości, kamerę cofania i 16-calowe alufelgi z oponami wielosezonowymi. Oba mają też taki sam układ wnętrza. Różnią się skrzyniami biegów – w Fiacie pracuje 9-stopniowy „automat”, w Peugeocie – „manual”, systemami multimedialnymi i ceną – za Fiata trzeba zapłacić o 26 tys. więcej (325 990 zł).
W kamperze poszerzonym o 14 cm w stosunku do bazowego dostawczaka mieszczą się miejsca do spania i siedzenia dla 4 osób, kuchnia i łazienka. Silną stroną kampera są pomysłowe rozwiązania. Szerokie łóżko z tyłu ma wielofunkcyjny stelaż i windę. Po jego podniesieniu powstaje garaż na rowery, które można wygodnie załadować przez tylne drzwi. Kanapę w części mieszkalnej można za pomocą kilku ruchów przekształcić w łóżko piętrowe.
Affinity Camper Van – wszystko w standardzie
Dwupalnikowa kuchenka, zlew ze stali nierdzewnej, lodówka, ogrzewanie Truma kombi 4E, akumulator części mieszkalnej 120 Ah, moskitiera w drzwiach bocznych, markiza i system wody pitnej należą do wyposażenia standardowego polskiego kampera. Jedynymi pozycjami na liście opcji są układ klimatyzacji postojowej i panele fotowoltaiczne.
Galeria zdjęć
Duże łóżko (192x129 cm) umieszczono z tyłu. Można je jeszcze przesunąć o 30 cm do tyłu, jeśli potrzeba więcej miejsca w części kuchennej.
Affinity Camper Van może bazować na Fiacie Ducato (wtedy kosztuje 325 990 zł) lub Peugeocie Boxerze (299 990 zł).
Dzienny układ kampera. Fotele można obrócić, dzięki czemu powstaje rodzinna jadalnia/salon dla czterech osób.
Nocny układ wnętrza: w przedniej części pojawiają się piętrowe łóżko dla dzieci (górne 192x67 cm, dolne 182x67 cm).
Wysokość wnętrza wynosi 196 cm, pozwala na swobodne przemieszczanie się. Stół daje się łatwo złożyć.
Po złożeniu stołu i rozłożeniu kanapy powstaje łóżko piętrowe.
W części kuchennej z blatem w kształcie litery L jest sporo miejsca do gotowania na 2-palnikowej kuchence gazowej. Zlew ze stali szlachetnej i lodówka należą również do wyposażenia kampera.
Na piętrowym łóżku całkiem wygodnie śpią nawet wyrośnięte dzieci (długość 1,92 i 1,82 m). Górny poziom może mieć siatkę zabezpieczającą.
Łóżko główne ma szerokość 129 cm. Po przesunięciu do tyłu powstaje nie tylko więcej miejsca w części kuchennej, lecz także oparcie zwiększające komfort użytkowania w ciągu dnia..
Łóżko umieszczono na wielofunkcyjnym stelażu.
W części sypialnianej jest nawet szafa z wieszakami.
Obok sypialni znajduje się łazienka z WC i umywalką.
Łózko ma elektryczną windę, która pozwala podnieść je do takiego poziomu, że pod nim mieszczą się rowery.
Dbałość o szczegóły, jak ta szafka z lustrem w łazience, i o materiały wykończeniowe wyróżnia kampera Affinity.
Panel sterowania systemu elektrycznego za pośrednictwem ekranu dotykowego.
Bezprzewodowa ładowarka do telefonu to jeden z miłych gadżetów kampera.
Oprócz gniazd 230 V, w kamperze zainstalowano gniazdka 12 V i USB.