- Nowa, najbardziej rasowa odmiana Mercedesa-AMG klasy C jest hybrydą plug-in
- Auto dostępne będzie w wersjach sedan i kombi
- Hybrydowy układ dostarcza łączną moc 680 KM i moment obrotowy 1020 Nm!
V8 to już historia! Od dawna nie było tajemnicą, że nowa generacja Mercedesa-AMG C 63 będzie wyposażona w czterocylindrową hybrydę. Teraz pojawił się C 63 S E Performance, a my zadajemy sobie pytanie: ile C 63 jest w nowym modelu?
Zobacz też: Mercedes-AMG C 63 S - tu rządzi brutalna siła
Wygląd ma odpowiedni, zwłaszcza z przodu, gdzie nowe C 63 naprawdę szczerzy się w potężnym uśmiechu. Duże wloty powietrza, boczne panele progowe, logo C 63 z czerwonym grzbietem, dyfuzor i cztery kanciaste rury wydechowe (Mercedes obiecuje sążniste brzmienie, choć inne od tego, jakie znamy z V8) od razu zwracają uwagę. W Affalterbach popracowali też nad samą karoserią klasy C. Wersja 63 S jest od niej dłuższa (plus 8,3 cm) i szersza (plus 7,6 cm). Tylko w ten sposób mieści połączenie czterocylindrowego turbo z przodu i silnika elektrycznego na tylnej osi.
W sumie hybryda produkuje 680 KM i aż 1020 Nm momentu obrotowego — to znacznie więcej niż ma do zaoferowania konkurencja! Sam czterocylindrowy turbo dostarcza 476 KM i 545 Nm, co czyni go najmocniejszym produkcyjnym czterocylindrowcem na świecie. Jest zamontowany wzdłużnie i podobnie jak w F1 ma elektryczną turbosprężarkę. Do tego dochodzi silnik elektryczny o mocy 204 KM, upakowany w tzw. EDU (Electric Drive Unit) wraz z elektryczną dwubiegową skrzynią biegów i elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu na tylnej osi.
Standardem są: napęd na wszystkie koła 4MATIC+, aktywny układ skrętnych kół na tylnej osi (z odchyleniem do 2,5 stopnia) oraz system adaptacyjnej amortyzacji AMG Ride Control z kilkoma trybami pracy powiązanymi z trybami jazdy. Do wyboru mamy: EV, Comfort, Battery Hold, Sport, Sport+, Race, Boost, Slippery i Indyvidual.
Zobacz też: Mercedes-AMG SL — więcej sportu czy luksusu?
Sprint 0-100 km/h trwa tylko 3,4 sekundy, zarówno w przypadku wersji sedana, jak i kombi, a prędkość maksymalna wynosi 280 km/h (270 km/h dla kombi) w przypadku zamówienia Pakietu Kierowcy AMG. Nowość: C 63 może teraz poruszać się w trybie w pełni elektrycznym – prądu w akumulatorach o pojemności 6,1 kWh zamontowanych pod bagażnikiem powinno wystarczyć na całe 13 kilometrów (przy użyciu ładowarki pokładowej o mocy 3,7 kW ładowanie baterii zajmie około godziny i 40 minut). C 63 ofruje cztery poziomy rekuperacji, w tym najwyższy umożliwiający jazdę z użyciem jednego pedału.
Zaskakująco niewiele zmieniło się wewnątrz; układ kokpitu jest znajomy, z żółtymi szwami i opcjonalnymi fotelami AMG performance. A cena? To jeszcze tajemnica, ale spodziewamy się, że będzie to co najmniej sześć cyfr i to raczej w drugiej części skali. Dostawy do klientów mają rozpocząć się na początku 2023 r.