- Tu rządzi brutalna siła, ale podwójnie doładowane V8 potrafi też zaskakująco mało palić
- Pokrętłem trybów jazdy na kierownicy możesz szybko wybrać „scenariusz”, według którego C 63 S ma grać
- Mercedes obiecuje 4 s 0-100 km/h. W naszych pomiarach na zimowych oponach sprint trwał o 0,4 s dłużej
- Przeczytaj też:
- Mercedes-AMG C 63 S – elektronika obroni Cię przed jego brutalnością
- Mercedes-AMG C 63 S – na autostradzie 10,5 l/100 km
- Mercedes-AMG C 63 S – to nam się podoba
- Mercedes-AMG C 63 S – to nam się nie podoba
- Mercedes-AMG C 63 S – nasza opinia
- Mercedes-AMG C 63 S – wymiary
- Mercedes-AMG C 63 S – nasze pomiary testowe
- Mercedes-AMG C 63 S – dane techniczne
- Mercedes-AMG C 63 S – wyposażenie
- Mercedes-AMG C 63 S – ceny i gwarancja
W AMG muszą uwielbiać mocne kino – w końcu specjalizują się w kreacji bezwzględnych twardzieli. Szczególnie upodobali sobie klasę C, która występuje u nich jako limuzyna, kombi, coupé i cabrio, w każdej z tych „ról” z mocą 390, 476 lub 510 koni. C 63 jako ostatni sedan w klasie ma jeszcze V8. Jego efektowne eksplozje zapewniają zapadającą w ucho ścieżkę dźwiękową. Za pomocą tylnych opon ten gwiazdor kina akcji uwielbia też składać autografy na asfalcie.
Przeczytaj też:
- Kup nowy numer Auto Świata w wersji cyfrowej
- Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ – biznespartner w zbrodni
- Mercedes-AMG A 35 4Matic – tu zaczyna się AMG
Pokrętłem trybów jazdy na kierownicy możesz szybko wybrać scenariusz, według którego C 63 S ma grać: do wyboru są Śliski, Comfort, Sport, Sport+, Race oraz Individual. W każdym z nich elektronika reżyseruje nastawami podzespołów: wznieca lub uspokaja charakterystykę pracy silnika, odpowiednio ubrutalniając bądź łagodząc zmianę biegów, utwardza amortyzatory, usztywnia układ kierowniczy i dorzuca fajerwerki do wydechu z klapkami.
Do tego dochodzi jeszcze AMG Dynamics, czyli dramaturgia zachowania na drodze: pozwala w 4 stopniach programować działanie układu ESP i elektronicznie sterowanego dyferencjału tylnej osi. Przytrzymując dłużej przycisk z samochodem i „wężykami”, możesz następnie pokrętłem na kierownicy wybrać jeden z 9 stopni systemu kontroli trakcji (jak w AMG GT R). Z każdym kliknięciem pozwalasz tylnym kołom bardziej broić... W zależności od umiejętności i nastroju kierowcy C 63 S zapewnia szerokie spektrum akcji i emocji.
Mercedes-AMG C 63 S – elektronika obroni Cię przed jego brutalnością
Elektronika robi tu niesamowite rzeczy. Używana odpowiedzialnie sprawia, że możesz w miarę bezpiecznie oszukiwać przeznaczenie, nie będąc superbohaterem kierownicy. Ale linijki kodu też nie są w stanie ukryć tego, że wielki silnik mocno obciąża przód (co czuć na kierownicy), natomiast całe jego 510 KM i 700 Nm są kierowane na tylną oś – gaz trzeba dawkować z wyczuciem, silnik na każdy ruch prawą stopą reaguje brutalnie i wrzaskiem.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoTo część konwencji, w jakiej gra C 63 S. Kiedy ostro dociśniesz gaz, zerwie przyczepność nawet na 3. biegu, tylne koła zawsze „coś kombinują”. Sucha, ale chłodna marcowa sceneria oraz zimowe opony nie pozwoliły, niestety, skosztować pełni możliwości napędu. Bez wątpienia na letniej gumie wrażenia byłyby inne. Na „zero-sto” C 63 S potrzebowało w najlepszym razie 4,4 zamiast 4 s. Bohatersko walczyło przy tym o trakcję, funkcja Race Start pomagała, jak mogła, nieco... dławiąc silnik na pierwszych metrach. Przez to, niestety, nie doświadczasz tego wystrzału jak z katapulty. Bez Race Start rozpędzanie do 100 km/h trwało o 0,5 s dłużej. Najlepszej rozrywki i tak dostarcza ruszanie niecenzurowane kontrolą trakcji: z dymem i hukiem.
Mercedes-AMG C 63 S – na autostradzie 10,5 l/100 km
Aż 9-stopniowa automatyczna skrzynia z mokrym sprzęgłem jest usłużną i kompetentną partnerką dla gwiazdorskiego silnika. Potrafi działać zabójczo skutecznie i szybko, ale odnajdywała się też, gdy jadąc po apokaliptycznie pustej Warszawie, sprawdzałem spalanie (w mieście między 11,3 a 14,3 l/100 km). Podwójnie doładowane V8 nawet w trybie pracy Reduced momentu ma tak dużo, że wskazówka obrotomierza przekroczyła 2 tys. dopiero wtedy, gdy z miasta wyjechałem na autostradę (tu 10,5 l), a na krajówce i ekspresówce grzeczna jazda skutkowała 8,4 l/100 km. Jeśli dasz się sprowokować jego prawdziwej naturze, będziesz mu nalewać między 16 a 19 l „98-ki” na każde 100 km. Jak twardziel ma się bić, to musi wypić...
Mercedes-AMG C 63 S – to nam się podoba
- Możliwości dostrajania podzespołów
- Fotele
- Brzmienie silnika
- Skrzynia biegów
- Aplikacja AMG Track Pace
Mercedes-AMG C 63 S – to nam się nie podoba
- Reakcja na gaz aż zbyt brutalna
- Bardzo długa droga hamowania na zimowych oponach
- Na kierownicy trochę za mało czuć koła
Mercedes-AMG C 63 S – nasza opinia
Wielkie kino, pełne brutalności! C 63 S oczarowuje elegancją, ale to szwarccharakter, który nie zna łagodnego traktowania. Zdecydowanie dla tych, którzy moc stawiają nad trakcję i lekkość prowadzenia. Elektronika pomaga reżyserować możliwości, poskromić żądzę krwi, jednak do szybkiej jazdy trzeba refleksu i odwagi.
Mercedes-AMG C 63 S – wymiary
*po odsunięciu oparcia przedniego fotela o metr od pedału hamulca (odpowiada to ustawieniu dla kierowcy przeciętnego wzrostu)
Mercedes-AMG C 63 S – nasze pomiary testowe
0-50 km/h | 2,1 s |
0-100 km/h | 4,4 s |
0-130 km/h | 6,3 s |
0-160 km/h | 8,8 s |
60-100 km/h | 1,9 s |
80-120 km/h | 2,2 s |
Masa rzeczywista/ładowność | 1826/394 kg |
Rozdział masy (przód/tył) | 55/45 |
Średnica zawracania (lewo/prawo) | 11,8 m (dane fabr.) |
Hamowanie ze 100 km/h (zimne hamulce) | 47,9 m (opony zimowe) |
Hamowanie ze 100 km/h (rozgrzane hamulce) | 50,6 m (opony zimowe) |
Hałas w kabinie przy 50 km/h | 60 dB (A) |
przy 100 km/h | 65 dB (A) |
przy 130 km/h | 60 dB (A) |
Spalanie testowe (98 okt.) | 10,1 l/100 km |
Zasięg | 650 km |
Mercedes-AMG C 63 S – dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | benzynowy biturbo/V8/32 |
Ustawienie silnika | wzdłużnie z przodu |
Zasilanie | wtrysk bezpośredni |
Napęd rozrządu | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 3982 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 510/5500-6250 |
Maks. mom. (Nm/obr./min) | 700/2000-4500 |
Skrzynia biegów | aut. 9-biegowa |
Napęd | tylny |
0-100 km/h (s) | 4,0 |
V maks. (km/h) | 290 |
Średnie spalanie wg WLTP (l/100 km) | 11,1 |
Emisja CO2 (g/km) | 251 |
Pojemność bagażnika (l) | 435 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 66 |
Marka i model opon test. auta | Michelin Pilot Alpin PA 4 |
Rozmiar opon (p | t) | 245/35 R 19 | 265/35 R 19 |
Mercedes-AMG C 63 S – wyposażenie
Wersja | C 63 S limuzyna |
Reflektory LED/matrycowe | S/4110 zł |
System multimedialny | S |
Nawigacja online | 12 828 zł |
Ekran head-up | 5184 zł |
Wirtualne zegary | 3927 zł |
Fotele kubełkowe/elektr. sterowane | 10 210/6807 zł |
Tapicerka skórzana nappa designo | 15 447 zł |
Pakiet asystentów jazdy | 11 153 zł |
Lakier metalik | 4084 zł |
Alufelgi 19-calowe | 6807 zł |
Mercedes-AMG C 63 S – ceny i gwarancja
Cena podstawowa wersji M50i | 455 037 zł |
Gwarancja mechaniczna | 2 lata |
Gwarancja perforacyjna | 30 lat |
Przeglądy | wg wskazań |
Cena testowanego auta | 585 606 zł |
Galeria zdjęć
Z przodu prowokuje grill Panamericana...
...a z tyłu – głęboki i gniewny bulgot, płynący z 4 końcówek wydechu z klapkami.
C 63 S zrywa trakcję nawet na 3. biegu, tylne koła zawsze „coś kombinują”.
Baryton, waligóra i monstrum w jednym bloku: ręcznie składane V8 4.0 biturbo na dynamicznych poduszkach.
Zasada AMG: jeden człowiek, jeden silnik. Pan Julian zrobił swoją robotę dobrze.
Ceramiczne tarcze na przedniej osi (21 992 zł) przerastają możliwości zimowych opon.
Karbonowe wykończenie za 3194 zł dodaje kokpitowi „szybkości”, której trochę brakuje systemowi multimedialnemu. Gruby wieniec kierownicy i solidne łopatki budzą respekt.
Zmiana trybu jazdy pokrętłem bez odrywania rąk od kierownicy – super!
Tryb Individual przez naciśnięcie na szybkę.
Programowalne guziki z miniekranem do szybkiej regulacji poszczególnych podzespołów – wygodne i szpanerskie, ale niestety, mało solidnie wykonane.
Reakcja silnika na gaz, tryb pracy skrzyni biegów, działanie ESP, sztywność amortyzatorów oraz brzmienie wydechu dają się precyzyjnie i niezależnie stroić w ustawieniu Individual. Różnice są ogromne.
Opcjonalny zestaw wirtualnych zegarów ma bardzo rozbudowane możliwości konfiguracji wskazań.
Head-up z dużym obrotomierzem – przydatne np. na torze, gdy sami chcemy zmieniać biegi.
Pokrętło z touchpadem odchodzą w Mercedesie już do lamusa, ten drugi jest raczej bezużyteczny. Bo bokach – przyciski do szybkiem zmiany nastawów
Rozbudowana aplikacja AMG Track Pace rejestruje aż 80 parametrów auta – jest co analizować, np. po track dayu! Ma „mapy” torów i pozwala też zapisywać własne.
Na długie trasy i na tor: „kubły” AMG Performance mocno trzymają ciało, są wygodne i... niełatwo się z nich uwolnić!
Tył raczej nie jest dla wysokich pasażerów.
435 l pojemności – zalety sportowca zbudowanego na sedanie.