Nie minęły jeszcze dwa miesiące od debiutu szóstej generacji Mercedesa klasy E, a firma już przedstawiła jego wersję, która na polskim rynku funkcjonuje pod nieukrywającą niczego nazwą Kombi. Można śmiało powiedzieć, że tak sportowo nie wyglądało jeszcze żadne kombi klasy wyższej tego producenta — oczywiście poza Mercedesem CLS Shooting Brake.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoTo przede wszystkim zasługa designu tylnej części nadwozia, która nie ma nic wspólnego z masywnymi kombi z serii 210, 211 i 212. W porównaniu z poprzednią serią 213 nowość jest bardziej aerodynamiczna, jej współczynnik oporu powietrza jest bowiem lepszy o jedną setną (0,26 zamiast 0,27). Mimo wszystko to wciąż ogromny samochód.
- Przeczytaj także: Upadek kombi. Dlaczego nie chcemy już kupować takich samochodów?
Nowy Mercedes klasy E Kombi S 214: wymiary i bagażnik
Noszący fabryczne oznaczenie S 214 nowy Mercedes klasy E Kombi mierzy 494,9 cm długości, czyli o cztery milimetry więcej od poprzednika. Różnica w rozstawie osi jest nieco większa, w nowym modelu wynosi on bowiem 296,1 cm, czyli o 2,2 cm więcej.
Dzięki temu wnętrze jest jeszcze przestronniejsze. Pasażerowie tylnej kanapy mają o 2,5 cm więcej miejsca na łokcie, o 1,5 cm więcej na nogi i 0,9 cm więcej na kolana.
A co z bagażnikiem? Większy? Mniejszy? I większy, i mniejszy, zależy jak na to spojrzeć.
- Przeczytaj także: Renault modelem Rafale wraca do dużych coupe, ale inaczej niż myślisz
Bazowa pojemność bagażnika nowego Mercedesa klasy E Kombi wynosi 615 l, czyli o 55 l mniej niż u poprzednika. Za to nowość wyprzedza go maksymalną pojemnością — to aż 1830 l, o 10 l więcej.
Te dane dotyczą jednak wersji spalinowych, ponieważ odmiana z napędem hybrydowym ma nieco mniejszy bagażnik. Jego pojemność to 460-1675 l. A skoro już jesteśmy przy silnikach...
Nowy Mercedes klasy E Kombi S 214: silniki, moc, 0-100 km/h
Nowy Mercedes klasy E Kombi będzie początkowo dostępny w dwóch wersjach spalinowych (197 i 204 KM), których moc da się chwilowo powiększyć o 23 KM. Odmiana hybrydowa rozwija z kolei 313 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 s. Samochód jest standardowo wyposażony w pneumatyczne zawieszenie tylnych kół.
Jeszcze w tym roku gama Kombi poszerzy się o sportowe wersje AMG oraz inspirowany SUV-ami wariant All-Terrain.
Mercedes zaczął stosować nazwę "klasa E" w 1993 r. Do tej pory pojawiło się sześć generacji kombi: S 124 (1993-1996), S 210 (1996-2003), S 211 (2003-2009), S 212 (2009-2016), S 213 (od 2016 r.) i najnowsze S 214 (od 2023 r.).