- Nowy Opel Mokka jest dostępny z każdym rodzajem napędu, jednak według mnie najlepszą opcją jest silnik elektryczny
- Każdy komu zależy na dobrym oświetleniu drogi, doceni reflektory LED Intellilux
- Ceny nowego Opla Mokka zaczynają się od 79 990 zł
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Pomimo tego, że nowy Opel Mokka pojawi się na dobre w polskich salonach dopiero w przyszłym roku, to ja już dzisiaj mogłem z bliska przyjrzeć się najnowszej propozycji Opla w segmencie popularnych miejski SUV-ów. To, co zobaczyłem, przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Bo o ile na zdjęciach samochód nie wygląda najlepiej, to już na żywo robi spore wrażenie. Tak, nie jest to miejski SUV jakich wiele, bo wraz z tym modelem Opel zaczyna prezentację samochodów, które będą projektowane zgodnie z nowym językiem stylistycznym marki. Wiem, że brzmi to dziwnie, ale takie są fakty. Każdy nowy model będzie zawierał wiele podobnych akcentów stylistycznych. To ekstra, bo w kwestii wyglądu w Oplu Mokce wszystko zmieniło się na plus.
Przedni panel o dziwnej nazwie "Opel Vizor" bardzo ładnie łączy reflektory, dzięki czemu mamy wrażenie, że cały przedni pas nadwozia jest jedną płaszczyzną, podkreśloną linią świateł dziennych. Ten sam motyw świetlny powtórzono z tyłu, i to jest mega. Natomiast boczna linia nadwozia to w największym skrócie perfekcyjne proporcje – mimo że nowa Mokka jest mniejsza od poprzedniej generacji, to sprawia wrażenie auta o rozmiar większego. Jednym ze sposobów na osiągnięcie takiego efektu jest osadzenie kół niemal na końcach karoserii.
Ale nie tylko z zewnątrz Opel Mokka wygląda mega. Co prawda modele, które oglądałem są z serii bardzo przedprodukcyjnej, ale całość sprawia bardzo dobre wrażenie - poczynając od jakości montażu, a kończąc na jakości materiałów użytych do wykończenia wnętrza. Jednak to, co najważniejsze i najbardziej rewolucyjne, to deska rozdzielcza. Ktoś, kto lubił stare Ople za "guzikologię stosowaną" i bardzo konserwatywne podejście do projektowania zegarów oraz systemów multimedialnych, w nowym Oplu Mokka może poczuć się nieswojo. A ja mówię, że bardzo dobrze się stało, że w końcu mamy w Oplu nowoczesny wirtualny kokpit, całkiem sprawnie działający system multimedialny, wspierający bezprzewodowo Android Auto i CarPlay – tego mi brakowało. Ale o dziwo, żeby nie było szoku, został jeden panel z przyciskami i pokrętłami, służący do obsługi sytemu klimatyzacji. Cała reszta jest nowoczesna jak nie w Oplu, którego znam.
Nowy Opel Mokka - co pod maską?
Zacznę od najważniejszego dla mnie źródła napędu samochodu, czyli silnika elektrycznego. Tak, jednym z rodzajów napędu, który może trafić do nowej Mokki jest silnik elektryczny. Nie mogę się doczekać pierwszej jazdy tą wersją. Wiem czego mogę oczekiwać od tego napędu, bo jeździłem już Corsą-e i Peugeotem e-2008. Właśnie z tymi modelami nowy Opel Mokka dzieli napęd elektryczny o maksymalnej mocy 136 KM, zasilany zespołem akumulatorów o pojemności 50 kWh. Według danych producenta ma to zapewnić zasięg 324 km, czyli w sam raz nie tylko po to, aby codziennie bez stresu poruszać się w okolicach domu, ale też od czasu do czasu bez większych wyrzeczeń pojechać gdzieś dalej.
Natomiast dla tych, którzy jeszcze nie są gotowi na to, by przesiąść się do auta elektrycznego przygotowano dobrze znany z innych modeli koncernu PSA silnik benzynowy 1.2 PureTech, dostępny w dwóch wersjach osiągających 100 lub 130 KM. A dla tych, co lubią poranny klekot diesla, przygotowano 1,5-litrowe HDI o mocy 110 KM.
Jak widać, jest z czego wybierać, ale ja czekam na pierwsze jazdy wersją z napędem elektrycznym, bo to jest przyszłość motoryzacji. A jeśli moje oczekiwania co do komfortu podróżowania tym modelem się sprawdzą, to silnik elektryczny będzie w przypadku nowej Mokki jedynym rozsądnym wyborem.
Opel Mokka - ceny
Ceny katalogowe | Mokka | Edition | Elegance | GS Line |
---|---|---|---|---|
1.2 Turbo 100 KM Start/Stop M6 | 79 990 zł | 83 750 zł | 90 150 zł | 94 700 zł |
1.2 Turbo 130 KM Start/Stop M6 | - | 90 250 zł | 96 650 zł | 101 200 zł |
1.2 Turbo 130 KM Start/Stop A8 | – | 96 750 zł | 103 150 zł | 107 700 zł |
1.5 Diesel 110 KM Start/Stop M6 | – | 91 750 zł | 98 150 zł | 102 700 zł |
e136 KM 50 kWh | 139 900 zł | 141 900 zł | 147 600 zł | 152 000 zł |