Nowy PT Cruiser 2006 wygląda nowocześniej dzięki wygładzeniu pasa tylnego i przedniego oraz charakterystycznej kracie chłodnicy z poziomymi listwami chromowymi wraz ze "skrzydlatym" emblematem Chryslera. Ma także nowe reflektory z markowym wcięciem na dolnej krawędzi oraz okrągłe lampy przeciwmgielne. Dyskretny w kształcie, malowany w kolorze nadwozia spojler na klapie tylnej polepsza aerodynamikę nadwozia.

Znana już funkcjonalność i obszerność kabiny zyskała nowy atut w postaci nowego wystroju wnętrza. Na tablicy przyrządów wyróżniają się wykończone w satynowym srebrze trzy  powiększone wskaźniki o wyraźniejszych oznaczeniach, a także cztery płaskie wyloty nawiewu powietrza, okrągły zegar analogowy i uchwyt dla przedniego pasażera, umieszczony poziomo pomiędzy pokrywą poduszki powietrznej a schowkiem. Sam schowek jest teraz większy, a drzwiczki wyposażono w amortyzację zamykania.

Nowa jest także konsola środkowa na tablicy przyrządów wraz z radioodtwarzaczem, zamontowanym bardziej poręcznie w jej górnej części, tuż pod wylotami powietrza i przyciskami elektrycznie sterowanych okien. Zamiast podłokietników odchylanych z oparć foteli i szufladki na drobiazgi pod fotelem przedniego pasażera, w modelu 2006 zastosowano nową konsolę podłogową z przesuwnym podłokietnikiem, w której mieści się zamykany schowek i standardowe gniazdko 12V do ładowania telefonu komórkowego. W tylnej części umieszczono składane na uchwyty puszki oraz wygodne przyciski sterowania tylnymi oknami.

Jako opcja w modelach Touring, Limited i GT dostępny jest system audio klasy premium Boston Acoustic z  sześcioma głośnikami i subwooferem oraz wzmacniaczem o mocy 368 W. Reprodukcję basów znakomicie poprawiają głośniki w tylnych drzwiach pojazdu. Wszystkie systemy audio montowane fabrycznie w PT Cruiserze 2006 zdolne są do odtwarzania plików MP3.

Chrysler PT Cruiser hatchback jest teraz także mocniejszy. Czterocylindrowy silnik wysokoprężny 2.2 CRD został obecnie zmodernizowany i wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii VGT, dzięki czemu jego moc wzrosła o 25 procent do 150 KM, przy niezmienionym zużyciu paliwa (6,7 l/100 km średnio). Maksymalny moment obrotowy wynosi 300 Nm i rozwijany jest w zakresie 1600 - 3000 obr/min. W połączeniu z pięciostopniową  manualną skrzynią biegów  nowy silnik skraca czas przyspieszania od 0 do 100 km/h z 12,1 do około 10,8 sekundy. Dzięki zaawansowanej konstrukcji typu  common rail jednostka ta z powodzeniem spełnia normy czystości Euro 4, a od poprzedniego silnika różni się także obniżonym poziomem hałasów spalania.

Uzupełnieniem praktycznych cech PT Cruisera Cabrio jest elektrycznie składany miękki dach, który podnosi się lub opuszcza w ciągu zaledwie 10 sekund, obszerne schowki na drobiazgi oraz wyjątkowy komfort jazdy, nawet na gorszych nawierzchniach.

Nowy Chrysler PT Cruiser Sedan dostępny będzie w czterech wersjach modelowych, a Cabrio w dwóch wersjach. Na rynkach światowych oferowane będą silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra, 2,4 litra i 2,4 litra High Output Turbo oraz zmodernizowany Diesel 2.2 CRD.

Nowości w modelu 2006:

- wielostopniowe czołowe poduszki powietrzne nowej generacji dla kierowcy i przedniego pasażera;

- blokada automatycznej skrzyni biegów w położeniu Park (zwalniana po wciśnięciu pedału hamulca)

- hamulce tarczowe na czterech kołach z systemem ABS i kontroli trakcji dla niskich prędkości;

- system mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX;

- boczne poduszki powietrzne w oparciach foteli kierowcy i pasażera,

- biodrowo-ramieniowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach siedzących;

- blokada otwarcia drzwi tylnych przez dzieci.