Zmiany zewnętrzne nowej serii 6 są delikatne. Nadal utrzymana została dynamiczna sylwetka z długą maską, długim rozstawem osi, umieszczoną daleko z tyłu kabiną i nisko biegnącą linią dachu. Podstawowe zmiany w designie obejmują bardziej szerokie dolne przednie wloty powietrza, kierunkowskazy, które pulsują teraz dzięki krystalicznym diodom, standardowe biksenony ukryte za przezroczystym kloszem oraz większe krawędzie progów. W tylnej części auta bardziej wklęsła jest pokrywa bagażnika, pojawiło się też dodatkowe światło stop. Do wyboru są dwa kolory nadwozia - "oceaniczny niebieski" i "kosmiczny szary" oraz trzy nowe rodzaje obręczy kół ze stopu lekkiego.

Wnętrze to przede wszystkim nowe, jeszcze bardziej wyszukane materiały oraz nowe kolory listew ozdobnych (ze słojowanego klonu, ciemnej brzozy lub szlifowanego wzdłużnie aluminium) i tapicerek (opcjonalna tapicerka skórzana Pearl oferowana będzie w kolorach Chateau Red  oraz Saddle Brown). Ponadto wygląd kontrolera iDrive łączący skórę i chrom Pearl Grey odpowiada stylistyce nowych pokręteł.

Po raz pierwszy w segmencie luksusowych coupe oraz cabrio pojawił się diesel. 6-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności trzech litrów z układem VVT składającym się dwóch turbosprężarek uzyskuje w obu wersjach modelu BMW 635d moc 286 KM oraz maksymalny moment obrotowy 580 Nm przy 1.750 obr/min. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 6,3 sekundy (6,6 w wersji cabrio), zaś maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi odpowiednio 6,9 l/100 km w wersji coupe i 7,2 l/100 km w wersji cabrio.

Topową jednostką będzie 4,8-litrowy silnik benzynowy o mocy 367 KM i maksymalnym momencie 490 Nm (przy 3.400 obr/min). Przyspieszenie do setki zajmuje wersji BMW 650i 5,4 s (5,5 s), a prędkość maksymalna to 250 km/h. Średnie zużycie benzyny kształtuje się odpowiednio na poziomie 11,7 i 12,6 l/100 km.

Podstawową wersją będzie z kolei BMW 630i, z trzylitrowym silnikiem o mocy 272 KM i maksymalnym momencie wynoszącym 320 Nm (2.750-3.000 obr/min). Przyspieszenie do setki zajmuje tej wersji 6,2 s (6,7 s), maksymalna prędkość wynosi również 250 km/h, a średnie spalanie to 7,9 l/100 km (8,3 l).

Nowością w szóstce jest także 6-biegowa sportowa skrzynia automatyczna (w standardzie w BMW 635d) oferująca możliwość zmiany biegów za pomocą dźwigienek przy kierownicy. Sportowe doznania można jeszcze bardziej zwiększyć po włączeniu przycisku Sport, który aktywuje szybszą zmianę biegów i zmienia progresję pedału gazu.

Tak jak i obecnie lista zwiększająca bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania będzie niezwykle długa. Do dyspozycji będą m.in. tempomat z funkcją hamowania, aktywna regulacja prędkości z funkcją Stop&Go, ostrzeżenie przed zjechaniem z pasa ruchu poprzez wibracje kierownicy, aktywne zagłówki, adaptacyjne poduszki przednie, szerokopowierzchniowe kurtyny oraz (w wersji cabrio) elektronicznie sterowane pałąki antykapotażowe za tylnymi siedzeniami.