Po raz pierwszy wizję nowego auta typu kombi marki MINI można było zobaczyć przed dwoma laty na targach we Frankfurcie. Teraz można zobaczyć już pierwsze finalne zdjęcia tego auta, które oficjalnie zaprezentowane zostanie również we Frankfurcie. Sprzedaż na europejskim rynku rozpocznie się w listopadzie, a ceny rozpoczynać się będą od 19.900 euro.

Stylistycznie Clubman nawiązuje do swoich mniejszych braci. Przód auta aż do słupków B jest niemal identyczny. Auto jest o 24 cm dłuższe i ma o 8 cm większy rozstaw osi. Jest także nieznacznie wyższe i tak samo szerokie. Zwiększone rozmiary przekładają się głównie na większą ilość miejsca w kabinie oraz w bagażniku.

W przeciwieństwie do mniejszych modeli MINI Clubman jest autem pięciomiejscowym i to dość pojemnym. Dłuższa podróż nawet w piątkę nie powinna być zbytnio męcząca. Aby ułatwić wsiadanie na tylną kanapę, pojawiły się dodatkowe malutkie drzwiczki bez klamek, po stronie pasażera, otwierane do tyłu. Pojemność bagażnika wynosi 260 litrów (o 100 litrów więcej), a po złożeniu tylnej kanapy wzrasta do 930 litrów. Bagażnik jest zamykany podwójnymi drzwiami, niczym w niektórych autach dostawczych.

W momencie debiutu Clubman dostępny będzie w trzech wersjach silnikowych. Podstawową wersją będzie MINI Cooper Clubman z 1,6-litrowym silnikiem o mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym 160 Nm przy 4.250 obr/min. Przyspieszenie do setki trwa 9,8 s., a maksymalna prędkość wynosi 201 km/h.

Najmocniejszą jednostką (Cooper S Clubman) będzie również 1,6-litrowy silnik benzynowy ale o mocy 175 KM i maksymalnym momencie 240 Nm osiąganym w zakresie obrotów od 1600 do 5000 obr/min. Prędkość maksymalna tej wersji wynosi 240 km/h, prędkość 100 km/h można osiągnąć już po 7,6 sekundy.

Oczywiście w gamie dostępny będzie także silnik wysokoprężny (MINI Cooper D Clubman). Również 1,6-litrowa jednostka osiąga moc 110 KM i maksymalny moment 240 Nm (1750-2000 obr/min). Maksymalna prędkość wynosi tu 193 km/h, a rozpędzenie do setki zajmuje mu 10,4 sekundy.

Wszystkie wersje oferowane są z sześciobiegową skrzynią manualną lub do wyboru sześciostopniową przekładnią automatyczną.