W oficjalnym komunikacie prasowym Porsche potwierdziło datę premiery najbardziej hardcorowej wersji 911 GT3, dla której według słów przedstawicieli marki inspiracją były samochody wyczynowe. Dlatego "nowe 911 GT3 RS jest jeszcze bardziej zoptymalizowane do jazdy po torze niż jego poprzednicy" – mówi Andreas Preuninger, dyrektor linii modelowej GT. "Przy opracowywaniu nowego 911 GT3 RS skupiliśmy się przede wszystkim na aerodynamice i kwestiach dotyczących podwozia" – dodaje, ale jeszcze nie zdradza szczegółów technicznych. Wiadomo natomiast, że wersja RS wykorzysta sporo rozwiązań zastosowanych w wariancie GT3, który debiutował w 2021 roku.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Przy okazji ogłoszenia prezentacji auta Porsche ujawniło natomiast zdjęcia z jazd właściwie nieosłoniętym prototypem na torze testowym, które zapowiadają sportowy potencjał wersji RS. Uwagę zwraca zwłaszcza gigantyczne tylne skrzydło w kształcie łabędziej szyi, które prawdopodobnie będzie wyposażone w system aktywnego sterowania DRS (Drag Reduction System) wzorowany na rozwiązaniach znanych z bolidów Formuły 1, który reguluje kąt ustawienia na skrzydło i zwiększa docisk na zakrętach oraz zmniejsza na prostych pokonywanych z dużą prędkością. Konstruktorzy Porsche zmodyfikowali też pas przedni z powiększonym splitterem i otworami wentylacyjnymi kierującymi powietrze do kół i hamulców. Większe są także wloty powietrza na przedniej masce oraz przy przednich i tylnych nadkolach. Auto dostanie też regulowane kurtyny powietrzne z przodu. Wcześniej na zdjęciach szpiegowskich mogliśmy zobaczyć także potężny tylny dyfuzor wraz z umieszczonymi centralnie dwoma końcówkami wydechu. Auto poruszało się 20-calowych kołach z przodu i 21-calowych z tyłu, na które nawleczono opony Michelin Pilot Sport Cup 2.

"Spontanicznie reagujący, wysokoobrotowy, czterolitrowy, sześciocylindrowy silnik typu boxer o mocy około 500 KM okazał się idealny do wykorzystania na torach i klubowych imprezach sportowych" – mówi Andreas Preuninger. Do nowego RS trafi zatem delikatnie zmodyfikowany wysokoobrotowy, 6-cylindrowy i wolnossący bokser o pojemności 4,0 l znany ze "zwykłego" GT3, ale o mocy większej o około 20 KM, czyli dysponować będzie 530 końmi. Moment ponad 470 Nm trafi na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni PDK. Nie wiadomo jeszcze, czy w opcji dostępna będzie 6-biegowa przekładnia manualna.

Wszystkie dane nowego bolidu Porsche ujawni 17 sierpnia. Cena auta zapewne sięgnie miliona złotych, ale chętnych, tak jak w przypadku poprzednich generacji, nie powinno zabraknąć.