- W tym przypadku liczy się prostota — auto jest dość lekkie i wyposażone w ręczną skrzynię biegów
- Informują o tym specjalne naklejki ze schematem przekładni, umieszczone na bocznych tylnych szybach oraz na desce rozdzielczej po stronie pasażera
- Sama dźwignia nie jest zwyczajna — została skrócona i wyposażona w gałkę z drewna orzechowego
Zmodernizowane w tym roku Porsche 911 (992.2) po raz pierwszy otrzymało napęd hybrydowy (już jeździliśmy nową Carrerą GTS). Tym razem pora na coś mniej kontrowersyjnego — model 911 Carrera T. "T" jak "Touring", czyli wariant turystyczny pozycjonowany pomiędzy bazową Carrerą a Carrerą S.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoPorsche 911 Carrera T — czysta przyjemność z jazdy
W tym przypadku liczy się prostota. Po pierwsze, lekka konstrukcja. 911 Carrera T w swojej podstawowej konfiguracji z fotelami kubełkowymi waży tylko 1478 kilogramów (o 42 kg mniej od Carrery). Dziwić może zatem fakt, że w tym wydaniu pojawił się również kabriolet, jednak pewnie tego oczekiwali klienci.
Po drugie, napęd na tylne koła i ręczna skrzynia biegów. Tak, sześciostopniowy "manual" w czasach, gdy już nawet małe auta popularnych marek są wyposażone w automaty. Tutaj to rarytas, dostarczający jeszcze więcej "funu" z prowadzenia. Informują o tym specjalne naklejki ze schematem przekładni, umieszczone na bocznych tylnych szybach oraz na desce rozdzielczej po stronie pasażera.
Sama dźwignia nie jest zwyczajna — została skrócona i wyposażona w gałkę z laminowanego drewna orzechowego o otwartych porach. Kierowca może ponadto aktywować funkcję międzygazu przy redukcji (auto-blip). Aż chce się samemu zmieniać biegi, serio.
Porsche 911 Carrera T — więcej nie potrzeba
Po trzecie, spalinowe serce samochodu. Oczywiście w 911 znajduje się ono z tyłu. Sześciocylindrowy bokser biturbo o pojemności trzech litrów generuje 394 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego. Coupe z seryjnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy (kabriolet: 4,7). Prędkość maksymalna wynosi 295 km/h.
Porsche 911 Carrera T ma dostarczać jak najwięcej przyjemności, a nie służyć do bicia rekordów na torze. W tym pomaga sportowy układ wydechowy, którego dźwięk skuteczniej dociera do twoich uszu dzięki mniejszej warstwie izolacyjnej zastosowanej we wnętrzu.
Ponadto Carrera T otrzymała tylną oś skrętną. Do standardowej specyfikacji należy również adaptacyjne zawieszenie sportowe PASM z obniżonym o 10 mm prześwitem.
Porsche 911 Carrera T — ceny w Polsce
Na auto można składać zamówienia dosłownie chwilę po premierze. Działa już pełny konfigurator (równie rozbudowany jak w pozostałych wersjach). Nowe Porsche 911 Carrera T jest o 65 tys. droższe od podstawowej Carrery. Coupe kosztuje od 708 tys. zł, odmiana Cabriolet — od 776 tys. zł.