Ekscytujący nowy Ford Ka zadebiutuje na światowej scenie podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Zastąpi on kultowy pierwszy model Ka, który po wprowadzeniu na rynek w 1996 r. ustanowił nowe standardy stylu.

Nowy Ford Ka zachowuje wszystkie te atuty, dzięki którym pierwsza generacja Forda Ka zyskała tak wielką popularność - jego kompaktowe rozmiary, efektowny wygląd, dynamikę i radosny wizerunek - ale prezentuje je w nowym, świeżym wydaniu.

Dzięki wyrazistej stylistyce nadwozia i wykończenia wnętrza oraz wyjątkowej dynamice Ford Ka, ustanawia nowe standardy w segmencie niedrogich, małych samochodów osobowych. Ten odważny nowy model, bezpieczny, niedrogi w eksploatacji i przyjazny dla środowiska, rozpoczyna nowy rozdział w historii sukcesów rynkowych Forda Ka.

Produkcja nowego Forda Ka rozpocznie się jesienią 2008 r., a sprzedaż pojazdu na głównych rynkach europejskich zacznie się pod koniec 2008 r. lub na początku 2009 r.

Ford of Europe przedstawia nowy zespół napędowy i pakiety stylizacyjne dla Forda Kuga.

Na początku 2009 r. oferta dynamicznych wersji Forda Kuga zostanie rozszerzona o nowy, silnik benzynowy Duratec Turbo o mocy 200 KM i pojemności 2,5 litra, a także nową przekładnię automatyczną Durashift 5-tronic.

Oprócz nowości w zakresie zespołu napędowego, Ford Kuga będzie też dostępny z opcjami w ramach programu Ford Individual, łączącymi nowy pakiet stylizacyjny nadwozia i specjalne, 20-calowe obręcze aluminiowe z szykownymi elementami do zastosowania we wnętrzu.

Wprowadzając nowy styl i nowy, niski poziom emisji CO2, najbardziej oszczędny samochód z oferty Ford of Europe - nowy Ford Fiesta ECOnetic - stoi na czele gamy Forda Fiesta podczas tegorocznego salonu w Paryżu.

Napędzany przez specjalnie zaprogramowaną wersję silnika wysokoprężnego Duratorq TDCi o mocy 90 KM i pojemności 1,6 l wyposażonego w filtr cząstek stałych, najbardziej oszczędny Ford Fiesta może przejechać 100 kilometrów zużywając jedynie 3,7 litra paliwa w cyklu mieszanym. Temu imponująco niskiemu zużyciu paliwa towarzyszy najlepszy w tej klasie poziom emisji CO2 w wysokości 98 g/km - co czyni Forda Fiesta ECOnetic pojazdem o najniższej emisji CO2 zarówno w tym segmencie, jak i w europejskiej ofercie Forda.

W porównaniu do Forda Fiesta poprzedniej generacji z silnikiem TDCi o pojemności 1,6-l, Ford Fiesta ECOnetic zużywa o 160 litrów paliwa mniej na 20 000 km, co zapewnia prawdziwe korzyści w codziennej jeździe w czasach, gdy oszczędzanie paliwa naprawdę się opłaca.

Zużycie paliwa na pozamiejskiej autostradzie jest jeszcze lepsze - Ford Fiesta ECOnetic potrzebuje jedynie 3,2 litra, by przejechać 100 kilometrów. Jednakże tak niskie zużycie paliwa nie wpływa niekorzystnie na jakość jazdy ani na osiągi: Ford Fiesta ECOnetic osiąga prędkość 0-100 km/h w 12,3 s, a maksymalna prędkość wynosi 178 km/godz.

Legendarna marka samochodów sportowych Ford RS powraca w postaci pojazdów szybszych niż kiedykolwiek dotychczas. Potwierdzono, że nowy Ford Focus RS 2009 prezentowany w Paryżu jest najszybszym w historii samochodem produkowanym przez europejskiego Forda.

Ford potwierdza docelowe osiągi Forda Focus RS - 0-100 km/godz. poniżej 6,0 sekund i maksymalna prędkość 260 km/godz. lub więcej.

Jednak dla zespołu inżynierów pod kierownictwem dyrektora ds. pojazdów wyczynowych w Ford of Europe Josta Capito to tylko część większego obrazu.

Capito powiedział: "Wierzymy, że nowy Ford Focus RS zmieni oczekiwania stawiane samochodom wyczynowym z napędem na przednie koła tym, jak przekształca swoją moc w precyzję, właściwości jezdne, przyczepność i osiągi. Jest to najszybszy produkowany seryjnie przez Forda w Europie samochód, jednak jest to też samochód wygodny w prowadzeniu i praktyczny, który można wykorzystywać na co dzień. Jest to znaczące osiągnięcie w zakresie dynamiki jazdy."

Ford Focus RS jest przedstawiany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu po swoim debiucie w Londynie w czerwcu br., zanim trafi do sprzedaży na początku 2009 r.

Ford Mondeo należy do najnowszych modeli z bogatym wyborem opcji Ford Individual pozwalających na wyróżnienie pojazdu, którego twórcy skoncentrowali się na poprawie jakości i stylistyki kunsztownie wykonanego wnętrza Forda Mondeo.

Po raz pierwszy pokazany jako projekt podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2007 r. i teraz przedstawiony w postaci produkcyjnej podczas salonu w Paryżu w 2008 r., pakiet Ford Individual dla Forda Mondeo oferuje szeroki wachlarz elementów wyposażenia skonstruowanych z myślą o zapewnieniu większego wyboru i możliwości wyróżnienia najbogatszych wersji Forda Mondeo.

Bernhard Mattes, wiceprezes działu obsługi klienta Ford of Europe wyjaśnia: "Program Ford Individual cieszy się wielkim powodzeniem od chwili jego wprowadzenia w Fordzie S-MAX. Stopniowo rozszerzyliśmy ofertę o kolejne pojazdy, każdy z dostosowanym do niego programem. Reakcja na Forda Mondeo z zestawem do stylizacji wnętrza Ford Individual na etapie projektowania była niezwykle pozytywna i popyt na wprowadzenie go do produkcji był bardzo duży."