Koncepcyjne Renault Megane eVision jest zapowiedzią samochodu, który od początku zostanie zaprojektowany wyłącznie jako pojazd z napędem elektrycznym. To jednocześnie początek nowej gamy samochodów elektrycznych o stylistyce oraz proporcjach odmiennych od tych, które znamy w obecnych samochodach z silnikami spalinowymi. To przede wszystkim zasługa platformy CMF EV, na której w przyszłości będą budowane wszystkie elektryczne samochody francuskiego koncernu.
To dzięki tej platformie przedstawiony koncept, w stosunku do aut spalinowych, ma mniejszą komorę silnika (w przypadku auta elektrycznego taki rozmiar wystarczy żeby zmieścić jednostkę napędową), a ponadto auto ma duży rozstaw osi (2700 mm) i koła rozmieszczone na rogach. Dzięki temu udało się uzyskać lepszą przestronność wnętrza, a ponadto zyskuje na tym stylistyka pojazdu.
Maksymalne wykorzystanie wnętrza udało się uzyskać pomimo tego, że samochód jest mniejszy niż obecne, kompaktowe modele. Jego wymiary wynoszą: 4210/1800/1505 mm (dł./szer./wys.). Dodatkowo dużą ilość miejsca udało się uzyskać dzięki zastosowaniu wyjątkowo cienkiego akumulatora o pojemności 60 kWh.
Renault określa Megane eVision jako kompaktowego hatchbacka, którego stylistyka zawiera jednocześnie cechy SUV-a oraz modelu coupe. Z jednej strony mamy tu 20-calowe koła oraz podwyższone nadwozie, a z drugiej wyoblone linie, które dodają autu sportowej atletyczności. Pewne jest, że w takiej postaci samochód wyróżnia się na tle aut, które obecnie jeżdżą po naszych ulicach.
Renault Megane eVision – dane techniczne
Silnik/moc | Elektryczny/217 KM |
Pojemność akumulatora | 60 kWh |
Opcje ładowania | Prądem zmiennym do 22 kW/prądem stałym do 130 kW |
Napęd | Przedni |
Długość/szerokość/wysokość | 4210/1800/1505 mm |
Rozstaw osi | 2700 mm |
Romiar kół | 245/40 ZR 20 |