Koncepcyjne Renault Megane eVision jest zapowiedzią samochodu, który od początku zostanie zaprojektowany wyłącznie jako pojazd z napędem elektrycznym. To jednocześnie początek nowej gamy samochodów elektrycznych o stylistyce oraz proporcjach odmiennych od tych, które znamy w obecnych samochodach z silnikami spalinowymi. To przede wszystkim zasługa platformy CMF EV, na której w przyszłości będą budowane wszystkie elektryczne samochody francuskiego koncernu.

To dzięki tej platformie przedstawiony koncept, w stosunku do aut spalinowych, ma mniejszą komorę silnika (w przypadku auta elektrycznego taki rozmiar wystarczy żeby zmieścić jednostkę napędową), a ponadto auto ma duży rozstaw osi (2700 mm) i koła rozmieszczone na rogach. Dzięki temu udało się uzyskać lepszą przestronność wnętrza, a ponadto zyskuje na tym stylistyka pojazdu.

Maksymalne wykorzystanie wnętrza udało się uzyskać pomimo tego, że samochód jest mniejszy niż obecne, kompaktowe modele. Jego wymiary wynoszą: 4210/1800/1505 mm (dł./szer./wys.). Dodatkowo dużą ilość miejsca udało się uzyskać dzięki zastosowaniu wyjątkowo cienkiego akumulatora o pojemności 60 kWh.

Renault określa Megane eVision jako kompaktowego hatchbacka, którego stylistyka zawiera jednocześnie cechy SUV-a oraz modelu coupe. Z jednej strony mamy tu 20-calowe koła oraz podwyższone nadwozie, a z drugiej wyoblone linie, które dodają autu sportowej atletyczności. Pewne jest, że w takiej postaci samochód wyróżnia się na tle aut, które obecnie jeżdżą po naszych ulicach.

Renault Megane eVision – dane techniczne

Silnik/moc Elektryczny/217 KM
Pojemność akumulatora 60 kWh
Opcje ładowania Prądem zmiennym do 22 kW/prądem stałym do 130 kW
Napęd Przedni
Długość/szerokość/wysokość 4210/1800/1505 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Romiar kół 245/40 ZR 20