Koncepcyjne Renault Megane eVision jest zapowiedzią samochodu, który od początku zostanie zaprojektowany wyłącznie jako pojazd z napędem elektrycznym. To jednocześnie początek nowej gamy samochodów elektrycznych o stylistyce oraz proporcjach odmiennych od tych, które znamy w obecnych samochodach z silnikami spalinowymi. To przede wszystkim zasługa platformy CMF EV, na której w przyszłości będą budowane wszystkie elektryczne samochody francuskiego koncernu.
To dzięki tej platformie przedstawiony koncept, w stosunku do aut spalinowych, ma mniejszą komorę silnika (w przypadku auta elektrycznego taki rozmiar wystarczy żeby zmieścić jednostkę napędową), a ponadto auto ma duży rozstaw osi (2700 mm) i koła rozmieszczone na rogach. Dzięki temu udało się uzyskać lepszą przestronność wnętrza, a ponadto zyskuje na tym stylistyka pojazdu.
Maksymalne wykorzystanie wnętrza udało się uzyskać pomimo tego, że samochód jest mniejszy niż obecne, kompaktowe modele. Jego wymiary wynoszą: 4210/1800/1505 mm (dł./szer./wys.). Dodatkowo dużą ilość miejsca udało się uzyskać dzięki zastosowaniu wyjątkowo cienkiego akumulatora o pojemności 60 kWh.
Renault określa Megane eVision jako kompaktowego hatchbacka, którego stylistyka zawiera jednocześnie cechy SUV-a oraz modelu coupe. Z jednej strony mamy tu 20-calowe koła oraz podwyższone nadwozie, a z drugiej wyoblone linie, które dodają autu sportowej atletyczności. Pewne jest, że w takiej postaci samochód wyróżnia się na tle aut, które obecnie jeżdżą po naszych ulicach.
Renault Megane eVision – dane techniczne
Silnik/moc | Elektryczny/217 KM |
Pojemność akumulatora | 60 kWh |
Opcje ładowania | Prądem zmiennym do 22 kW/prądem stałym do 130 kW |
Napęd | Przedni |
Długość/szerokość/wysokość | 4210/1800/1505 mm |
Rozstaw osi | 2700 mm |
Romiar kół | 245/40 ZR 20 |
Samochód został zbudowany na modułowej platformie opracowanej wspólnie przez Renault, Nissana i Mitsubishi
Zwężająca się ku tyłowi linia bocznych szyb kojarzy się z samochodami typu coupe
Tylne światła tworzą pas biegnący przez szerokość samochodu i okrążają logo Renault
Samochód pokazowy Mégane eVision to pojazd dwukolorowy: karoseria jest w satynowo-szarym odcieniu, podczas gdy dach ma kolor złoty
Przestronne wnętrze udało się uzyskać m.in. dzięki dużemu rozstawowi osi, który wynosi 2700 mm
Megane eVision zapowiada samochody elektryczne, które będą wykorzystywane zarówno do codziennej jazdy, jak i na dalsze, rekreacyjne podróże
Muskularne nadwozie nosi cechy zarezerwowane dla sportowych samochodów
Krótka maska skrywa silnik elektryczny o mocy 217 KM
W samochodzie wykorzystano wyjątkowo cienki akumulator o pojemności 60 kWh
Nietypowe reflektory wykorzystują technikę LEd Matrix
Gniazdo ładowania ma logo firmy Renault, które jest jednocześnie lampką pokazującą poziom naładowania akumulatora
W samochodzie wykorzystane zostały 20-calowe, aluminiowe felgi