Samochody po faceliftingu otrzymały nową atrapę chłodnicy oraz poszerzone przednie światła. Styliści Skody zmienili także wzór aluminiowych obręczy kół i kołpaków oraz rozbudowali paletę lakierów. Od zmian wizualnych znacznie ważniejsze jest włączenie do gamy silników nowoczesnych jednostek napędowych.

Podstawowym źródłem napędu najmniejszego modelu Skody pozostanie cherlawy 1.2 HTP o mocy 60 oraz 70-konny 1.2 12V HTP. Efektywność obu silników podniesiono poprzez zmniejszenie tarcia wewnętrznego oraz obniżenie masy elementów wirujących. Zmodyfikowano także układ rozrządu - nowy typ łańcucha ma zredukować hałaśliwość trzylicyndrowego silnika w zakresie 1600 - 3400 obr./min.

Sprawdzony motor 1.4 16V będzie dostarczał 86 KM. Identyczną mocą dysponuje niedawno zaprezentowany silnik 1.2 TSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz turbodoładowaniem. Jednostka 1.2 TSI będzie także dostępna w wariancie wytwarzającym 105 KM, do którego Skoda przewidziała opcjonalną, siedmiobiegową skrzynię DSG. Fabia 1.2 TSI z przekładnią DSG w cyklu mieszanym powinna zużywać zaledwie 5,3 l/100km.

Siedmiobiegowa skrzynia DSG będzie należała do standardowego wyposażenia w Fabii RS z silnikiem 1.4 TSI o mocy 180 KM. Producent deklaruje, że usportowiona wersja Fabii średnio spali 6,4 l/100km.

Największym silnikiem benzynowym jest sprawdzony 1.6 16V o mocy 105 KM, który jako jedyny w gamie spełnia normę emisji Euro 4. Pozostałe jednostki napędowe mieszczą się w wymaganiach określonych przez rygorystyczną normę Euro 5.

Skoda pożegnała terkoczące turbodiesle z pompowtryskiwaczami. Silniki 1.4 TDI zastąpiono 75-konną jednostką 1.2 TDI z Common Railem. W miejscu 1.9 TDI pojawiły się natomiast silniki 1.6 TDI CR, która będą dostępne w wersjach rozwijających 90 lub 105 KM. W obu przypadkach średnie spalanie w cyklu mieszanym powinno wynosić ok. 4,2 l/100km.

W dotychczas oferowanej Fabii można było narzekać na ponure wnętrze. W kabinach zmodernizowanych samochodów pojawiło się więcej chromowanych detali, które ożywiły atmosferę. Przeprojektowano także panel sterowania klimatyzacją oraz wyświetlacz nawigacji. Na wyświetlaczu komputera pokładowego będą pojawiały się strzałki, sygnalizujące najlepszy moment na zmianę biegu.

Fabie produkowane na rynku krajów Unii Europejskiej otrzymają ABS, cztery poduszki powietrzne oraz światła do jazdy dziennej, a także system włączający światła awaryjne oraz pulsujące światła stopu podczas awaryjnego hamowania.

Warto dodać, że skuteczność układu hamulcowego została podniesiona. Do nowych Fabii trafiły większe pompy hamulcowe oraz powiększone serwo. Zmieniony immobiliser powinien zapewnić lepszą ochronę przed kradzieżą, natomiast przeprojektowane zawieszenie będzie lepiej filtrowało nierówności.